سرویس: اخبار شهرستان 21:26 - سه شنبه 12 دی 1396

رئیس انجمن صنفی کشاورزان اصفهان:

تجمع کشاورزان زیار هیچ ارتباطی با تجمعات اخیر آشوبگران ندارد/ اجرای مصوبات 9 ماده ای زاینده رود، خواسته کشاورزان شرق اصفهان

محسنی رئیس صنف کشاورزان اصفهان گفت: کشاورزان شرق اصفهان نگران آینده کشاورزی منطقه هستند و تجمع آنها هیچ ربطی به ناامنی های اخیر در کشور ندارد.

حسن محسنی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه کشاورزان شرق اصفهان نگران آینده کشاورزی هستند، اظهار کرد: کشاورزان شرق اصفهان همچنان پیگیر اجرای مصوبات 9 ماده ای زاینده رود هستند و اگر بندهایی از این مصوبات اجرا شود، قطعا به نفع همه کشاورزان شهرستان اصفهان است.

رئیس صنف کشاورزان شهرستان اصفهان با اشاره به تجمع اخیر کشاورزان در شهر زیار افزود: تجمع کشاورزان یکی از مناطق شرق اصفهان هیچ ربطی به تجمعات اخیر آشوبگران در کشور ندارد و قشر کشاورز اعتراض خود را به صورت قانونی با نمایندگان خود مطرح می کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان شرق اصفهان دلسوز نظام و حامی انقلاب هستند، گفت: کشاورزان به هیچ وجه از آسیب زدن به کشور و ایجاد ناامنی برای مردم، حمایت نخواهند کرد و ایثارگری قشر کشاورز در زمان دفاع مقدس تا حضور در بسیج مردمی در کارنامه کشاورزان شرق اصفهان ثبت شده است.

محسنی با بیان اینکه جلسه ای با حضور مسئولان شهر زیار و نماینده فرماندار و آب منطقه ای در خصوص مشکلات کشاورزان برپا شده است، اذعان کرد: کشاورزان تقاضا دارند تا پاسخی قانع کننده در خصوص رهاسازی آب و پرداخت خسارت، از مسئولان دریافت کنند و در این رابطه مدت هاست منتظر عملی شدن مصوبات 9 ماده ای زاینده رود هستند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان از دولت خسارت نمی خواهند و این خسارت باید از محل صندوق توسعه کشاورزی طبق نظر کارشناس مربوطه از جهادکشاورزی پرداخت شود، اظهار کرد: حرف کشاورزان این است که اگر آب نیست باید خسارت از محل صندوق توسعه کشاورزی پرداخت شود زیرا وجوه واریزی به این صندوق، توسط بخش هایی بوده که از حقابه کشاورزان استفاده و باید هزینه استفاده از این حقابه را بپردازند.

رئیس صنف کشاورزان شهرستان اصفهان افزود: استاندار اصفهان پیگیری قاطعی در خصوص مسائل کشاورزی استان دارد و در این خصوص قول مساعد بر اجرای مصوبات 9 ماده ای داده است.

وی با بیان اینکه بارش ها در سطح استان، نتیجه مطلوبی بر ذخیره سد زاینده رود نداشته است، گفت: اگر بارش باران در آینده بتواند به میزان 300 الی 350 میلیون متر مکعب به ذخیره آب زاینده رود بیفزاید، تصمیم لازم برای بازگشایی آب پاییزه گرفته خواهد شد تا کشاورزان از کشت غله، گل رنگ و دیگر گیاهان زراعتی عقب نمانند ولیکن تا این لحظه ذخیره آب زاینده رود نامطلوب گزارش می شود.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.