سرویس: اجتماعی 11:25 - سه شنبه 05 دی 1396

در همایش سواد رسانه‌ای در هرند مطرح شد؛

بهینه سازی آینده بشری با ایجاد سواد رسانه‌ای

مدرس سواد رسانه‌ای گفت: باید با مسلح شدن به فهم و مهارت‌های سواد رسانه‌ای، این ابزار مفید را به نفع آینده بشری بهینه کنیم.

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان، همایش رسانه‌ای در دانشگاه علمی کاربردی شهر هرند برگزار شد.

در این همایش مدرس سواد رسانه ای اظهار کرد: امروزه سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از ملزومات انسان‌های قرن بیست و یکم محسوب می‌شود که در کنار دیگر سوادها مثل سواد خواندن و نوشتن، عاطفی و غیره مطرح شده است.

مجتبی غلامی رسانه‌ای تصریح کرد: سواد رسانه‌ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که بر اساس آن می توان انواع رسانه‌ها و انواع تولیدات آن‌ها را شناخت و از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.

وی افزود: مهارت‌های سواد رسانه‌ای به همه افراد جامعه کمک می کند تا بتوانند یک مخاطب فعال، خلاق، گزینشگر و هوشمند باشند و صرفا یک مصرف کننده ساده و خام برای پیام های رسانه ای قلمداد نشوند.

غلامی خاطرنشان کرد: امروزه در جهانی رسانه‌ای شده زندگی می کنیم که رسانه‌ها در همه ابعاد زندگی بشری حضور و نقشی پر رنگ و موثر ایفا می‌کنند، از اینرو وقت آن رسیده که پس از غفلتی طولانی و عدم توجه به رویکرد درست مواجهه با رسانه‌ها ( سوادرسانه ای )، به اصلاح الگوی مصرف رسانه‌ای خود بپردازیم و با مسلح شدن به فهم و مهارت‌های سواد رسانه‌ای، این ابزار مفید را به نفع آینده بشری بهینه کنیم.

این کارشناس سواد رسانه گفت: در این میان با توجه به نقش مهمی که شبکه‌های اجتماعی در جهت ‌دهی افکار عمومی دارند گروه‌های ذی‌نفع سعی دارند تا از آنها در جهت پیشبرد سیاست‌های خود استفاده کنند. همانطور که کمپین‌هایی در این شبکه‌ها شکل می‌گیرند و برخی گروه‌ها نیز سعی می‌کنند به صورت جهت‌دار اقدام به مهندسی افکار عمومی از این طریق کنند تا اهداف خاصی را محقق سازند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.