سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 00:22 - پنجشنبه 14 دی 1396

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان مطرح کرد:

لزوم استفاده بهینه از آب موجود قنوات و چشمه های منطقه جرقویه علیا/ تغییر الگوی کشت با جدیت دنبال شود

صادقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به جریان آب در قنوات و چشمه های جرقویه علیا، از کشاورزان خواست تا از این نعمت خدادادی به نحو احسن استفاده و از کشت به صورت سنتی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا، به منظور بررسی مشکلات بخش کشاورزی با حضور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان، بخشدار، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها، امشب جلسه ای در بخشداری جرقویه علیا تشکیل شد.

حسین بهزادفر بخشدار جرقویه علیا با اشاره به مشکلات موجود در بخش کشاورزی منطقه، از مسئولان خواست تا پیگیری لازم را در این رابطه داشته باشند.

احمد رضا صادقی با اشاره خشکسالی بر آب قنوات نیز تاثیر داشته است، گفت: در منطقه جرقویه علیا کشاورزان باید شکر گزار خدا باشند که هنوز چندین رشته قنات و چشمه در حال جوشش است ولی مسئولان جهاد کشاورزی باید مردم را تشویق به تغییر الگوی کشت کنند و از این آب موجود به نحو احسن استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با اشاره به مشکلات دامداری ها گفت: دامداران برای ساخت دامداری، باید مجوز ساخت یا مرمت را از اداره مربوط دریافت کنند تا به منظور استفاده از تسهیلات اعم از آب، برق و گاز با مشک روبرو نشوند.

وی ذکر مساله لوله گذاری در مزارع شهر حسن آباد و روستاها اذعان کرد: اعضای شورا جلساتی را با کشاورزان تشکیل داده و برای اجرای این طرح همکاری مردم را درخواست کنند تا کارشناسان بهتر و سریع تر بتوانند این طرح را در مزارع اجرا کنند.

به گزارش اصفهان شرق، زمینه به کارگیری اقتصاد مقاومتی در روستاها به دلیل مشاغلی اعم از کشاورزی و دامداری به نحو مطلوبی می تواند اجرایی شود به گونه ای که هر خانوار نقش بسزایی را در تولید و اشتغال داشته باشند ولیکن مشکلات بسیاری در مسیر دامداری ها وجود دارد که از نبود روشنایی تا مشقت در علوفه دامی را می توان متذکر شد.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.