سرویس: فرهنگ و هنر 09:30 - جمعه 08 دی 1396

مسؤول جشنواره فیلم عمار اصفهان:

چگونه فیلم‌های جشنواره عمار را اکران کنیم/ آغاز به کار اکران فیلم‌های جشنواره عمار

مسؤول ستاد اکران مردمی جشنواره فیلم عمار در اصفهان گفت: جشنواره فیلم عمار در اصفهان آغاز به کار کرده است و مساجد، مراکز فرهنگی، پایگاه‌های بسیج و… می‌توانند به راحتی فیلم‌های جشنواره را به صورت رایگان اکران کنند.

به گزارش اصفهان شرق، رسول احمدی در خصوص آغاز به کار جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار داشت: افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار روز گذشته در تهران برگزار شد، افتتاحیه اکران‌های مردمی در اصفهان نیز از دو شب گذشته در مسجد علیقلی آقا همراه با سخنرانی و شعرخوانی و اکران چند فیلم بلند و چند فیلم کوتاه با موضوع فتنه و همچنین برگزاری نمایشگاه کتاب و طرح نذر کتاب انجام شد.

وی افزود: جشنواره با شور و حال خاص اکران‌ها در بهمن ماه و در ایام دهه مبارک فجر انجام می‌شود اما این روزها نیز اکران‌های مردمی در مساجد، پایگاه‌های بسیج، مراکز فرهنگی و… را خواهیم داشت؛ در برخی شهرستان‌های استان اصفهان نیز در این شب‌ها افتتاحیه برگزار می‌شود و در برخی نیز شب‌های گذشته افتتاحیه برگزار شده است.

مسؤول ستاد اکران مردمی جشنواره فیلم عمار در اصفهان گفت: سال گذشته تعداد کمی از شهرستان‌های افتتاحیه جشنواره را برگزار کردند اما تفاوت امسال نسبت به سال گذشته در این است که امسال شهرستان‌های بیشتری مثل بهارستان، خور و بیابانک، علویجه، شهرضا، خمینی‌شهر و… افتتاحیه برگزار کرده‌اند یا در شب‌های آتی برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره در مرحله نخست 20 لوح فیلم برای ما ارسال کرده است که موضوع‌بندی شده‌اند و شامل موضوعات متنوعی مثل فتنه، روایت نهضت، اقتصاد مقاومتی، مرگ بر آمریکا و… است که شامل بیش از 150 فیلم می‌شود.

احمدی بیان داشت: امسال با یک مرکز ترک اعتیاد صحبت شده تا اکران هفتگی داشته باشند، همچنین برخی مساجد و مراکز فرهنگی در اصفهان هستند که به صورت هفتگی در طول سال اکران فیلم‌های جشنواره عمار را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: هدفی که ما مثل استان‌های دیگر در استان اصفهان دنبال می‌کنیم این است که همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا بتوانیم تا حد امکان گسترش کمی اکران فیلم‌ها را داشته باشیم و بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کنیم و جشنواره را فراگیر کنیم، در همین خصوص تأکید ما بر اکران در مساجد و مجموعه‌های فرهنگی است.

مسؤول ستاد اکران مردمی جشنواره فیلم عمار در اصفهان ضمن اشاره به روش‌های دریافت فیلم‌های جشنواره برای اکران‌های مردمی تشریح کرد: آسان‌ترین روش برای این کار ارسال لغت «ثبت نام» به شماره 30004550 به صورت پیامکی است، شماره تماس 09103143733 نیز برای همین کار در دسترس است همچنین آیدی تلگرام @ammaresf نیز برای ارتباط تلگرامی آماده شده است.

وی در رابطه با هزینه اکران فیلم‌ها تأکید کرد: اکران فیلم‌ها عموماً رایگان است اما برخی فیلم‌ها با بلیت فروشی همراه است که هزینه بلیت به صورت اختیاری است، چرا که این هزینه صرف ساخت فیلم بعدی فیلم‌ساز می‌شود، همچنین اکران کننده‌ها هزینه بسیار کمی را به صورت دلخواه برای آماده‌سازی لوح‌ها و کمک در برگزاری جشنواره می‌توانند پرداخت کنند.

احمدی همچنین یادآور شد: اعضای ستاد عمار اصفهان وارد مقوله فیلم‌سازی شده‌اند و در جشنواره هشتم فیلم بچه‌های اصفهان به بخش مسابقه راه یافته است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.