سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:07 - شنبه 09 دی 1396

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس

برخی افراد در سال ۸۸ نظام انتخاباتی کشور را زیر‌ سوال بردند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه در نظام انتخاباتی کشور ثابت شده که به هیچ عنوان امکان جابه‌جایی رأی آن هم با اختلاف چند میلیونی وجود ندارد، گفت: در سال ۸۸ با حرکات ناشایست نظام انتخاباتی کشور را زیر سوال بردند.

 

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر با اشاره به حماسه 9 دی اظهار داشت: باید در تمامی مراحل بینش، فضیلت و روشن‌گری داشته و حوادث را بشناسیم، مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و تاریخ را به خوبی مطالعه کنیم.

وی با بیان اینکه نباید حق و باطل را با افراد بشناسیم بلکه باید با معیارها بشناسیم، افزود: ممکن است فردی در مقطعی حق باشد اما بعد به لغزش بیفتد و باطل شود، به همین دلیل است که مقام معظم رهبری فرمودند، معیار حال فعلی افراد است وقتی معیار حق و باطل داشته باشیم تنها فردگرا نمی‌شویم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: باید به درستی مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و بصیرت داشته باشیم و با یک تحلیل مغرضانه و اخبار نادرست و تحلیل‌های نادرست‌تر آن به مردم، نتیجه به این صورت می‌شود که مقام معظم رهبری فرمودند مراقب باشید جای جلاد و شهید عوض نشود.

وی با بیان اینکه در دهه 60 فرزندان این مرز و بوم به دست منافقان و تروریست‌های آن زمان ترور شدند، خاطرنشان کرد: برخی این اقدامات را به گونه‌ای تحلیل کردند که سبب شد جای جلاد و شهید که مقام معظم رهبری فرمودند عوض شود و با بی‌بصیرتی این‌گونه اتفاقات در تاریخ رخ دهد.

فولادگر در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری فرمودند فتنه تمام نشده و دشمنان به دنبال فتنه‌های تازه هستند چگونه از ایجاد فتنه‌های دیگر جلوگیری شود؟ گفت: باید فتنه را بشناسیم، زمانی است که دو طرف فتنه باطل است که در این‌جا با اشاره به تعبیر امام علی(ع) در نهج البلاغه که فرمودند مانند بچه شتر باش که نه بار می‌دهد و نه شیر، نباید به فتنه‌ای که دو طرف آن باطل است، وارد شد.

وی ادامه داد: زمانی  یک طرف از فتنه حق و طرف دیگر آن باطل است، که باطل به لباس حق درآمده و حق را باطل جلوه می‌دهد، مانند همان جمله “مراقب باشید جای جلاد و شهید عوض نشود” که مقام معظم رهبری فرمودند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه زمانی حق یک طرف و باطل طرف دیگر آن است که در این زمان نیاز به بصیرت و روشن‌گری داریم، بیان کرد: مانند فتنه 88 که چند ماه مردم درگیر این مسائل بودند تا بالاخره با حضور مردم در حماسه 9 دی این فتنه پاک شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از افراد در روزهای انتخابات 88 با حرکت‌های اعتراضی و بدون مطلع بودن از ابعاد ماجرا در صحنه اعتراضات حاضر شدند ولی زمانی که فهمیدند در ماجرای فتنه یک طرف آن حق و طرف دیگر آن باطل است و دشمن از این اعتراض‌ها استفاده می‌کند در مراسم 9 دی شرکت کردند و با بصیرت و روشن‌گری حماسه 9 دی را آفریدند.

بی‌اعتمادی در بین مردم از ابعاد فتنه جدید است

فولادگر با اشاره به فرمایشات روز چهارشنبه مقام معظم رهبری اظهار داشت: فرمایشات ایشان حاکی از این بود که این فتنه ابعاد دیگر خود را نشان می‌دهد، عمل به خواسته دشمن، تضعیف ارکان نظام، ایجاد بی‌اعتمادی، سلب اعتماد مردم از نظام، انتشار اخبار دروغ و تشویش اذهان عمومی با دروغ‌پردازی از جمله معیارها و ابعاد جدید فتنه است.

