سرویس: فرهنگ و هنر 09:30 - چهارشنبه 06 دی 1396

سازمان مومنانه داشته باشید!

معرفی کتاب «۴۰۴ نکته در مدیریت جهادی برای ارتقای تولید و اشتغال» +نحوه خرید

بازار کتاب ایران سالهاست پر شده از ترجمه کتبی که به زبان ساده نکات مهمی از مدیریت و موفقیت در اداره سازمان یا تجارت یا راههای کسب درآمد بیشتر را بیان می کنند؛ به چاپ چندم رسیدن این آثار چند نکته را یادآور می شود…

به گزارش اصفهان شرق،  کتاب «۴۰۴ نکته در مدیریت جهادی برای ارتقای تولید و اشتغال» به قلم الهام شاهزیدی و قاسم زارعی در ۲۰۰ صفحه، توسط نشر سنا گستر در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» به بازار کتاب عرضه شده است.

خواندن این کتاب خلاقانه که تحت نظر دکتر کیومرث فرح بخش (عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) و به قیمت ۸۰۰۰ تومان منشر شده است به علاقه مندان توصیه می شود.

بازار کتاب ایران سالهاست پر شده از ترجمه کتبی که به زبان ساده و روان نکات مهمی از مدیریت و موفقیت در اداره سازمان یا تجارت یا راههای کسب درآمد بیشتر را بیان می کنند؛ به چاپ چندم رسیدن این آثار چند نکته را یادآور می شود:

۱- خواندن تجربه ها و واقعیت ها در قالب نکته ساده و داستان برای اکثر مخاطبان شیرین تر از تحلیل های دقیق نظریه هاست.

۲- مخاطب به دنبال نکات مستقیما کاربردی و عملی است.

۳- برای خواننده استفاده هنرمندانه نویسنده از الفاظ و تهییج انگیزش به این وسیله لذتبخش است.

۴- و شاید کتابی که نکات شغلی و مسئولیتی و مدیریتی را به سادگی و روانی و در عین حال علمی و عملی توضیح داده باشد میان کتب فارسی کمتر یافت شده باشد و…

مولفان کتاب «۴۰۴ نکته در مدیریت جهادی» هدف خود از آماده سازی این اثر را اینگونه بیان می کنند:

– نگارش کتابی که به جای بحث های مبسوط و طولانی و گاه کم فایده، به صورت نکته ای، مقصود را به سرعت انتقال دهد.

– دو محور اصلی در این کتاب یکی تعالیم مذهب تشیع و دیگری علم مدیریت است تا بتواند تا حدودی جایگزین کتب ترجمه ای و وارداتی با این موضوع باشد.

– بیان کتاب حتی الامکان از الفاظ سنگین رشته هایی چون مدیریت و مشاوره شغلی و روان شناسی صنعتی و سازمانی و…. خالی است.

– لااقل بخشی از نکات آن برای تمام سطوح مدیریت و کار گروهی مفید باشد. (از بقالی که فقط یک شاگرد زیر دستش کار می کند تا مدیر یک مهدکودک و یا مسئول واحد فرهنگی یک کانون فرهنگی تا وزارت).

– تلنگری باشد به برخی از مدیران که اندکی از فضای جهادی کار کردن در چند سال اخیر فاصله گرفته اند.

– تلاش کوچکی باشد برای طرح و پرداخت به کلیدواژه «مدیرت جهادی».

– ادای دینی باشد از یک مشاوره شغلی با «عنوان سال» (اقتصاد مقاوتی؛ تولید و اشتغال) که بسیار مهم بود و در حال تمام شدن است!

– یادآوری کردن سند چشم انداز ایران اسلامی در سال ۱۴۰۴ حتی اگر شده تنها در قالب کنایی نام کتاب!

نکات جالب توجه در مورد این کتاب:

۱- طرح جلدی که برای اهل اشاره اشارت ها دارد… از عقبه میز مدیر که دیواری از کتابهاست تا روی میز که قرآن است و دو حاشیه میز که سنگر چیده شده تا مدیری که پشت میزش نیست و به جمع کارکنانش پیوسته و…

۲- استفاده از سه کلیدواژه کلیدی در عنوان کتاب… (۴۰۴/ مدیریت جهادی/ تولید و اشتغال)

۳- گره زدن بحث کسب رزق حلال با مبحث مدیریت اصولی و صحیح

۴- پرداختن به نکات در قالب ده موضوع مجزا (هدفمندی/ قوانین/ نظارت/ شرایط و ایمنی/ استرس و فرسودگی/ نیازهای کارکنان/ عدالت/ تغییر جایگاه و تعدیل نیرو/ کار گروهی/ تشویق و تنبیه)

۵- وجود برخی پیشنهادات خلاقانه برای اجرا در محل کار…

۶- متن کتاب ۴۰۴ نکته که به صورت نکته های دسته بندی شده ارائه شده است.

بخشی از متن کتاب:

نکته ۷۳: مراقب باشید که مراقب بودن شما، مراقب بودن خدا را در چشم افراد کمرنگ نکند…

نکته ۷۹: اگر فرصت و حوصله طراحی و اجرای آزمونهای پیچیده برای سنجش مواردی شبیه میزان رضایت شغلی کارکنان و… را ندارید می توانید گاهی در محل کار دو برگه نصب کنید؛ روی اولی بنویسید: «از شغلم راضی ام زیرا …» و روی دومی بنویسید «از شغلم راضی نیستم زیرا…». نظرات کارکنان برای ایجاد تغییرات سازمانی جالب خواهد بود…

نکته ۱۴۶: سعی کنید سازمان شما کم مصرف و پر بازده باشد. این خصوصیتی است که برای مومن برشمرده اند. سازمان مومنانه داشته باشید…

»»» جهت تهیه این کتاب با شماره تلفن ۰۹۱۳۲۲۴۴۸۳۶ تماس حاصل فرمایید. متناسب با تعداد خرید از ۵ تا ۴۰ درصد تخفیف استفاده کنید.

انتهای پیام/ندای اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.