سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 17:19 - چهارشنبه 06 دی 1396

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان

اتمام مرمت حصار ساسانی شهر کوهپایه

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از اتمام مرمت حصار ساسانی شهر کوهپایه در منطقه شرق شهرستان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فریدون اللهیاری با اعلام این خبر گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان، جهت حفاظت از آثار تاریخی و توسعه گردشگری در منطقه شرق شهرستان اصفهان که چندین سال است بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این بخش را با خشکسالی های طولانی مدت درگیر کرده است، در سال ۱۳۹۶ از طریق تخصیص اعتبارات ملی و استانی، مرمت ۲۵ مجموعه و اثر تاریخی در منطقه شرق اصفهان را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به غنای فرهنگی و تمدنی منطقه شرق شهرستان اصفهان تاکید کرد: وجود آثار منحصر به فرد تاریخی از دوران پیش از اسلام و سپس سده‌های پنجم و ششم (عصر سلاجقه) و سده‌های یازدهم و دوازدهم هجری قمری (عصر صفوی) در منطقه شرق نشان دهنده گسترش بنیان‌های قوی فرهنگی و تمدنی این منطقه است، با این وصف بخشی از این آثار تاریخی در شهر و بخش کوهپایه از توابع شرق شهرستان اصفهان واقع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به طرح مرمت حصار عصر ساسانی این شهر تاریخی گفت: بخشی از حصار ارزشمند تاریخی در این شهر متعلق به عصر ساسانی همچنان باقی مانده است. این حصار تاریخی با طول حدود یک کیلومتر، از جنس خشت و چینه گلی است و ارتفاع آن به هشت متر می رسد. این حصار دارای چندین برج است و بر روی دیواره‌های آن کنگره و تیرکشی‌های متعددی وجود داردو
وی خاطرنشان کرد: عملیات مرمت این بنا از اواخر تابستان سال جاری آغاز شد و در اواخر آذرماه سال جاری با نظارت دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و توسط مرمتگران اداره کل به اتمام رسید.
انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.