سرویس: اجتماعی 18:16 - دوشنبه 11 دی 1396

مدیر اورژانس اصفهان هشدار داد:

آلودگی هوای اصفهان و توصیه های اورژانسی به شهروندان

مدیر حوادث و فوریت های اورژانس پزشکی اصفهان گفت: در روزهای آلوده اصفهان و شهرستان های اطراف که به صورت هوای ناسالم برای همه گروه های سنی اعلام شده است، باید شهروندان نکات ایمنی را برای کمتر آسیب دیدن در هوای آلوده رعایت کنند.

به گزارش اصفهان شرق، غفور راستین با تاکید به شرایط آلودگی هوای اصفهان در تشریح توصیه های اورژانسی به شهروندان اظهار کرد: این روزها آلودگی بیش ازاندازه هوای اصفهان و شهرستانها کیفیت زندگی سالم را برای شهروندان کاهش داده و به نوعی سلامتی آنها را به خطر انداخته است.

وی افزود: به همشهریان  توصیه می شود که در روزهای آلوده اصفهان و شهرستان های اطراف که به صورت هوای ناسالم برای همه گروه های سنی اعلام شده است، باید شهروندان نکات ایمنی را برای کمتر آسیب دیدن در هوای آلوده رعایت کنند.

راستین خاطرنشان کرد: متاسفانه آلودگی هوا خسارت جبران ناپذیری را بر سلامت افراد وارد می کند، بیمارانی که سابقه ناراحتی قلبی، بیماری های عروقی، بیماری های تنفسی مثل آسم را دارند از ترددد در هوای ناسالم خودداری کنند. همچنین هوای این روزها ی شهر برای کودکان، مادران باردار و افراد سالمند ناسالم است.

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می شود با رعایت لازم تلاش کنند تا کمتر در معرض آلودگی و عوارض هوای آلوده قرار بگیرند. ضروری است از انجام هر نوع فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا و بدتر شدن شرایط فعلی می شود، خودداری کنند و حتی المقدور از منزل فقط برای انجام کارهای اضطراری خارج شوند و از ترددد غیر ضروری در معابر شهری پرهیز کنند.

مدیر اورژانس اصفهان یادآور شد: بیماران قلبی و عروقی، بیماران آسم، کودکان و سالمندان از تردد در شهر خودداری کنند و با استراحت در منزل و بستن درب و پنجره ها، سعی کنند که از هوای سالم داخل خانه استفاده کنند. به همه مدیران مدارس توصیه می شود فعالیت های فیزیکی و ورزشی را در کلیه مقاطع تحصیلی در این چند روز که هوا اصفهان ناسالم از برنامه های دانش آموزان حذف کنند و زنگ تفریح دانش آموزان در کلاسها سپری شود.

وی اضافه کرد: به ورزشکاران و شهروندانی که در ساعات اولیه صبح ورزش می کنند توصیه می شود که از انجام هر نوع فعالیت فیزیکی و ورزشی همانند دویدن، پیاده روی در این شرایط خودداری کنند. همچنین نوشیدن مایعات همانند آب و شیر می تواند در شرایط آلوده به شتشوی دست ها و دستگاه گوارش کمک کرده و از خشکی دهان ناشی از آلودگی هوا جلوگیری کند و میل به استنشاق اکسیژن را برای افراد در شرایط آلودگی هوا کم کند و در نهایت موجب عارضه ناشی از آلودگی را به حداقل می رساند.

راستین به اشخاصی که دچار سرما خوردگی و مشکلات تنفسی هستند، هشدار داد: این اشخاص در گروه های آسیب پذیرجامعه قرار می گیرند وتوصیه ما به این افراد این است که  از حضور در محیط های باز در چنین شرایطی خودداری کنند. بدانیم که ماندن در ترافیک و استنشاق هوای آلوده به سرعت ابتلا به آسم را در کودکان افزایش داده و بیماری آسم را تشدید می کند.

تاثیر مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات برای سلامتی شهروندان

مدیر حوادث و فوریت های اورژانس پزشکی اصفهان مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات را برای سلامتی شهروندان در هنگام آلودگی هوا موثر دانست و اذعان کرد: ضروری است همشهریان در این زمان که آلودگی هوا بیشتر شده مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهند و علاوه بر این مصرف سبزیجات دارای آنتی اکسیدان و مصرف زیاد شیر سالم را در اولویت بگذارند، به دلیل اینکه شیرسالم سربی را که با استنشاق از هوا وارد ریه کردیم خنثی سازی  کرده و عوارض ناشی از سرب را به حداقل می رساند.

راستین درباره استفاده از ماسک ها بیان کرد: لازم است که شهروندان از ماسک های     و     استفاده کنند و از مصرف ماسک هایی که تاثیر چندانی ندارند و جلوی ریز ذرات را نمی گیرند، پرهیز کنند و چنانچه در شهر اصفهان شهروندی دچار مشکل تنفسی شد، می تواند با مراجعه به پایگاه های اورژانس و آمبولانس ها از اکسیژن درمانی استفاده کند و  انجام شود و توصیه های لازم ماموران را انجام دهد.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.