اصفهان شرق

نقش دانشگاه در مقابله با فتنه‌ها، آگاهی بخشی و افزایش بصیرت است/ دشمن از هر موقعیتی برای طرح فتنه استفاده می کند

کدخبر: 155673
1396/10/09 در ساعت 14:05

غلامرضا مالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان شرق از اصفهان اظهار کرد: مفهوم فتنه نباید به مقاطع خاصی از تاریخ انقلاب اسلامی محدود شود انقلاب نوپای اسلامی ایران از ابتدا تا کنون با فتنه‌های مختلفی روبرو شده و بعد از گذشت 4دهه از عمر خود، در مقابل انواع فتنه ها آبدیده شده است.

وی افزود: باید در نظر داشت در برخی برهه و مقاطع زمانی، وسعت و پیچیدگی فتنه‌ها بسیار بیشتر بوده است. قدری ساده انگارانه است که اتفاقات و وقایع سال ۸۸ را در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خلاصه کنیم.

ریاست دانشگاه علمی کاربردی هرند تصریح کرد: عقبه فکری و عقیدتی فتنه۸۸ حداقل به یک دهه قبل از آن مربوط می‌شود.حادثه کوی دانشگاه ۷۸ پازل ساده و پیش افتاده‌ای از فتنه ۸۸ بود که با طراحی دشمن خارجی و بازیگری فریب خوردگان داخلی به وقوع پیوست.

مالکی گفت: پس از آن دشمن خارجی با حسابگری و رصد دقیق وقایع و انفاقات اجتماعی و سیاسی جامعه ایران، سعی نمود به بهانه انتخابات، مردم را در مقابل نظام قرار دهد. هر چند در ابتدای کار، ظاهرا به دلیل فتنه و فتنه‌گری توفیقات میدانی در ایراد خدشه به امنیت ملی و عمومی داشتند؛ اما با کنار رفتن گرد و غبار شیطنت از چهره واقعی گردانندگان فتنه، مردم پاسخ آنها را در ۹دی ۸۸دادند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات محاسباتی فتنه‌گران خارجی و به تبع آن عوامل داخلی آن‌ها این بود که در شناخت مردم به خطا رفتند و به گمان خام خود، با این پیش فرض غلط ذهنی که مردم از انقلاب و نظام اسلامی خسته شده اند ، با فراخوان تفاله‌های داخلی خود، آن هتک حرمت زشت را در عاشورای۸۸ رقم زدند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند اذعان کرد: همین خطا کافی بود تا صبر ۷ ماهه مردم طاق شده و خشم ناشی از این هتاکی با غیرت ملی و مذهبی عجین شود و طومار متعرضین به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی این مرز و بوم را برچیند.

دکتر مالکی افزود: درفتنه یکی از شگردهای مهمی که دنبال می‌شود، حفظ ترکیب حق و باطل و مشتبه کردن فضا ست. به هر میزانی که دشمن و بازیگران اصلی فتنه بتوانند حق را غبار آلود نشان دهند در پیگیری اهدافشان موفق تر خواهند بود.

وی گفت: تفاوت بحران و فتنه نیز از همین جا شروع می شود. در بحران‌ها سعی بر این است که وضعیت موجود به حالت ثبات قبلی برسد؛ یعنی آن نظمی که بر هم خورده، مجددا” دز جامعه حاکم شود و برای اینکار توسل به ساز و کارهای پلیسی و امنیتی می تواند کارگشا باشد.

مالکی در ادامه افزود: اما در فتنه استفاده از ساز و کار نظامی باعث مخدوش شدن آتش در زیر خاکستر می‌شود و هر آن ممکن است دوباره این آتش زبانه بکشد و لذا بر نخبگان جامعه است تا به منظور مدیریت فتنه تلاش کنند تا تشخیص حق از باطل توسط مردم فراهم شود که اگر این کار به درستی انجام شود خود مردم به صورت خود جوش در خاموش کردن فتنه پیش قدم خواهند شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرند عنوان کرد: نقش دانشگاه در جریان فتنه، نقش آگاهی بخشی و افزایش بصیرت بود. فراموش نکرده‌ایم که در جریان هتاکی فتنه گران در روز عاشورای۸۸، حرکت انقلابی توام با هوشمندی هیات‌های مذهبی دانشجویی در سطح شهر تهران و به تبع آن حضور مردم در کنار آنها کار فتنه گران را یکسره کرد.

مالکی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت آنکه دشمن هیچگاه بیکار ننشسته و از هر موقعیتی برای طراحی فتنه‌های جدید استفاده خواهد کرد، گرانی، فقر، فساد و بهانه‌های مناسبی برای شیطنت و موج سواری مجدد دشمنان قسم خورده نظام اسلامی هستند.

غلامرضا مالکی خاطرنشان کرد: هر زمانی که بین مردم و مسوولان فاصله ایجاد شود وقوع فتنه توسط دشمنان خارجی و مغفولین داخلی متصور است.

وی افزود: مردم در تمام برهه‌های حساس و تاریخی به تکلیف انقلابی خود در قبال نظام اسلامی عمل کرده‌اند و لذا حداقل وظیفه مسوولان آنست که اجازه ندهند عواملی چون فساد، بیکاری، فقر، مشکلات اقتصادی و اجتماعی عرصه را بر آن ها تنگ کند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه