سرویس: سیاسی 11:25 - سه شنبه 05 دی 1396

مسؤول فرهنگی سازمان بسیج رسانه استان اصفهان

فتنه 88 ادامه فتنه کوی دانشگاه بود/ پیاده‌نظام صهیونیست‌ها در خیابان‌های ایران/احزاب سیاسی در پی زمین زدن طرف مقابل هستند

کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس از علل وقوع فتنه 88 و زمینه‌چینی برای فتنه جدید سخن گفت.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام علی صغیرا با اشاره به حماسه 9 دی و شکل‌گیری روند فتنه 88، اظهار کرد: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی، دشمنانی که منافع خود را در ایران از دست رفته می‌دیدند به سرکردگی آمریکا و با کمک ایادی نفوذی خود، هجمه‌هایی را علیه ایران آغاز کردند.

وی با اشاره به درگیری‌های متعدد در مناطق مختلف ایران در ابتدای انقلاب، افزود: پناه دادن به منافقان و آغاز یک جنگ 8 ساله علیه ایران بخشی از هجمه‌ها بود و زمانی که متوجه شدند این هجمه‌ها علیه ایران کارساز نیست بسترسازی نفوذ در جمهوری اسلامی را تدارک دیدند.

*تحصیل‌کردگان ابتدای انقلاب در غرب بنیان‌گذاران لیبرالیسم در ایران

مسؤول فرهنگی سازمان بسیج رسانه استان اصفهان در تبیین روند نفوذ در جمهوری اسلامی، عنوان کرد: کسانی که در زمان جنگ از کشور خارج شده و در دانشگاه‌های غرب درس خواندند، با تفکرات اومانیستی غرب آشنا شدند و از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مردم فاصله گرفتند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بازگشت این افراد به کشور پس از پایان جنگ، به تشکیل گروه لیبرال‌ها توسط همین افراد تحصیل کرده در غرب، اشاره و مطرح کرد: برخی از آن‌ها خود را با عنوان اصلاح طلب معرفی کردند و نخستین مشکلاتی که ایجاد شد به قبل از فتنه 88 باز می‌گردد.

*نامه معروف به رهبری و جرقه فتنه 88

وی با اشاره به قائله کوی دانشگاه و فتنه 78، تصریح کرد: در سال 78 قشر خاصی از دانشجویان درگیر فتنه شدند، بعضی خواص منحرف نیز که به آن چه می‌خواستند نرسیده بودند از این فتنه حمایت کردند که این افراد هم از مسؤولان بودند و هم از افراد دانشگاهی و حوزوی در بین آن‌ها مشاهده می‌شد.

صغیرا با بیان این‌که درایت رهبر معظم انقلاب و حضور مردم باعث شد تا فتنه 78 تمام شود، تأکید کرد: پس از این فتنه، برنامه‌ریزان تلاش کردند تا فتنه بعدی را به بطن جامعه بکشانند و در فتنه 88 نیز از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودند اگر کاندیدای مورد نظر رأی نیاورد، تقلب شده و باید مردم به خیابان‌ها بیایند.

وی با بیان این‌که برخی خواص نتیجه غلطی به مردم القا کردند، خاطرنشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی مسؤولان از سران فتنه حمایت می‌کردند و نامه‌ای که به رهبر انقلاب در این خصوص نوشته شد، گواهی بر این مدعاست و این مسائل، جرقه‌هایی را در اذهان مردم ایجاد کرد.

*پیاده نظام صهیونیست‌ها در خیابان‌های ایران

مسؤول فرهنگی سازمان بسیج رسانه استان اصفهان تصریح کرد: غرب کسانی را در داخل ایران تربیت کرد که اهداف آن‌ها را در داخل پیاده کنند، در سال 88 جرقه فتنه با آن نامه معروف به مقام معظم رهبری زده شد و در شبکه‌های ماهواره‌ای نیز برای آن‌ها تبلیغ کردند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: پیش از انتخابات و زمانی که هنوز شورای نگهبان کسی را تائید نکرده بود حامیان یک کاندیدا با پرچم سبز به خیابان‌ها آمدند و راهپیمایی برگزار کردند و بعد از آن هم افراد نفوذی وظیفه خود را انجام دادند؛ سران فتنه تمام تلاش خود را کردند و سلطنت‌طلبان، منافقان، اوباما و شیمون پرز نیز از آن‌ها حمایت کردند و جریانی که شیمون پرز با عنوان پیاده نظام رژیم صهیونیستی از آن‌ها نام می‌برد برای فتنه آماده بودند.

وی با بیان این‌که هر کسی لباس دوست پوشیده الزاماً دوست و یاور ما نیست، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی بیشترین ضربه‌ها را از افراد متظاهر به دوستی خورده است، فتنه 88 ادامه فتنه کوی دانشگاه در سال 78 بود اما بسیار گسترده‌تر انجام شد.

صغیرا ادامه داد: ملت همیشه در صحنه هستند اما مهم است که در چه صحنه‌ای حضور داشته باشیم، بسیاری از کسانی که در آشوب‌ها حضور داشتند متوجه نشدند که دشمن چه سو استفاده‌ای از آن می‌کند، آمار تظاهرات اولیه در تهران 400 هزار نفر تخمین زده شد و در تظاهرات بعدی این رقم به 50 هزار نفر رسید چرا که برخی متوجه شدند که فریب خورده‌اند.

*تربیت 300 مجتهد انگلیسی

وی با بیان این‌که فتنه‌های دیگری نیز در آینده رقم خواهد خورد، تصریح کرد: دشمن چند وقت پیش اعلام کرد که 300 مجتهد در حوزه علمیه پرورش دهند و این نشان می‌دهد دشمن علیه ما کار می‌کند، رهبر انقلاب در تجلیل از حماسه 9 دی اعلام کردند که خواص در امتحان فتنه مردود و مردم قبول شدند اما نگفتند که نمره مردم در امتحان 20 شده است.

مسