اصفهان شرق

اجرای طرح «خطرپذیری»در استان برای کاهش آسیب حوادث/ اصفهان معین 8 استان هم مرز در حوادث غیرمترقبه

کدخبر: 155494
1396/10/07 در ساعت 15:09

به گزارش اصفهان شرق، منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی، مانورهای تمرینی، همایش‌های علمی، سناریوهای عملیاتی و تجهیز بخش تخصصی به امکانات از جمله اقدامات مدیریت بحران استان اصفهان به منظور آمادگی لازم در برابر حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی است.

وی افزود: به همین منظور امروز مانور آموزشی با هدف هماهنگی بین دستگاه‌ها و ارتقای سطح ایمنی و آمادگی در مواجه با پدیده‌های طبیعی در فلاورجان برگزار می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: همچنین یک دوره آموزشی با حضور دبیران مدیریت بحران نقاط مختلف استان‌ها برگزار شد.

وی در ادامه یادآور شد: به سبب اهمیت بالای مباحث آموزشی روز هشت آذر ماهر، مانور آموزشی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس برگزار شد و حدود 800 هزار دانش‌آموز با نحوه پناه گیری صحیح هنگام زلزله را تمرین کردند.

شیشه‌فروش ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر نیز در حال برگزاری «طرح خادم» به معنای خانواده ایمنی در برابر زلزله است و در این طرح به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی قرار است تا همه خانواده‌ها در آن شرکت کنند.

وی اضافه کرد: همچنین د سطح کارمندان، کارگران و کارکنان ادارات دولتی با همکاری سازمان تعاون کار و رفاه اجتماعی در طول سال دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود تا با مقدمات اقداماتی ک در مواجه با رویارویی با زلزله و حوادث دیگر آشنا شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تأکید کرد: تقویت کارگروه‌های زیر نظر مدیریت بحران از دیگر اقدامات افزایش آمادگی استان است و تمام کارگروه‌ها نیز هر ماه اقدام به برگزاری جلساتی کرده و درخصوص اقدامات در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مانند زلزله، آلودگی، سیل، خشک‌سالی و… برنامه‌ریزی تخصصی انجام می‌دهند.

وی به طرح «خطرپذیری» با همکاری دانشگاه اشاره و بیان کرد: در این طرح استعداد هر شهرستان و بخش در خصوص وقوع حوادث، ضرایب آسیب‌پذیری و اقدامات فنی و اجرایی بررسی‌شده و برای کنترل و پیشگیری از رخداد حوادث هماهنگی‌های لازم صورت می‌پذیرد.

شیشه‌فروش خدمات مدیریت بحران استان اصفهان در زمان بروز زلزله کرمانشاه را تابلوی تمام نمای مدیریت بحران استان دانست و خاطرنشان کرد: تابلوی تمام نمای خدمات مدیریت بحران استان در زمان زلزله کرمانشاه بود که اصفهان تمام قد به کمک آنان شتافت و چه از نظر ارائه اقلام و هدایا، امداد و نجات و اکنون بازسازی اقدامات مهمی انجام داده است.

وی تصریح کرد: تقریباً بیش از 14 هزار و 900 واحد مسکونی در سرپل ذهاب ارزیابی شده و گروه بازسازی مسکن اصفهان در سرپل ذهاب مستقر است تا علاوه بر اهدای بیش از هزار کانکس، حدود 4 هزار را واحد بازسازی کرده و در حدود 9 هزار واحد تعمیرات انجام بدهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه به دستورالعمل‌های پایدارسازی اشاره و اظهار داشت: طبق دستورالعمل، کارگروه‌های شناسایی ساختمان‌های غیر ایمن تشکیل شده و توسط شهرداری اخطارهای لازم به صاحبان آن‌ها داده شده، همچنین طرح کمک به ایمن‌سازی به همه حوزه‌ها مانند مساجد، بیمارستان‌ها و میراث فرهنگی اعلام شده است.

وی درباره اسکان‌های اضطراری و سوله‌های بحران در استان توضیح داد: در شهرستان‌ها مختلف سایت‌های اسکان اضطراری در شهرداری‌ها، اردوگاه قدس سپاه و اردوگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در نظر گرفته شده است.

شیشه‌فروش در پایان گفت: استان اصفهان معین هشت استان هم مرز خود است و بالطبع در هنگام بروز حادثه آن‌ها نیز معین استان اصفهان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/فارس