سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:08 - سه شنبه 12 دی 1396

معاون اجتماعی وزارت بهداشت:

50 درصد ایرانی‌ها چاق هستند/ 5 میلیون نفر در آستانه دیابتی شدن

ایازی گفت: حدود 50 درصد از افراد جامعه دچار اضافه وزن و چاقی هستند و 5 میلیون نفر نیز در آستانه دیابت قرار دارند.

به گزارش اصفهان شرق، سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در همایش غذای سالم و محوریت شیرینی در زندگی سالم که صبح امروز در مرکز همایش‌های راضی برگزار شد، اظهار کرد: ما حدود 133 صنف در سراسر کشور داریم که دغدغه آنها  باید سلامت مردم باشد تا شاهد کاهش آمار بیماری‌ها در کشور باشیم.

وزارت بهداشت نقشی 25 درصدی در سلامت مردم دارد

وی بیان کرد: وزارت بهداشت فقط حدود 25 درصد در سلامت مردم نقش دارد بنابراین سایر عوامل به غیر از وزارت بهداشت، نقشی 75 درصد ی در سلامت مردم دارند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت افزود: حدود 50 درصد از افراد جامعه دچار اضافه وزن و چاقی هستند همچنین  5 میلیون نفر نیز در کشور از بیماری‌ دیابت رنج می‌برند و 5 میلیون نفر نیز در آستانه دیابت قرار دارند.

یزد رکورددار دیابت بود/ کاهش رتبه دیابت در بین یزدی‌ها

ایازی تاکید کرد: در جلسه‌ای که حدود 3 سال پیش با وزیر بهداشت داشتیم مشخص شد که بیشترین افزایش دیابتی در شهر یزد زندگی می‌کنند زیرا ساکنان این شهر از مواد غذایی شیرینی مانند باقلوا، قطاب‌ و شیرینی یزدی بسیار استفاده می‌کنند ولی خوشبختانه با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته امسال یزد در رتبه سوم در بین سایر شهرهای کشور قرار گرفت.

کاهش فوتی‌های سوانح رانندگی ایران پس از یک دهه فرهنگ سازی

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت در صورتی موفق است که به سراغ عواملی برود که موجب بیماری مردم می‌شوند، بنابراین وزارت بهداشت باید سعی کند تا مردم بیمار نشوند. در سوانح رانندگی در حدود یک دهه پیش حدود 28 هزار نفر از افراد جامعه جان خود را از دست دادند که پس از یک دهه فرهنگ‌سازی‌، این رقم به 16هزار و 500 نفر رسید، امسال نیز حدود 700هزار نفر از مصدومان جاده‌ها به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت:‌ ما باید مقید باشیم که در تهیه شیرینی از روغن جامد استفاده نکنیم و روغن مایه را جایگزین روغن جامد کنیم، همچنین باید نکات بهداشتی را نیز در تهیه شیرینی در نظر بگیریم.

ایازی یادآور شد: باید یک کار‌گروهی مرکب از صنف قنا‌دان و وزارت بهداشت شکل بگیرد به طوری که در سال‌های آینده صنف قنادا‌ن باید میزبان باشد و ما مهمان باشیم، البته تنها صنف قناد‌ان با سلام مردم در ارتباط نیست و همه صنوف با سلامت مردم ارتباط تنگاتنگ دارند از جمله سایر صنف‌هایی که با آنها روبرو هستیم می‌توان به صنف نانوایان‌ و رستوران‌داران اشاره کرد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.