اصفهان شرق

حقیقت حماسه 9دی؛ جمهوریت، عقلانیت و فطرت

کدخبر: 155465
1402/10/09 در ساعت 08:52

اصفهان شرق_مهدی نجفی/ خروش میلیونی مردم علیه فتنه گران در 9دی ماه 88 فصل نوینی از حیات شکوهمند انقلاب اسلامی است که در متن خود شکست توطئه های امریکا و ترویج  ارزش های بی بدیل اسلام اصیل را به ودیعه گذاشته است.

بدیهی است نظام لیبرال دموکراسی غربی با هدف برپایی جنگ نرم، فتنه 88 را توسط مزدوران داخلی خود در کشور تدارک دید که در یک قلم، چگونگی اقدامات واشنگتن در حوزه جنگ نرم عليه جمهوري اسلامي ايران در فتنه سال 88، با استناد به گزارش رئيس جمهور سابق آمريكا براي كنگره و سناي آمريكا آمده است: «اداره « شوراي مديران پخش»، به منظور پشتيباني از برنامه ها، فركانس هاي ماهواره اي جديدي را پيش بيني نمود تا از قبل بر انسداد فركانس هاي امواج پخش اخبار توسط دولت ايران پيش دستي نمايد. همچنين يك مسير اينترنتي حفاظت شده و منحصر به فرد براي ايراني ها تعبيه گرديد تا تصاوير ويدئويي خود را به شبكه خبر فارسي صداي آمريكا ارسال نمايند. خدمات وب سايت «تويتر» نيز به صفحات وب سايت «فيس بوك» و وبلاگ ها افزوده شد.»

در این میان دروغ‌های فتنه‌گران پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال 88 برای اجرای جنگ نرم دشمنان در نوع خود تأمل برانگیز است؛ دروغ هایی نظیر علم کردن شهدایی با هویت مجهول و مظلوم نمایی رسانه ای با استفاده از شهدایی زنده ! یا ادعاهایی بی اساس و التهاب آور در فضای جامعه مانند ادعای مسخره تجاوز به زندانیان هیچگاه از حافظه ملت محو نخواهد شد.

یا دروغی بزرگ از حامیان موسوی به نام ترانه موسوی که  خبر۲۰:۳۰  در گزارشی خبری از واقعیت ماجرا پرده برداشت و اعلام کرد طبق آمارهای موجود با نام ترانه موسوی سه تن در ایران زندگی می کنند که پس از بررسی معلوم شد ترانه موسوی با مشخصات اعلام شده اصلا وجود خارجی ندارد.

هم چنین دروغ فتنه گران مبنی بر اینکه  سعیده پورآقایی هنگامی که برای گفتن الله اکبر به پشت بام منزل خویش رفته بود توسط چند نفر به همین جرم دستگیر می شود و آنان بعد از تجاوز و قتل وی برای از بین بردن مدارک تجاوز به عنف در نیمه پایین بدن او اسید ریختند. فتنه گران آن چنان به خود اطمینان داشتند که حتی یکی از سران فتنه در مجلس ترحیم  وی شرکت کرد تا بر حقیقی بودن آن صحه بگذارد سایت نوروز این حضور را این چنین به تصویر می کشد:«مراسم ختم سعیده پورآقایی روز شنبه ۷ شهریور به صورت محدود در مسجد قلهک برگزار شد و نمایندگانی از جنبش سبز برای همدردی با خانواده داغدیده این شهید مظلوم در مراسم حضور یافتند».

در نهایت با پخش مصاحبه تلویزیونی سعیده پورآقایی و اعتراف او به فرار از خانه، ساختگی بودن تمام ماجرای وی افشاء می‌شود. پس از این واقعه نام «پور آقایی» نیز از لیست شهدای ادعایی متعلق به جنبش سبز حذف می‌شود.

دستگیری عاطفه امام از سوژه‌های دیگر خبری سال 88 بود که همانند ترانه موسوی و سعیده پورآقایی جار و جنجال فراوانی را برپا کرد. اولین اخبار در خصوص دستگیری عاطفه امام را سایت کلمه و پس از آن سایت نوروز و برخی از وبلاگ‌های فضای سایبر منتشر کردند.

در این پروژه نیز با ادامه  تحقیقات و مشخص شدن تناقضات فراوان، با اعتراف مادر عاطفه امام  مبنی بر اینکه « دختر بنده در اقدامی ماجراجویانه! و با توجه شرایط خاص روحی و روانی ناشی از دستگیری پدرش که موجب نگرانی خانواده و بنده شده بود،‌ چنین اقدامی را کرد که به همین خاطر از همه عذرخواهی می‌کنم. »جعلی بودن ماجرای این آدم‌ربایی، پرونده ربوده شدن وی نیز مانند پرونده ترانه موسوی و سعیده پورآقایی بسته می‌شود و دروغی دیگر به دروغ‌های جنبش سبز اضافه می‌شود.

