سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 16:12 - سه شنبه 12 دی 1396

سالک:

مرز بین مردم مطالبه‌گر با اغتشاش‌گران باید مشخص شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست تا در پی بروزحوادث اخیر در کشور و اصفهان، به نکاتی توجه کنند

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک با اشاره به وقایع اخیر در کشور اظهار داشت: باید در این زمینه به نکاتی توجه شود. مطالبات مردم توسط دستگاه اجرایی کشور باید به موقع عمل شود نه اینکه با وقت‌کشی تبدیل به اعتراض عمومی شده و سپس عناصر بیگانه از آن سوء استفاده کنند.

وی اشکال اول را از جانب دستگاه‌های اجرایی دانست و بیان کرد: به چه علت، مطالبات مردم را در بخش‌های مختلف عملیاتی نمی‌کنند تا مساله را به بودجه 97 بکشانند و بگویند می‌خواهیم فقرزدایی کنیم، اشتغال‌زایی ایجاد کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح بودن چنین اعتراضی افزود: این ایراد و اعتراض در ناحیه مردم و من به عنوان وکیل مردم مطرح است و به جد در این جهت مطالبه‌گر هستیم و باید براساس روابط قانونی دولت و شخص رئیس‌جمهور پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: اعتراض کنندگان کسانی هستند که حق و حقوق خودشان را می‌خواهند و این حق آنهاست چون معیشت‌شان زیر فشار است و با دغدغه زندگی، بیکاری و ازدواج مواجه هستند. به اشکال مختلف اعتراض خود را به دستگاه‌های ذیربط می‌رسانند، اما باید به این نکته توجه کنید که دشمن از این حالت سوء استفاده نکند.

سالک خاطرنشان کرد: مرز بین اغتشاش‌گران و ضد انقلاب‌ها با مردم باید دقیقأ توسط دستگاه‌های مختلف مشخص شود چرا که مردم ایران طلب‌شان را می‌خواهند اما به معنی این نیست که اماکن عمومی و بیت‌المال تخریب شود یا حتی خونی از گوش دیگران بریزد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوء استفاده استکبار جهانی از این وقایع گفت: امروز استکبار جهانی از نارضایتی مردم و اعتراض مردم سوء استفاده کرده و ما شاهد هستیم که ترامپ تا الان 4 بار اغتشاش‌گران را تأیید کرده است. همچنین وزیر خارجه آمریکا و انگلیس و تمام کشورهای منطقه حتی عربستان از اغتشاش‌گران داخل ایران حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بی تردید دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی و انتظامی و نیروهای مسلح با اغتشاش‌گران وقایع اخیر برخورد می‌کنند چرا که باید مرز بین اغتشاش‌گران و مردم جدا شود.

سالک با بیان اینکه  ما مطمئن هستیم ملت، پاسخ این فتنه و حتی قوی‌تر را خواهند داد و باید دغدغه‌های مردم با قدرت توسط  مجلس و  دولت رسیدگی شود، گفت: باید رئیس جمهور از وعده‌هایی که توسط شخصیت‌هایشان مطرح می‌شود، پرهیز کنند و به جای گفتمان درمانی، عمل کنند تا بخش اعظم مشکلات حل شود.

وی با اشاره به بودجه سال 97 اظهار داشت: تصمیم داریم که به هیچ وجه حامل‌های انرژی، اضافه نشود، چرا که این مساله و کنترل تورم بسیار مهم است و باید دقت کنیم بودجه 97 به نفع محرومان مستضعفان و اقشار کم درآمد تمام شود تا بخشی از معضلات جامعه از این طریق رفع شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل خشکسالی و کمبود آب معضلی است که مردم به ویژه کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است، تصریح کرد: در مسأله کمبود آب باید مدیریت در استان بتواند 9 ماده‌ شورای عالی آب را حتمأ عملی کند تا بخشی از این مساله حل شود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.