سرویس: سیاسی 16:15 - چهارشنبه 13 دی 1396

آیت الله مهدوی تاکید کرد:

مردم هُشیار باشند و مسئولان خون شهدا را حفظ کنند/ اغتشاش‌گر یا جاهل است یا خائن

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان، گفت: نظام ما، یک نظام مردم سالار و جمهوری اسلامی است؛ جمهوریت یعنی مردم در حکومتشان نقش مستقیمی دارند و اسلامیت هم یعنی اینکه قوانین باید در قالب اسلام پیاده شود و این چیزی است که خواستۀ مردم بوده و در قانون اساسی پیش‌بینی شده است.

به گزارش اصفهان شرق،آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان و عضو مجلس خبرگان، در نوشتاری درباره حوادث و رویدادهای چند روز اخیر آورده است: مسلّم در حکومت، نواقصی وجود دارد که همیشه ما اذعان و اعتراف به این نواقص داریم و دفاع هم می‌کنیم از کسانی‌که احیاناً حقشان به‌خصوص در مسائل اقتصادی ضایع شده است. این چیزی است که وظیفۀ حکومت است که طبق وعده‌ای که به مردم داده‌اند عمل کنند؛ مثلا اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند، طبق وعده‌ای که داده‌اند جلوی حقوق‌های نجومی و کذایی را بگیرند، جلوی قاچاق را بگیرند و محکم بایستند. طبق وعده‌ای که مرتب می‌دهند اشتغالِ جوانان را فراهم کنند. تولید را بالا ببرند، صادرات را زیاد کنند تا کارگران ما مشغول به کار باشند. طبق وعده‌هایی که داده‌اند نگذارند حقوق کارگران سر ماه عقب بیفتد. طبق وعده‌ای که ریاست محترم جمهور دادند، آب زاینده‌رود الآن باید تأمین شده باشد و اقدامات خوبی باید تا الآن انجام گرفته باشد. ما این موارد را می‌دانیم و با مردم جلسات فراوانی داشتیم و پیگیری‌هایی هم شده است و مسئولین هم اقدامات خوبی را انجام می‌دهند.
طلب حق از طریق قانون
آنچه مسلّم است، دو نکته است: یکی اینکه مردم مطالبات واقعی و حقیقی خودشان را از طریق قانون اقدام کنند و ما هم حمایت می‌کنیم که إن‌شاءالله به نتیجه هم برسد و به مانع برخورد نکند؛ و نکتۀ دوم اینکه موقعیت نظام ما در جهان امروز به لحاظ اقتدار فراوانی که پیدا کرده و مورد حسادت بعضی از کشورها و مورد کینه استکبار جهانی واقع شده است. اینها دست به دست هم می‌دهند که کوچک‌ترین تجمعی که در کشور انجام می‌شود را از طریق فضای مجازی و از طریق جاسوس‌هایی که در کشور دارند و حقوق به آن‌ها می‌دهند تا بیایند و این تجمعات را سوق بدهند به ساختارشکن و احیانا مقابلۀ با نظام، شعارهای غیر قانونی و حتی سوق می‌دهند به ضربه زدن به اموال عمومی که من فکر می‌کنم هیچ ایرانی ولو مسلمان هم نباشد هیچ‌وقت مایل نیست که به وطن خود ضربه بزند. بنده با مسیحیان و یهودیان هم‌وطن خودمان در اصفهان جلساتی داشتم و آن‌ها هم می‌گویند انتظار نداریم که بخواهند ضربه‌ای به جاده‌ای و یا بانکی و یا مغازه‌ای وارد شود تا چه رسد به اینکه جان مردم در معرض خطر قرار گیرد. این موارد را کسی نمی‌پسندد؛ نه مسلمان و نه غیر مسلمان.
اغتشاش‌گر یا جاهل است یا خائن
لذا باید بگوییم کسانی‌که گاهی یک چنین کارهایی را مرتکب می‌شوند جاهل‌اند و اصلا توجه به این نکات ندارند. یا باید بگوییم خائنی هستند که جاسوس‌اند و از بیگانه پول می‌گیرند تا اغتشاشاتی در کشور انجام دهند. آنچه که مسلّم است این است که اغتشاشگران بدانند نظام ما چون نظام مردمی است، در مقابل مردم ایستاده‌اند، تودۀ مردمی که حداقل در اصفهان ۲۳هزار شهید دادیم و ده‌ها هزار جانباز و معلول در سراسر کشور داریم که الآن درد و بیماری را به صورت شبانه‌روز تحمل می‌کنند. نه آن‌ها و نه خانواده‌های آن‌ها و نه هزاران شهید مدافع حرم که خانواده‌های آن‌ها در جای‌جای کشور ما از جمله اصفهان ما هستند، به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهند که عده‌ای بخواهند آشوب‌گری بکنند و اموال کسی را به آتش بکشند و یا سلامتی و امنیت کسی را از بین ببرند.
مردم بصیر ایران مدافع اسلام و ولایت‌فقیه‌اند
قطعا اینها راه به جایی نخواهند برد. کشورهای خارجی هم که یک‌سری حرف‌هایی می‌زنند و کشور خودشان را با کشور ما مقایسه می‌کنند اگر در کشورشان اغتشاشی رخ بدهد علیه دولتشان است و چون علیه دولت است در نهایت دولتشان تغییر می‌کند. اما در کشور ما آشوب‌ها در مقابل ملت است و تا وقتی ملت ما با بصیرت در میدان ایستاده و و از اسلام و نظام اسلامی و ولایت فقیه و هم‌وطنان دفاع و حمایت می‌کند، به عده‌ای آشوب‌گر اجازه نخواهیم داد از بیگانه خط بگیرند و یا جاهلانه و از روی نفهمی شعاری بدهند که به نظام ضربه وارد کنند.
مردم هُشیار باشند و مسئولان خون شهدا را حفظ کنند
خواهشم از ملت این است که هُشیاری داشته باشند، البته مشکل خاصی احساس نمی‌کنیم و مسئولین هم توجه دارند و گاهی نکاتی را به ما می‌گویند و قطعا نخواهند گذاشت که خون شهدا و زحمت جانبازان یا سال‌ها آزار و اذیت آزادگان در زندان‌های بعثی عراق از بین برود، بلکه اینها را خوب حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.

آخرین اخبار