سرویس: فرهنگ و هنر 10:45 - چهارشنبه 06 دی 1396

مدیرکل میراث فرهنگی؛

۲۵ اثر تاریخی در محور شرق شهرستان اصفهان مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پرداختن به مرمت ۲۵ اثر تاریخی در محور شرق اصفهان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق، فریدون الهیاری در نشست ستاد اجرائی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به رشد 5 برابری ورود گردشگران خارجی به اصفهان در 3 سال اخیر اظهار داشت: خوشبختانه مدیریت ارشد استان هم اینک سیاست توسعه گردشگری را سر لوحه فعالیت‌های استان قرار داده، هم اینک گردشگری در پهنه استان گسترشی منطقی یافته است.

وی با اشاره به لزوم توسعه پایدار گردشگری در محور شرق شهرستان اصفهان گفت: متأسفانه با بروز خشکسالی مکرر در مرکز ایران، هم اینک منطقه شرق شهرستان با تنگناهای جدی روبرو شده، هم اینک با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تلاش داریم تا گردشگری را در منطقه شرق اصفهان نیز همانند سایر مناطق استان نهادینه سازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به تدابیر سازمان میراث فرهنگی در شرق اصفهان تصریح کرد: با توجه به غنای فرهنگی منطقه شرق و وجود آثار تاریخی بی نظیر در این منطقه تلاش داریم تا با مرمت آثار تاریخی شهرها و مناطق این منطقه و تعریف مسیرهای گردشگری به توسعه گردشگری در این منطقه اهتمام ورزیم.

وی اضافه کرد: هم اینک 25 طرح مرمتی در مناطق مختلف منطقه شرق اصفهان، به ویژه مرمت کامل روستاهای هدف گردشگری در این منطقه همچون روستای قهی در دستور کار این اداره کل قرار داد، تلاش داریم تا با این اقدامات مرکز جدید گردشگری استان را در منطقه شرق اصفهان ایجاد کرده و با این اتفاق گردشگری را در منطقه شرق با همراهی صنایع دستی، جایگزین کشاورزی و دامداری کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.