دفن ساختگی، 72 شهید انتخابات!، دستگیری فرزندان مقامات ارشد نظام از جمله دروغ های بزرگی است که از سوی فتنه گران با هدف براندازی نظام اسلامی صورت پذیرفت لیکن دروغ  بزرگ تقلب در انتخابات ؛ بزرگترین دروغ فتنه در سال 88 به شمار می آید که از سوی موسوی و کروبی و خاتمی  به عنوان سران فتنه مطرح شد و  سبب بدعتی تاریخی در انتخابات‌های برگزار شده پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی شد.

در این بین خاتمي هم نوا با موسوی و کروبی خواستار «ابطال انتخابات» بدون وقوع  تقلب شد و صانعی مرجع فتنه گران دولت دهم را نامشروع خواند.[1]

اما یوم الله 9دی پس از  گرد و غبار 8 ماه آتش‌افروزی فتنه گران  در خیابان‌ها و مساجد و پاره کردن عکس امام روح‌الله و شعارهای ضد فلسطینی و ضد مقاومت و آتش روزه‌خواری علنی و حمله به پایگاه بسیج و مردم بی‌دفاع و حمله به اموال عمومی و نهایتاً آتش جسارت به خیام ابا عبدالله(ع) در خیابان‌های تهران و عزاداران حسینی در هنگامه عزا و ماتم برای امام شهیدشان به منصۀ ظهور رسید  و اینگونه به تعبیر مقام معظم رهبری،« روز نهم دیِ 88 هم در تاریخ ماند؛ و یک روز متمایزی شد.»[2]

بی شک تمایز حماسه 9دی را باید در بازتولید معانی بی بدیلی دانست که از عمق خروش معرفتی مردم علیه فتنه گران به بار نشست.

در تبیین این مسأله باید به بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد که فرمود:« نُه دی دفاع از ارزشهای انقلاب بود، از ارزشهای دین بود. آنجا ایستادگی‌ای که ما کردیم، ایستادگی در دفاع از انتخابات بود. بنده صریحاً گفتم فشار می‌آورند که باید انتخابات را ابطال کنید، من زیر بار ابطال انتخابات نخواهم رفت؛ این را من اعلان کردم. بحث سرِ ارزشهای انقلاب و ارزشهای نظام اسلامی است».[3]

تأمل در این فراز مهم و تاریخ ساز ما را به مبانی معرفتی مردم در یوم الله 9دی88 رهنمون می سازد، به ویژه آنکه بدانیم اسلام  بر مبنای آیۀ « فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْهَا؛ این فطرتی است که خداوند، انسانها را بر آن آفریده » فطری است لذا  مردم ایران با برپایی  انقلاب اسلامی ، فطرت گرایی و تغییر سبک زندگی غربی به سبک زندگی اسلامی را رقم زده اند.

حال فطرت خواهی منطبق بر اسلام، مردم مومن و متدین را در 9دی 88،علیه فتنه گران غرب گرا به حرکت درآورد.

از سوی دیگر وجود عقلانیت فقهی و دینی که منبعث از بصیرت سیاسی است حماسه 9دی را در تجدید پیمان با  ولی فقیه جامعۀ اسلامی رقم زد و اینچنین پیروزی اسلام خواهی و دفاع از ارزش های اسلامی به ویژه حمایت فراگیر از امامت و ولایت که به تعبیر مقام معظم رهبری  « ولايت فقيه به معناى حاكميت مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت  و شعبه‌اى است از ولايت ائمه اطهار (عليهم السلام) كه همان ولايت رسول الله (صلى الله عليه وآله) می باشد».[4]عقلانیت و بصیرت دینی مردم را به منصۀ ظهور رساند.

از سوی دیگر اشاره مهم مقام معظم رهبری مبنی بر ایستادگی و دفاع مردم از انتخابات در حماسۀ 9دی ماه  مبین اوج جمهوریت در نظام اسلامی است؛جمهوریتی که نافی ملی گرایی و ناسیونالیسم است و از طریق ترکیب با اسلام  بر مبنای فطرت ، عدالت را بنیان می نهد.

لیکن بر خلاف رویکرد اصلاح طلبان که عدالت را از موضع بالا به پایین و از طریق جریان های قدرت طلب نخبگانی و در لایه های مختلف جریانات سیاسی و خانه احزاب جستجو می کنند،  این مولفۀ کلیدی در اسلام با تحقق عدالت عرفی و در میان جبهه های مردمی محقق می شود که در این زمینه انتخابات، بستر مهم در نقش آفرینی مردم در تحقق عدالت به شمار می آید؛ اینگونه است که جمهوریت مردم به ویژه در اصل انتخابات، جریانات سکولار را در کشور به نوعی در بهت و حیرت فرو می برد و موج توهین ها از سوی برخی اصلاح طلبان به سمت مردم روانه می شود؛ لیکن وقایعی بزرگ و تاریخی هم چون حماسه 9 دی مهر بطلانی است بر یاوه گوئیهای غرب گرایانی که به زعم باطل خود تضعیف ولایت فقیه و اسلام ناب  را در سر می پرورانند.

[1] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930328001419
[2] بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دی ماه 19/10/1388
[3] بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی6/10/1396
[4] ر.ک : http://farsi.khamenei.ir/treatise-content?uid=1&tid=8

انتهای پیام/ اصفهان شرق