سرویس: سیاسی 13:08 - پنجشنبه 07 دی 1396

مصلحی در اصفهان:

فتنه ۸۸ متوقف، ولی تمام نشده است/ بعد از فتنه دشمن برای نفوذ به حوزه دست به کار شد/ آقازاده‌ای برای ایجاد اغتشاشات 200 میلیون هزینه کرد

وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: یک آقازاده‌ای در آن سال 200 میلیون سرمایه می‌گذارد تا عده‌ای چاقوکش را به‌وسیله زن زناکاری که از اروپا وارد کشور شده بود سازمان‌دهی کند، طی رصدهایی که داشتیم متوجه شدیم در یکی از چهارراه‌های شهر تهران گروهی خاص فعالیت می‌کنند که نوع اقداماتشان حساب شده است و کشته‌سازی ندا آقا سلطان نیز همان‌جا اتفاق افتاد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام حیدر مصلحی در کنگره ملی مصطفای شهید در اصفهان اظهار داشت: 9 دی یعنی بصیرت و هوشیاری ملت، یعنی جلو افتادن ملت از خواص، خواصی که در آزمون دچار مشکل شدند و نتوانستند در مسیر ولایتمداری باقی بمانند و ملت آن‌ها را پشت سر گذاشت.

وی افزود: فتنه 88 و حماسه عظیم مردمی 9 دی حوادثی تاریخی است که هر سال به آن می‌پردازیم، ولی چرا ما داریم به این حادثه تاریخی می‌پردازیم؟

وزیر اطلاعات دولت دهم ادامه داد: مستر همفر‌ در خاطراتش می‌گوید ما متوجه شدیم در خانه مسلمان‌ها سرمایه‌ای است، ما این سرمایه را خریداری و به هند منتقل و بعد به تدریج به اروپا منتقل کردیم، بعد از استقلال هند مقداری‌اش را نتوانستیم منتقل کنیم و آن سرمایه کتاب بود که با قیمت ناچیز از مسلمانان خریدیم.

وی در ادامه گفت: این کتاب‌های مسلمانان به اروپا رفت و نهضت ترجمه را راه انداختند و همین علومی شد که اروپا به رخ ما می‌کشد؛ در کتاب‌های تاریخی‌شان آن چیزی که در مورد کشورهای جهان سوم می‌گویند این است که تاریخ باید تکرار شود، اما برای خودشان می‌گویند نباید اجازه تکرار تاریخ را بدهیم.

مصلحی با بیان این‌که قرآن در مورد تاریخ می‌گوید تاریخ اقوام مختلف را برایتان بیان می‌کنیم تا در مسیر خود از آن بهره‌برداری کنید، مطرح کرد: ما با استفاده از تاریخ اجازه نمی‌دهیم دوباره سر حسین به نیزه رود و اجازه نمی‌دهیم دوباره علی خانه‌نشین شوند.

وی ادامه داد: در فتنه 88 دو دسته عامل یکی عوامل منطقه‌ای و دیگری عوامل فرا منطقه‌ای فعالیت می‌کردند؛ عوامل منطقه‌ای عبارت بودند از کشورهای اطراف و حوزه خلیج‌فارس که دستگاه‌های اطلاعاتی آن‌ها به نیابت از ام ای سیکس و cia فعالیت می‌کردند و اسناد آن نیز وجود دارد.

مصلحی با بیان اینکه در دستگاه‌های اطلاعاتی منابع هر دستگاه مانند ناموس آن سیستم است خاطرنشان کرد: طراحی فتنه 88 آن‌قدر پیچیده بود که کشورهای اطراف، بخش عمده‌شان منابع خود را به راحتی در اختیار ام ای سیکس و cia قرار داده بودند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه فتنه ۸۸ تمام نشده است تصریح کرد: فتنه 88 با اقدام بزرگ ملت ایران در 9 دی متوقف شد ولی بعد از آن با طراحی جدید راه افتاد، هر چند نظام با مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب این طراحی‌ها را در مقاطع مختلف متوقف کرد.

وی در این زمینه گفت: بنده سال 92 وزیر اطلاعات بودم،‌ در آن سال اسناد متقن وجود داشت که طراحی سنگین انجام شده بود تا فتنه 88 را دوباره ادامه دهند که موفق نشدند.

مصلحی با اشاره به این بخش از فرمایشات امروز رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «کسانی که 10 ساله کشور را مدیریت کرده‌اند تبدیل به اپوزیسیون نظام شده‌اند و این مایه ننگ است» خاطرنشان کرد: واقعاً نمی‌شود این دو موضوع را جمع کرد که طرف می‌خواهد رییس‌جمهور شود ولی از طرفی اپوزیسیون نظام شده است.

وزیر اطلاعات دولت دهم در تشریح صحنه فتنه سال 88 توضیح داد: سران فتنه سال 88 یک دسته رو بودند و یک دسته پشت صحنه را اداره می‌کردند و دسته سومی نیز با ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه صحنه را مدیریت می‌کردند.

وی با اشاره به نمونه‌ای از اقدامات صورت گرفته در فتنه 88 بیان داشت: یک آقازاده‌ای در آن سال 200 میلیون سرمایه می‌گذارد تا عده‌ای چاقوکش را به‌وسیله زن زناکاری که از اروپا وارد کشور شده بود سازمان‌دهی کند.

مصلحی ادامه داد: طی رصدهایی که داشتیم متوجه شدیم در یکی از چهارراه‌های شهر تهران گروهی خاص فعالیت می‌کنند که نوع اقداماتشان حساب شده است و کشته‌سازی ندا آقا سلطان نیز همان‌جا اتفاق افتاد.

