اصفهان شرق

برگزاری یادواره شهدای زرهی استان اصفهان/ درخشش نام شهدای مدافع حرم در بین شهدای زرهی

کدخبر: 155837
1396/10/11 در ساعت 15:16

به گزارش اصفهان شرق، علی حامدیان‌پورضمن اشاره به برگزاری یادواره شهدای زرهی استان اصفهان در بهمن ماه در رابطه با جزئیات برگزاری آن اظهار کرد: یادواره شهدای زرهی استان اصفهان که به یاد 500 شهید زرهی از واحدهای زرهی لشکر امام حسین(ع)، لشکر 8 نجف اشرف، تیپ قمربنی‌هاشم، لشکر 30 زرهی، تیپ 28 صفر و تیپ 5 رمضان که عمدتاً از بچه‌های استان اصفهان بودند و شهدای دیگر واحدهای زرهی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این شهدا اکثراً از شهر اصفهان هستند و البته از شهرهای دیگر استان مثل نجف‌آباد، شاهین‌شهر، شهر ابریشم، میمه، کاشان و … هستند؛ این یادواره طبق برنامه 26 بهمن‌ماه از ساعت 9 تا 11:30 برگزار می‌شود.

دبیر یادواره شهدای زرهی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال چهارمین دوره یادواره شهدای زرهی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: فرم‌های دل‌نوشته‌ای در بین برخی مدارس توزیع می‌شود و افراد گفتمانی با شهید انجام می‌دهند که از بین این دل نوشته‌ها بهترین‌ها انتخاب شده و به نمایش گذاشته می‌شود و منتخبین علاوه بر نمایش در نمایشگاه یادواره در مراسم قرائت می‌شود.

وی عنوان کرد: گروه سرود شهدای زرهی نیز در این برنامه به اجرای سرود می‌پردازند و دو خاطره خوب از سرداران شاخص زرهی شهید رضا امانی، جانشین لشکر 25 کربلا در اصفهان و شهید رضا مجیدی بیان می‌شود؛ یکی از اهداف یادواره نیز معرفی بیشتر شهدای زرهی است.

حامدیان‌پور در رابطه با حضور اسامی شهدای مدافع حرم در میان اسامی شهدای زرهی اذعان داشت: شهید ابراهیمی از شهدای شهر ابریشم که از فرماندهان در زمان جنگ تحمیلی بود نیز جزو شهدای مدافع حرم زرهی است که در حلب سوریه سال 94 شهید شد، همچنین شهدای بسیاری از لشکر 8 نجف نیز که در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و در بین آنان اسامی شهدایی مثل شهید حججی به چشم می‌خورد از شهدای زرهی هستند.

انتهای پیام/فارس