سرویس: سیاسی » بین الملل 15:02 - پنجشنبه 07 فروردین 1393

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان عنوان کرد:

پاکستان مسئولیتی درباره مرزبانان ایرانی ندارد!

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: مدرکی که ثابت کند گروگان‌ها در خاک پاکستان هستند وجود ندارد البته نمی‌توان خلاف آن را نیز ثابت کرد.

به گزارش واحد رصد اصفهان شرق: تسنیم اسلم، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تکذیب خبر کشته شدن سرباز گروگان گرفته شده ایرانی اظهار داشت: گروگان‌ها در خاک پاکستان نیستند.
وی افزود: مدرکی که ثابت کند گروگان‌ها در خاک پاکستان هستند وجود ندارد البته نمی‌توان خلاف آن را نیز ثابت کرد.

اسلم با رد اظهارات «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: پاکستان مسئولیتی درباره سربازان گروگان گرفته شده ایرانی ندارد.

گفتنی است در 6 فوریه سربازان مرزی ایران توسط گروه تروریستی «جیش العدل» که به انجام فعالیت‌های فرقه‌ای در بلوچستان مشهور است گروگان گرفته شده‌اند و تا کنون خبر معتبری از وضعیت آنها در دست نیست.

چندی پیش گروه جیش العدل مدعی شد که چون به درخواست‌های این گروه عمل نشده یکی از گروگان‌ها را کشته است.

بر اساس این گزارش ایران با واکنش نسبت به کشته شدن یکی از سربازان مرزی خود پاکستان را در این زمینه مقصر دانست.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد: متأسفانه از چندی پیش گروه تروریستی جیش العدل از خاک پاکستان علیه شهروندان ایرانی عملیات تروریستی انجام می‌دهد این در حالی است که مقامات پاکستانی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

تسنیم اسلم ضمن اظهار همدردی با خانواده سرباز کشته شده ایرانی عنوان کرد: پاکستان حاضر است برای دستگیری جنایتکارانی که دست به گروگانگیری سربازان ایرانی زده‌اند با این کشور همکاری اطلاعاتی داشته باشد.

وی افزود: ماه گذشته مقامات مرزی ایران و پاکستان با شرکت در یک اجلاس ویژه که در شهر «کویته» برگزار شد یک کمیسیون مشترک برای آزادی سربازان گروگان گرفته شده تشکیل دادند و بنابراین خبر شبکه «بی.بی.سی» مبنی بر اینکه مقامات ایرانی نتوانسته‌اند با مقامات پاکستانی تماس بگیرند، صحت ندارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.