اصفهان شرق

نظر خانواده نخستین شهید اغتشاشات اخیر در مورد مطالبات مردم/ زیارت عاشورایی که قبل از شهادت هم ترک نشد

کدخبر: 155982
1396/10/14 در ساعت 11:55

به گزارش اصفهان شرق، اغتشاش‌گران دو شب گذشته در کهریزسنگ شهرستان نجف‌آباد با سوءاستفاده از شرایط به وجود آمده، با اسلحه شکاری اقدام به شلیک به سمت نیروهای انتظامی و امنیتی کردند که منجر به زخمی شدن چند نفر و شهادت یک نیروی سپاه پاسداران شد.

یکی از شهدای این حادثه شهید سجاد شاه‌سنایی(همرزم شهید علی شاه‌سنایی و شهید محسن حججی) پاسدار نیروی هوافضای سپاه در استان اصفهان که بر اثر شلیک مستقیم به شهادت رسید که برای اطلاع از جزئیات این حادثه گفت‌وگویی با مهدی شاه‌سنایی یکی از عموهای شهید سجاد شاه‌سنایی داشتیم.

سجاد شاه‌سنایی در خانواده‌ای انقلابی، دوستدار ولایت و درآمیخته با فرهنگ شهادت رشد یافته بود، پدر او از یادگاران دوران 8 سال دفاع مقدس و جانباز سرافراز 70 درصد است؛ یکی از عموهای سجاد نیز در سال 1360 و در عملیات حصر آبادان و یکی از دایی‌های او در سال 1361 به درجه رفیع شهادت رسیده بودند؛ همچنین یکی دیگر از عموهای او از جانبازان 70 درصد دفاع مقدس است.

* با توجه به مشکلات اقتصادی مردم و اینکه مطالبات وارد مسیر خشونت و حرکت‌های آشوبگران شده، شرایط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شاه‌سنایی: در حال حاضر مردم با مشکلات اقتصادی از قبیل بیکاری، ازدواج و مشکلات معیشتی زیادی در مواجه هستند، در این که مردم مطالبات به حقی دارند هیچ شکی نیست اما این اعتراضات باید در مسیر قانونی خود طی شود؛ دشمنان انقلاب از مطالبات به حق مردم سوءاستفاده کردند و سمت و سوی اعتراضات مردمی را به سوی خشونت و مقابله با نظام جمهوری اسلامی بردند.

* اعتراضی که منجر به خشونت شود ریشه در مطالبات اقتصادی ندارد

* ریشه خشونت‌های خیابانی روزهای اخیر می‌تواند مطالبات اقتصادی مردم باشد؟

شاه‌سنایی: اعتراضی که منجر به خشونت شود دیگر ریشه در مطالبات اقتصادی ندارد و فراتر از آن است، باید هوشیار باشیم و ببینیم چه کسانی و چه دست‌هایی پشت پرده آشوب‌های خیابانی است و خدای ناکرده همراه و همسو با آنان نشویم.

* وظیفه مردم در شرایط فعلی چیست؟

شاه‌سنایی: وظیفه یکایک هم‌وطنان این است که بصیرت داشته باشند تا خدای ناکرده به دام عناصر فتنه و ضد انقلاب نیفتند.

*اغتشاشات اخیر به صورت هماهنگ‌شده بوده است؟

شاه‌سنایی: برنامه‌ریزی برای آشوب‌های خیابانی از قبل توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و همچنین منافقان کوردل انجام شده بود.

* زیارت عاشورایی که قبل از شهادت هم ترک نشد

* منافقین چگونه سجاد شاه‌سنایی را به شهادت رساندند؟

شاه‌سنایی: آقا سجاد بعد از اینکه نماز مغرب و عشای خود را اقامه کرد و طبق عادت همیشگی بعد از نماز خود زیارت عاشورا خواند به همراه تعداد دیگری از همکاران خود برای جلوگیری از این آشوب‌ها به منطقه کهریزسنگ شهرستان نجف‌آباد اعزام می‌شوند؛ آشوبگران که در این منطقه قصد تصرف پاسگاه نیروی انتظامی را داشتند با افزایش درگیری‌ها به وسیله سلاح شکاری مستقیماً به آقا سجاد شلیک کرده و او را به شهادت می‌رسانند.

* دقیقاً چه ساعتی خبر شهادت آقا سجاد به شما و خانواده‌اش رسید؟

شاه‌سنایی: خبر شهادت آقا سجاد حدود ساعت 19 تا 19:30 روز دوشنبه 12 دی ماه توسط دوستان او و ابتدا به بنده منتقل شد، بلافاصله به بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد مراجعه کردم و صبح روز بعد خبر شهادت او را به خانواده‌اش رساندم.

* تخریب اموال عمومی به نفع مردم نیست

*مشکلات با تخریب اموال عمومی و کشتن شهروندان عادی حل می‌شود؟

شاه‌سنایی: مردم در شرایط فعلی فقط باید به این نکته توجه کنند که چه کسانی از چنین شرایطی سود می‌برند؟ تخریب اموال عمومی و کشتار شهروندان عادی به نفع مردم نیست بلکه به نفع دشمنان نظام جمهوری اسلامی است، نظامی که از ابتدای تأسیس آن مورد هجمه دشمن واقع بود و خون شهدا پای آن ریخته شده است.

*با چنین حرکت‌هایی جوانان انقلابی کشورمان از راه خود پشیمان می‌شوند؟

شاه‌سنایی: خون جوانان عزیز و پاکی ریخته شده تا نظام جمهوری اسلامی به اینجا رسیده و زحمات زیادی برای آن کشیده شده است؛ درست است که آقا سجاد را از دست دادیم ولی راه او ادامه دارد از این «سجاد»ها زیاد هستند که گوش به فرمان ولایت حاضر به فدا کردن جان و مال خود برای حفظ انقلاب اسلامی هستند.

* با شهادت جوانان درخت انقلاب روز به روز تنومندتر می‌شود

* ثمره ریخته شدن خون جوانان این مرز و بوم چه خواهد بود؟

شاه‌سنایی: شهادت جوانان مدافع انقلاب اسلامی باعث می‌شود تا روز به روز درخت این انقلاب تنومندتر و ریشه‌دارتر شود و دشمن به هیچ عنوان نمی‌تواند با چنین حرکت‌هایی به مقاصد شوم خود دست یابند، طبق گفته رهبر معظم انقلاب در این مرحله هم پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم و برگ زرین دیگری از حماسه‌های جوانان انقلاب اسلامی را به صفحات پربار انقلاب اضافه خواهیم کرد؛ امثال آقاسجاد حاضرند برای حفظ انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هر کاری را انجام دهند.

* در مورد انتشار مطالب غیرواقعی در فضای مجازی که باعث تشدید اغتشاشات اخیر شد چه نظری دارید؟

شاه‌سنایی: در چنین مواقع حساسی که دشمن با انتشار اخبار جعلی و کذب درصدد ایجاد ناامنی در کشور هستند، مردم باید به رسانه‌هایی مراجعه کنند که واقعیات را انعکاس می‌دهند، نه رسانه‌هایی که با قصد و غرض به دنبال انتشار مطالب غیرواقعی هستند و قصد گمراه کردن مردم را دارند؛ مردم باید با بصیرت و دید انقلابی راه را از بیراهه تشخیص دهند.

انتهای پیام/فارس