سرویس: اجتماعی 09:30 - سه شنبه 12 دی 1396

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان:

دریافت هزینه پیش‌ثبت‌نام کارت ملی هوشمند لغو شد

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان گفت: دریافت هزینه پیش‌ثبت‌نام برای صدور کارت ملی هوشمند در مراکز ثبت‌احوال، پست و دفاتر پیشخوان لغو شد.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی کجانی با اشاره به اخبار ضد و نقیض در خصوص صدور کارت ملی هوشمند بدون دریافت هزینه اظهار کرد: این خبر صحت ندارد و باید توجه داشت که امکان صدور کارت ملی بدون پرداخت هزینه امکان ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و به منظور تکریم ارباب رجوع دفاتر ثبت‌نام کارت ملی هوشمند هزینه ژیش ثبت‌نام این کارت‌ها را دریافت نمی‌کنند، افزود: البته ما در اصفهان از ابتدای سال جاری این طرح را اجرایی کرده‌ایم و در حال حاضر عدم دریافت هزینه پیش ثبت‌نام در همه شهرهای کشور اجرایی می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون در استان اصفهان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند، ابراز کرد: از این تعداد تاکنون کارت هوشمند یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تحویل شده است.

وی حداکثر زمان صدور کارت ملی هوشمند از زمان ثبت‌نام را  ۱۵ روز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در مجموع ۶۰۰ مرکز خدمات مورد نیاز برای صدور کارت ملی هوشمند را ارائه می‌دهند.

غفرانی کجانی در خصوص وضعیت اعتراض صنف عکاسان نسبت به گرفتن عکس در مراکز ثبت احوال و عدم ارجاع متقاضیان به عکاسی‌های سطح شهر افزود: با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان به منظور تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات به صورت یکجا خود مراکز صدور کارت ملی امکان عکس گرفتن از متقاضیان را دارند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.