وی ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که ممکن است فردی سال‌ها مسئولیتی بر عهده داشته و اکنون وقتی کنار می‌رود چهره اپوزیسیون و مخالف نمایی می‌گیرد تا اینکه دوباره به قدرت برگردد و مردم را به گونه‌ای جذب کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ریشه فتنه را در بی‌تقوایی و بی‌بصیرتی دانستند، تصریح کرد: در حال حاضر برای فتنه دشمن از دو عامل بی‌بصیرتی و بی‌تقوایی استفاده می‌کند.

وقتی نتیجه انتخابات به مذاقشان خوش نیامد رفتار نانجیبانه نشان دادند

وی با اشاره به واژه رفتار نانجیبانه که رهبر معظم انقلاب در انتخابات 88 فرمودند اشاره کرد و گفت: این واژه به این دلیل به کار برده شد که زمانی که نتیجه انتخابات به مذاقشان خوش نیامد و هیچ حجت، دلیل و برهان بر تقلب نداشتند، آشوب به پا کرده و برخی از رفتارهای نانجیبانه و زشت را از خود نشان دادند.

فولادگر ادامه داد: با وجود اینکه هیچ حجتی برای تقلب در انتخابات 88 نداشتند به بهانه تقلب مردم را به خیابان‌ها کشیدند ولی رفتار مقابل آن مربوط به افراد نجیب بود که در انتخابات سال 92 با اختلاف ناچیز به رأی مردم احترام گذاشته و نتیجه انتخابات را قبول کردند.

وی اظهار داشت: البته در حادثه 88 عده‌ای فکر می‌کردند اتفاق خاصی رخ داده به همین دلیل در صحنه اعتراضات حاضر شدند، همچنین عده‌ای عالمانه در صحنه اعتراضات حضور پیدا کردند در این راستا باید گفت آن افرادی که با علم به صحنه اعتراضات آمدند نانجیبان بودند که مردم را به صحنه کشاندند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه افرادی که در صحنه اعتراضات سال 88 حضور داشتند سه بخش بودند، افزود: بخشی از آن‌ها با وابستگی به بیگانه از این حوادث استفاده و به عنوان مهره عمل کردند، عده‌ای دیگر با رفتار نانجیبانه از اعتراض مردم سوءاستفاده کردند و عده‌ای هم مردمی بودند که در ابتدا تصور می‌کردند تقلبی صورت گرفته و حقی ضایع شده است.

وی با بیان اینکه مردمی که احساس می‌کردند تقلب شده در اعتراضات شرکت می‌کردند سپس متوجه شدند که حجت شرعی و دلیلی برای تقلب نبود و قصد استفاده سوء از آن‌ها را داشتند، گفت: از این رو این افراد رفتار خود را اصلاح کردند و در حماسه 9 دی رفتار خود را جبران کردند.

در سال 88 نظام انتخاباتی کشور را زیر سئوال بردند

فولادگر با بیان اینکه در نظام انتخاباتی کشور ثابت شده که به هیچ عنوان امکان جابه‌جایی رأی آن هم با اختلاف چند میلیون وجود ندارد، خاطرنشان کرد: چون نتیجه انتخابات سال 88 به نفع خودشان نبود آن حرکت‌های ناشایست را انجام داده و نظام انتخاباتی کشور را زیر سئوال بردند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “معیار، حال فعلی افراد” است، اشاره کرد و افزود: در آن زمان هم معیار حال فعلی افراد بود که مردم به فرد شایسته خود رأی دادند اما شاید در مقطعی دیگر آن فرد مسیر صحیح را طی نکند، در این راستا باید گفت اصلاً بحث فردی که در انتخابات پیروز شده نیست بلکه رأی مردم مهم بود که باید به آن احترام گذاشته می‌شد.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.