سرویس: سیاسی 10:45 - پنجشنبه 07 دی 1396

نماینده مردم اصفهان

«استاد پرورش» در ‌مسیر مستقیم امام (ره) و مقام معظم رهبری گام برمی‌داشت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاد پرورش در مسئولیت‌های خود توانستند به عنوان یک چهره سیاسی در مسیر مستقیم امام (ره) و مقام معظم رهبری قدم بردارند.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر اظهار داشت: مرحوم استاد پرورش از شخصیت‌های نسل اول انقلاب بود که با شناخت راه و مرام و مسلک امام خمینی(ره) توانست نقش مهمی در روشن‌گری و بیداری نسل جوان و بقیه اقشار مردم در دوران قبل از انقلاب داشته باشد.

وی با بیان اینکه استاد پرورش سخنرانی‌های روشن‌گرانه‌ و جلسات و برنامه‌های تربیتی به صورت اردویی و فوق برنامه با جوانان و نوجوانان داشتند، افزود: وی برنامه‌های خود را از نوجوانان و جوانان آغاز کرد و با ارتباطاتی که با این قشر از جامعه داشت، توانست نسل دوم انقلاب را تربیت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه استاد پرورش به عنوان یک سخنران، مبارز و روشن‌گر در انقلاب نقش داشتند، تصریح کرد: همچنین بیان جاذب و سخنرانی‌های جذاب ایشان و مهم‌تر از همه وارستگی و اهل تهذیب نفس و زهد و سلوک بودن سبب می‌شد سخنان‌شان به دل بنشیند.

وی ادامه داد: چه جوانان که استاد پرورش را به عنوان مربی و مبلغ می‌دانستند و چه مردم که ایشان را به عنوان سخنران و مبلغ می‌دانستند هر دو گروه وقتی صدق و صفا و صمیمیت و اخلاق ایشان را می‌دیدند وی را باور می‌کردند چرا که آن چیزی که استاد پرورش به زبان می‌آورد خود نیز به آن عمل می‌کرد.

فولادگر گفت: استاد پرورش بعد از انقلاب در مسئولیت‌های خود از جمله نمایندگی مجلس، شورای عالی دفاع و وزارت آموزش و پرورش و مسئولیت‌های دیگر نقش مهمی ایفا کردند و توانستند به عنوان یک چهره سیاسی در مسیر مستقیم امام(ره) و مقام معظم رهبری قدم بردارند.

منتقدان استاد پرورش هم او را چهره معتقد و متدین می‌دانستند

وی با بیان اینکه استاد پرورش علاوه بر مسئولیت‌های اجرایی در مسیر امام(ره) و مقام معظم رهبری با دیدگاه‌ روشن‌گرایانه انقلابی حضور داشتند، اضافه کرد: سیر سلوک سیاسی استاد پرورش به گونه‌ای بود که حتی منتقدان ایشان هم او را به عنوان چهره معتقد، متدین، انقلابی و ارزشی قبول داشتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین یادگاری‌های استاد پرورش تربیت نسل دوم جامعه بود، اظهار داشت: تلاش‌هایی که در راستای پیروزی انقلاب انجام دادند و نیز تشکیل حزب جمهوری اسلامی، کادرسازی و روشن‌ گری‌هایی که مسیر امام(ره) و مقام معظم رهبری داشتند از جمله یادگاری‌های وی است.

وی افزود: البته استاد پرورش در فعالیت‌های تشکیلاتی و مبارزات قبل و بعد از انقلاب در دوران جنگ و سازندگی نقش به‌سزایی را ایفا کردند.

فولادگر با اشاره به دلایل محبوبیت استاد پرورش تصریح کرد: استاد پرورش اهل صدق و صفا بودند و با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری مبنی بر یاور صدیق انقلاب، همه صدق و صفا را در ایشان می‌دیدند.

وی ادامه داد: مراتب اخلاقی، جاذبه شخصیتی و نفوذ کلام استاد پرورش سبب شد که بتوانند در جامعه و در مباحث تربیت اخلاقی و سیاسی تاثیرگذار واقع شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: وظیفه همه این است که شخصیت استاد پرورش را به عنوان یک شخصیت الگو به جوانان و نسل‌های سوم و چهارم انقلاب معرفی کنند.

وی با بیان اینکه شاید نسل سوم جامعه استاد پرورش را دیده و درک کردند ولی نسل چهارم نتوانستند با این استاد آشنایی و شناخت داشته باشند، خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان این است که آثار، کتاب‌ها، مقالات، سخنرانی‌ها و خاطرات این استاد را به جامعه معرفی کنند؛ چرا که آثار به جای مانده از ایشان می‌تواند برای نسل‌های جدید راهگشا باشد.

استاد پرورش با خودروی خود نوجوانان را به کلاس درس می‌برد

فولادگر با بیان اینکه من این توفیق را داشتم که قبل از انقلاب در جلسات و کلاس‌های ایشان حضور داشته باشم، افزود: همچنین بعد از انقلاب با ایشان بودیم و از حضور ایشان بسیار فیض بردیم.

وی به خاطره‌ای از استاد پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: از دوران نوجوانی‌ام و حدود سال 50 به یاد دارم که ایشان نوجوانان و جوانان را برای حضور در کلاس‌های مسائل دینی جذب می‌کردند.

نماینده مردم اصفهان اضافه کرد: یادم است روزی استاد پرورش شخصاً به منزل پدری من مراجعه کردند و با پدرم در رابطه با حضور من در کلاس‌ها صحبت کردند.

وی با بیان اینکه پدر من با استاد پرورش رفاقت و آشنایی دیرینه داشتند، گفت: استاد شخصاً با ماشین خودشان من را به کلاس درس بردند و من از همان‌جا مرید ایشان شدم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.