اصفهان شرق

هنوز بخشی از واقعیت‌های فتنه ۸۸ بیان‌نشده است/ عده‌ای به‌جای توجه به معیشت مردم شعار رفع حصر سر می‌دهند

کدخبر: 155440
1396/10/07 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، محمود معلمی در دوره تربیت تعالی کارمندان بسیجی ادارات استان اصفهان و گرامیداشت حماسه ۹ دی با اشاره به خطر سطحی‌نگری نسبت به وقایع رخ‌داده‌شده، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در تعریف افراد بصیر می‌فرمایند آن‌ها افرادی تیزبین هستند که می‌توانند پشت‌صحنه مسائل و وقایع را ببینند.

این تحلیلگر سرشناس سیاسی بابیان اینکه بصیرت در بزنگاه‌ها و شرایط مختلف به کمک افراد می‌آید،‌گفت: در جنگ جمل عده‌ای خطاب به مولای متقیان گفتند طرف مقابل شما اصحاب پیامبرند و یک‌طرف هم شما هستید پس ما وارد این معرکه نمی‌شویم و به همین دلیل در کنار امام علی (ع) حضور پیدا نکردند، این‌ها همان ساکتان فتنه هستند که چون شاخص را ولایت انتخاب نکرده بودند عملی اشتباه را مرتکب شدند.

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد مشارکت مردم در آن انتخابات ثبت شد، حتی رهبر معظم انقلاب فرمودند بنده سجده شکر به‌جای آوردم.

معلمی با اظهار تأسف از فعالیت سران فتنه که این پیروزی ملت را در کام مردم تلخ کردند،‌ گفت: چهار دسته در شکل‌گیری فتنه ۸۸ نقش داشتند که عوامل بیگانه طرح‌ریزی آن را بر عهده گرفتند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: چهار سفارتخانه به‌صورت مستقیم در آن حوادث میدان‌داری می‌کردند و بیش از ۱۴ سفارتخانه در طراحی‌ها و پشتیبانی نقش بر عهده داشتند.

وی بابیان اینکه معتقد هستم هنوز بخشی از واقعیت‌های فتنه ۸۸ بیان‌نشده، تصریح کرد: خانم کلینتون کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عنوان کرد که ما در آن حوادث نقش داشتیم و اگر شرایط و مقتضیات قانونی نبود بیشتر مسئله را باز می‌کردم که چه کمک‌هایی صورت گرفته بوده است.

معلمی با اظهار اینکه غربی‌ها به‌جای کلمه فتنه از اصطلاح انقلاب رنگی استفاده می‌کنند، گفت: برای فتنه ۸۸ از طرح انقلاب‌های رنگی که انتخابات مهم‌ترین بستر آن است استفاده شد که تاکنون در حدود ۱۳ کشور البته بارنگ‌های متفاوت طرح‌ریزی‌شده و از آن نتیجه نیز گرفته‌اند.

تحلیلگر مسائل سیاسی بازیگران فتنه ۸۸ را سران فتنه در حدود ۲۰ نفر عنوان و اظهار کرد: بازی‌خوردگان از سران فتنه دسته سوم هستند که چون نمی‌دانستند پشت سر این به‌ظاهر اعتراض‌ها فتنه‌ای در کار است با آن‌ها همراهی می‌کردند.

وی به برخی از شعارهای سر داده‌شده در ایام فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: از شعارهای آن‌ها مشخص شد که دعوای انتخاب احمدی‌نژاد و موسوی در کار نیست بلکه ماهیت فتنه گران زدن اصل نظام و ولایت‌فقیه بود.

معلمی این رفتار فتنه گران و سخنرانی‌های بصیرت افزای پس از انتخابات سال ۸۸ توسط رهبر معظم انقلاب و برخی دیگر از سخنرانان را عامل شکل‌گیری حماسه باشکوه ۹ دی بیان و تصریح کرد: سران فتنه به کشور، رهبری، نظام و انقلاب اسلامی ظلم بزرگی کردند ولی حالا عده‌ای به‌جای توجه به معیشت مردم و اقتصاد کشور شعار رفع حصر سر می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی به نقش اسپانسرهای فتنه ۸۸ نیز اشاره کرد و گفت: عربستان، ترکیه، امارات، قطر و تعدادی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از فتنه حمایت مالی کردند و در اعترافات ابطحی این موارد گفته‌شده است.

وی بابیان اینکه عده‌ای از خواص در آن حوادث فتنه مردود شدند، تأکید کرد: مردم به‌صورت خودجوش در ۹ دی به میدان آمده و فتنه و فتنه گران را محکوم کردند.

انتهای پیام/ندای اصفهان