اصفهان شرق

راهکار‌های سلامتی برای آن‌هایی که می‌خواهند ۱۰۰ ساله شوند

کدخبر: 155284
1396/10/05 در ساعت 17:05

به گزارش اصفهان شرق، کارشناسان به افرادی که می‌خواهند طول عمر طولانی داشته باشند توصیه‌های زیر را دارند.

برخی از اهالی کره زمین در مناطقی زندگی می‌کنند که به دلیل ویژگی‌های ژنتیکی خاص، نوع رژیم غذایی اهالی و مواردی از این دست، شاخص طول عمر بالا است و افراد حتی تا ۱۰۰ سالگی هم زنده می‌مانند.
از جمله این منطقه‌های مشهور می‌توان جزیره اوکیناوا در کشور ژاپن،‌ای کاریا در یونان، لومیا لیندا در کالیفرنیای آمریکا و شبه جزیره نیکو در کشور کاستاریکا را نام برد.

1-با انجام این کار‌ها با درصد بالایی به صد سالگی می‌رسید2-رسیدن به صد سالگی با این راهکار‌ها دیگر یک رویا نیست3-راهکار‌های سلامتی برای آن‌ها که می‌خواهند صد ساله شوند
اهالی این منطقه‌ها به نحو منحصر به فردی به ورزش و فعالیت فیزیکی اهمیت می‌دهند و حتی در سنین بالا انجام ورزش گروهی روزانه را ترک نمی‌کنند.

همچنین کاهش استرس، نداشتن نگرانی و مثبت اندیشی از جمله دیگر ویژگی‌های مشترک اهالی این منطقه‌هاست.

پرهیز از پرخوری و دست کشیدن از خوردن غذا زمانی که ۸۰ درصد سیر شده اید از جمله دیگر راه‌های حفظ سلامتی است که افراد سالمند بالای ۱۰۰ سال از دوران نوجوانی آن را رعایت می‌کنند.

استفاده از مواد غذایی سالم به ویژه میوه و سبزی‌های تازه، مواد لبنی، دانه‌های غلات و حبوبات، پیاده روی به میزان طولانی در روز و خودداری از مصرف سیگار هم از جمله رمز‌های داشتن عمر طولانی در این مردمان است که در جغرافیای پراکنده‌ای در دنیا زندگی می‌کنند، اما ویژگی‌های کم و بیش مشترکی در سبک زندگی دارند.

1-با انجام این کار‌ها با درصد بالایی به صد سالگی می‌رسید2-رسیدن به صد سالگی با این راهکار‌ها دیگر یک رویا نیست3-راهکار‌های سلامتی برای آن‌ها که می‌خواهند صد ساله شوند
شرکت در جمع‌های مشترک و خانوادگی هم از جمله عادت‌های این افراد است و معمولاً خانواده‌های پرجمعیتی دارند.
کارشناسان اکنون در تلاش برای ساخت نسل جدیدی از دارو‌ها برای معکوس کردن روند پیری سلول‌های بدن و جوان سازی آن‌ها هستند و حتی تخمین زده می‌شود در قرن‌های آینده انسان‌ها طول عمر بسیار بیشتری به نسب انسان‌های امروزی داشته باشند، اما تا آن زمان، رعایت شیوه مردمانی که به سنین بالا همراه با سلامت جسمی و روحی رسیده اند می‌تواند کلید دستیابی به عمرزیاد باشد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان