اصفهان شرق

حماسه 9دی در برابر فتنه آمریکایی صهیونستی انجام شد

کدخبر: 155564
1396/10/08 در ساعت 15:05

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز ازگناه اظهار داشت: کسی که مراعات تقوی نمی کند بیم از آن است که ازدنیا برود ومسلمان از دنیا نرفته باشد.
وی به آثار گناه و بندگی در جامعه از نگاه قرآن اشاره وافزود: خداوند می فرماید هرکس خدا ورسولش را پیروی کند خدا اورا وارد بهشت می کند که نهرهایی در آن جریان و از فیوضات بهشت استفاده می کند تقوی راه رسیدن به بهشت برین است واگر کسی اهل عصیان ونافرمانی باشد نتیجه آن ورود به جهنم و تحمل عذاب سخت الهی می باشد هم اطاعت خداوند و هم عصیان ونافرمانی او برای ما نتیجه خواهد داشت.
امام جمعه ورزنه تصریح کرد: اعمال انسان مانند دانه گیاهی است که در دل خاک میکاریم پس هرچه می کاریم آن را برداشت خواهیم کرد در دنیا و آخرت میزان اعمال انسان در میزان جزا وپاداش آن تاثیر گذار خواهد بود.
وی به عکس العمل های اعمال در روزقیامت اشاره وافزود: اگر خوبی واحسان کنید به خود احسان کرده اید واگر بدی هم کنید باز به خود بدی کرده اید در دنیا باید مراقب اعمال ورفتار خود باشیم چرا که همه اعمال ما عکس العملی را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) بانوی بزرگی که عالمه غیر معلمه بود و آنقدر مقام بالایی دارد که شبیه حضرت زهرا(س) به معصومه ملقب شده است ثواب زیارت قبرمطهر حضرت معصومه (س) همان ثواب زیارت قبر حضرت فاطمه زهرا(س) را دارد.
خطیب جمعه ورزنه به روز نهضت سواد اموزی اشاره و تصریح کرد: سواد آموزی یک فریضه است واین نهضت سواد اموزی به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد وخدمات بسیار خوبی را برای مردم داشته است.وامیدواریم همه کسانیکه سوادخواندن ونوشتن راندارند از این نعمت استفاده کنند
حجت الاسلام شامحمدی به سالروز نامه تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف اشاره واظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) یک رهبر الهی بود که نامه ای پیامبر گونه به رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوری که ابرقدرت شرق بود نوشتند واو را به پرستش خدا و وحدانیت ودین اسلام دعوت کردند و در این نامه برای ادامه آن وضعیت هشدار دادند که این اتحاد ازهم گسسته وفرو خواهد پاشید و چنین هم شد این از برکات رهبری نظام در لوای اسلام است.
امام جمعه ورزنه در ادامه به حماسه 9دی ماه 1388 اشاره و افزود: حماسه 9دی در برابر فتنه آمریکایی صهیونستی که از طرف دشمنان اسلام هدایت می شد بود که از نمونه های بارز رهبری الهی ،دلسوزانه ومدبرانه مقام معظم رهبری مدیریت این فتنه بودواین حماسه ماندگار ایجاد گردید .
وی به فتنه سال 88 اشاره وافزود: در سال 88 فتنه ای صورت گرفت که به تنهایی توان متلاشی کردن صدها نظام را داشت ولی تدبیر رهبری عزیز والهی باعث شد که از این گردنه خطرناک به سلامتی عبور کنیم وبا حضور مردم با بصیرت ایران اسلامی نقشه شوم دشمنان اسلام نقش بر آب گردید.
حجت الاسلام شا محمدی در ادامه اظهار داشت:ریشه فتنه سال 88 هوا پرستی وقدرت طلبی ،بی تقوایی و غفلت از خدا بوده و دوتن از کسانی که در این مملکت مسئولیت های بزرگی داشتند سران این فتنه گردیدند و شروع آن را با یک دروغ بزرگ یعنی تقلب در انتخابات انجام دادند و شاخ وبرگ و میوه این فتنه براندازی نظام اسلامی بود که جای تاسف دارد که در دولت یازدهم از برخی کسانی به کار گیری شد که خود دستی در آتش فتنه داشتند در صورتی که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود فتنه راخط قرمز نظام بر شمردند.

امام جمعه ورزنه افزود: امروز هر چه مصیبت در کشور وجود دارد بخاطر تکیه مسئولین بر ستون پوسیده آمریکا می باشد که یکی از آنها قرارداد ننگین برجام بود که صنعت هسته ای ایران را از بین برد ومایه بیکاری وضعف در تولید ملی گشت.وتحریمی هم برداشته نشد
حجت الاسلام شا محمدی با مسئول بودن قوای سه گانه در مشکلات کشور اظهار داشت: همه قوای سه گانه ومردم در این وضعیت به وجود امده مسئولیت دارند که گاها خوب به ان عمل نکرده اند قوه قضائیه در مبارزه با دزدان واختلاسگران کوتاهی کرده است دولت وعده های دروغ 100روزه وغیره خودعمل نکرده .مجلس در مبارزه با فساد کم کاری های بسیار زیادی را دارد ومردم باید در انتخاب صحیح دقت نظر داشته باشند متاسفانه دولت فعلی با عوض کردن ذائقه ملت با فریب ونیرنگ از مردم رای گرفت وامروز باید پاسخگوی مردم باشد.
وی تصریح کرد: امروز تجمعات که در گوشه وکنار این مملکت دراثر سختی معیشت وبیکاری صورت می گیرد بخاطر عمل نکردن به وعده های انتخاباتی می باشد ومسئولین بدانندمردم انقلابی ایران با کسی عقد اخوت نبسته اندو اگر درست عمل نکنند اتفاق تلخی برایشان صورت خواهد گرفت.
امام جمعه ورزنه به نگاه به بیگانگان اشاره وافزود: این رویه که دولت در پیش گرفته ونگاه خود را به بیگانگان دوخته تا مشکلات مرتفع گردد راه اشتباهی است وبدانند که تکیه بر امریکا هیچ مشکلی از مشکلات مردم را حل نخواهد کرد.

حجت الاسلام شامحمدی در ادامه اظهارداشت: باید مردم از دولت در ارتباط با وعده های انتخاباتی مطالبه گری کنند واین ادعا های ایجاد شغل 700هزار نفری که خود یک دروغ است را برای مردم تشریح کنند که در منطقه ما چند نفر سرکار رفته اند و آیا آمار بیکار شدن کارگران بیشتر از بکار گرفتن آنها نیست؟
وی در پایان با هشدار به مسئولین بیان داشت: اجازه نخواهیم داد انقلاب به دست مفسدان وغیر انقلابیون که نگاه به آمریکا ونگاه به بیگانگان دارند ببیند.

انتهای پیام/کاظم زاده