وزیر سابق اطلاعات افزود: برای بررسی این موضوع یک تیم اطلاعاتی را مأمور بررسی این منطقه کردم و سرانجام مشخص شد یک مشت اراذل تحت هدایت همان خانم زناکار و حمایت آقازاده هماهنگ شده‌اند تا اقدامات خود را پیاده‌سازی کنند.

وی بیان داشت: با وجود این اسناد و اتفاقات حالا برخی میگویند اتفاقات سال 88 دعوای انتخاباتی بوده و قصد براندازی وجود نداشته است.

مصلحی در بیان مثالی دیگر از حوادث سال 88 خاطرنشان کرد: یک سال و نیم قبل انتخابات آن سال، خانمی به نام «هنگامه شهیدی» در لندن یک مجموعه‌ای شکل می‌دهد و برای روزنامه‌هایی که دنبال اصلاحات آمریکایی هستند درباره انتخابات 88 تولید مقاله می‌کنند.

وی ادامه داد: همین خانم سه ماه قبل انتخابات وارد کشور می‌شود و مسؤولیت مشاور امور بانوان یکی از کاندیداهای رأس فتنه می‌شود و جالب است که این فرد رابطه بسیار نزدیکی با برخی افراد از جمله رییس دولت اصلاحات داشته است.

وزیر اطلاعات دولت دهم با بیان روایتی دیگر از اقدامات سران فتنه افزود: یکی از سران فتنه چند ماه قبل از انتخابات با نیوزویک مصاحبه می‌کند و قطعی می‌گوید من برنده انتخابات هستم.

مصلحی در ادامه بیان داشت: شش ماه قبل از انتخابات کمیته صیانت از انتخابات را راه انداختند که هدف از آن گرفتن مشروعیت از انتخابات بود در آن کمیته به یکی از سران فتنه اعلام شده بود که اگر پیروز انتخابات شدی اعلام کن که این پیروزی نتیجه تشکیل کمیته است و اگر پیروز نشدی موضوع تقلب را مطرح می‌کنیم.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: یک سال و نیم قبل انتخابات سال 88 تیمی از روزنامه‌های زنجیره‌ای به قطر اعزام شدند و در آنجا برای آن‌ها از طرف آمریکا دوره آموزشی برگزار شد.

وی در ادامه با طرح این سؤال که اردشیر امیر ارجمندی که مشاور یکی از کاندیدهای سال 88 بود الان کجاست؟ بیان داشت: این فرد بعد انتخابات از کشور خارج شد و با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه طراحی تحریم‌ها را انجام داد.

وزیر سابق اطلاعات یکی از تیم‌های جاسوسی داخل کشور را تیم سید مهدی هاشمی عنوان کرد و گفت: سید مهدی هاشمی قبل از انقلاب در زندان عامل سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه می‌شود، و تیم جاسوسی خود را در سراسر کشور گسترش می‌دهد و خود نیز بعد از انقلاب کنار قائم‌مقام رهبری قرار می‌گیرد، همین الان نیز تیم مهدی هاشمی برخی در آمریکا و برخی داخل کشور هستند.

مصلحی از انتشار یک جزوه پس از فتنه 88 توسط یکی از مؤسسات وابسته به cia خبر داد و افزود: این جزوه را دستگاه اطلاعاتی کشور به دست آورد، در آنجا جزوه می‌گویند اشتباه کردیم از اول انقلاب ایران همه سرمایه خود را در دانشگاه گذاشتیم و باید در حوزه‌ها هم کار می‌کردیم و بعد از انتخابات 88 برای نفوذ در حوزه‌های علمیه هم دست‌به‌کار شدند.

وی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از شهید احمدی روشن بیان داشت: سال سوم دولت دهم بحث هسته‌ای در سوخت 20 درصد که برای درمان است به مشکل برخورد قرار بر این شد که این موضوع را اعلام کنیم تا سوخت 20 درصد را تأمین کنیم، در آن زمان با شهید احمدی روشن ارتباط داشتم، مدتی دیدم که شهید احمدی روشن غیب شد و خبری از او نبود تا اینکه مدتی بعد زنگ زد و گفت مشکل سوخت 20 درصد حل شد، با تعجب پرسیدم چگونه؟ گفت تعدادی از دانشجوهای حزب الهی رشته هسته‌ای را جمع کردم و موفق به تولید سوخت هسته‌ای 20 درصد شدیم.

وی با بیان اینکه از امسال رشته هسته‌ای را از دانشگاه‌ها حذف کرده‌اند گفت: شهید احمدی روشن مشکل ما در سوخت 20 درصد را تا آینده‌های دور حل کرد.

وزیر سابق اطلاعات بیان داشت: آن زمان در یک جلسه‌ای به یکی از آقایانی که الان مسؤولیت بزرگی دارد موضوع موفقیت شهید احمدی روشن را گفتم پوزخندی زد و گفت کشور جهان‌سومی می‌تواند این کار را بکند؟

مصلحی ادامه داد: برخی از مسؤولان کشور همان صحبت اوباما را مطرح کردند که ما با تحریم‌ها زمین‌گیر شده‌ایم، اما سؤال من این است که اگر این موضوع واقعیت دارد چطور بیشترین تعداد ماشین‌های دست‌ساز پورشه که قیمتش ۸ میلیارد تومان است در ایران وجود دارد؟

وی اضافه کرد: این‌ها دلار است که برای خرید این محصولات خرج می‌شود؟ چرا این هزینه‌ها برای کارخانه‌ها خرج نمی‌شود این سؤالی است که من سال‌هاست دنبال آن هستم و کسی پاسخی نمی‌دهد؟

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.