سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 13:43 - چهارشنبه 13 دی 1396

صبح امروز؛

تجمع آرام کشاورزان شهر زیار پایان یافت/ مسئولان به خواسته بحق کشاورزان شرق اصفهان اهمیت دهند

رئیس شورای شهر زیار از پایان تجمع آرام کشاورزان زحمت کش زیار به امید پیگیری مطالبه بحق آنان در جلسه شورای عالی آب که در اواخر دی ماه سال جاری برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز با پیگیری مسئولان شهر زیار و صنف کشاورزی شهرستان اصفهان، تجمع کشاورزان شهر زیار پایان یافت.

رئیس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با تایید خبر پایان یافتن تجمع کشاورزان زیار، گفت: کشاورزان شرق اصفهان با توجه به شرایط اخیر کشور و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان، اقدام به جمع کردن تجمع آرام خود در شهر زیار کردند.

حسن محسنی افزود: تجمع کشاورزان زیار هیچ ارتباطی با تجمعات اخیر آشوبگران نداشت ولی به دلیل آگاهی کشاورزان و حمایت از نظام و رهبری، ترجیح دادند تا برحسب قول و اعتماد به مسئولان، تجمع را به امید رفع مشکلات کشاورزی پایان بخشند.

وی با بیان اینکه جلسه ای با حضور شهردار، شورای شهر و معتمدان محلی شهر زیار با کشاورزان برگزار شد، اذعان کرد: کشاورزان تقاضا دارند تا پاسخی قانع کننده در خصوص رهاسازی آب و پرداخت خسارت، از مسئولان دریافت کنند و در این رابطه مدت هاست منتظر عملی شدن مصوبات ۹ ماده ای زاینده رود هستند.

رئیس شورای شهر زیار نیز با اشاره به اینکه تجمع کشاورزان آرام و بدور از هرگونه بی قانونی بود، تصریح کرد: درخواست کشاورزان این است که مسئولان به مطالبات آنها اهمیت دهند و تدبیر اساسی برای مشکلات این قشر داشته باشند.

حجت الله زارعی اظهار کرد: امیدواریم مسئولان در جلسه شورای عالی زاینده رود در اواخر دی ماه 96 در تهران برگزار می شود، تصمیم خوبی به نفع کشاورزان شرق اصفهان بگیرند و این تصمیم در قالب عمل ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه شغل اکثر مردم شرق اصفهان کشاورزی است و با خشکسالی در فقر به سر می برند، خاطرنشان کرد: کشاورزی که عمری فقط در همین شغل تلاش کرده است، توان کار دیگری را ندارد و اگر همچنان خشکسالی ادامه پیدا کرده و خسارت نکشتی پرداخت نشود، باید با بی پولی دست و پنجه نرم کند.

عضو شورای شهر زیار در بخشی دیگر از گفتگو به اصفهان شرق گفت: کشاورزان به خوبی شرایط امروز کشور را درک کردند و به تجمع پایان دادند تا دشمن نتواند اندکی از این قشر زحمت کش سو استفاده کند.

فتح الله عرب زاده تاکید کرد: کشاورزان همچنان منتظر برگزاری جلسات شورای عالی زاینده رود هستند تا تصمیمی به نفع آنها مبنی بر رهاسازی آب بر حسب شرایط و یا پرداخت خسارت نکشت گرفته شود.

به گزارش اصفهان شرق، حرف کشاورزان این است که اگر آب نیست باید خسارت از محل صندوق توسعه کشاورزی پرداخت شود زیرا وجوه واریزی به این صندوق، توسط بخش هایی بوده که از حقابه کشاورزان استفاده و باید هزینه استفاده از این حقابه را بپردازند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.