سرویس: اقتصادی 09:34 - شنبه 09 دی 1396

استاندار اصفهان

میزان ورودی آب به سد زاینده‌رود تا ۵۰ سال آینده به صفر می‌‌رسد

استاندار اصفهان گفت: اگر فکر اساسی در خصوص الگوی کشت، الگوی بهره‌برداری از منابع آبی و استفاده درست از پساب صورت نگیرد در ۵۰ سال آینده میزان ورودی آب به سد زاینده‌رود به صفر خواهد رسید.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده در نخستین جلسه با مجمع نمایندگان استان اظهار داشت: ابتدای حضور من در سمت استانداری اصفهان، تصویب بودجه سال 97، مشکلات اساسی استان در حوزه آب و تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان همراه بود.

وی افزود: در این راستا تلاش کردیم تدابیر لازم برای حل این مشکلات اندیشیده شود و بودجه خوبی برای استان به تصویب برسد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی از شهرستان‌ها با حضور سرپرست فرمانداری اداره می‌شوند، تصریح کرد: ابتدا تلاش کردیم که مدیران و معاونان استانداری استقرار کامل داشته باشند سپس اقدام به انتخاب فرمانداران کنیم که در این خصوص فرماندار یکی از شهرستان‌ها انتخاب شده است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود، گفت: هدف از ایجاد این ستاد نبود مرکز مشخص و منسجم برای پیگیری مصوبات شورای‌عالی آب و دیگر مصوبات در این زمینه است، از این رو امیدواریم با طراحی که صورت می‌گیرد بتوانیم مسائل را با سرعت بیشتری پیگیری کنیم.

تشکیل دفتر نمایندگان استان در استانداری اصفهان

مهرعلیزاده از تشکیل دفتر نمایندگان استان در استانداری خبر داد و بیان کرد: هدف از تشکیل این دفتر ایجاد ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برقراری پل ارتباطی بین استانداری، مجلس و تعامل دو سویه جهت رفع مشکلات استان اصفهان و نیز هم‌فکری و پیگیری مشترک پروژه‌ها و موضوعات دارای اولویت در سطح استان و ملی و برگزاری جلسات مشترک جهت حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه و استان در این دفتر صورت است.

وی با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در خصوص وضعیت هیدرولوژیکی و بیلان آبی استان گفت: براساس آمار 46 سال پیش، ورودی آب به سد زاینده‌رود 10 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب بوده است که در حال حاضر به 1050 میلیون مترمکعب رسیده و براساس بارش‌ها امسال احتمال می‌رود که ورودی سد به 900 میلیون متر مکعب برسد.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر فکر اساسی در خصوص الگوی کشت، الگوی بهره‌برداری از منابع آبی و استفاده درست از پساب صورت نگیرد در 50 سال آینده این میزان ورودی آب به صفر خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه باید توقعات بی‌ملاحظه ولی همراه با راه حل اعلام شود، بیان کرد: نمایندگان باید در چارچوب کارها همراهی و هم‌سویی داشته باشند و در جهت دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر امکانات موجود و از بین بردن سرمایه‌گریزی با تمام انرژی اقدام کنند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه برای بازکردن راه سرمایه‌گذاری در استان وقت خواهم گذاشت، تصریح کرد: اگر تا 4 سال آینده 40 پروژه توسط بخش خصوصی اجرایی شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و اگر برای این بخش وقت کافی گذاشته شود نتایج ارزشمندی خواهد داشت.

خشکسالی و خسارت کشاورزان را با تمام وجود پیگیری می‌کنیم

وی با  بیان اینکه درخصوص خشکسالی و خسارات کشاورزان غرب و شرق برای مدیریت استان تفاوتی نخواهد داشت، اظهار داشت: با تمام وجود این مسائل را پیگیری می‌کنیم تا با تعامل و عدالت کامل و رعایت تمام مصوبات بتوانیم مشکلات آبی استان را حل کنیم.

در ادامه این جلسه علی مقدس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان به تشریح بودجه 97 استان با تاکید بر تملک دارایی و سرمایه‌ای پرداخت و افزود: در سال 96 بودجه عمرانی استانی 900 میلیارد تومان، ملی – استانی 200 میلیارد تومان و بودجه اعتبارات ملی یکهزار میلیارد تومان بوده است که 60 درصد این اعتبارات تحقق یافته است.

وی بودجه امسال را با 34 درصد کاهش، 1600 میلیارد تومان اعلام و تصریحح کرد: دولت در بودجه سال 97 به صورت واقعی‌تر بودجه را اختصاص داده است تا فاصله زیادی که بین تخصیص بودجه و بودجه مصوب در سال‌های گذشته وجود داشته ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: 68 هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری برای استفاده از سایر منابع غیردولتی نیز برای سال 97 پیش بینی شده است و امیدواریم که با هماهنگی و همکاری نمایندگان و دیگر مدیران بتوانیم بیشترین سهم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منابع مالی دولت محدود است و همین امر سبب شده است که پروژه‌های عمرانی در زمان بهنگام اجرایی نشود، خاطرنشان کرد: براساس تأکید استاندار اصفهان باید بر روی استفاده از بخش خصوصی متمرکز شویم و با منابع مالی غیر خصوصی به صورت داخلی و فاینانس خارجی بتوانیم پروژه‌های عمرانی را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.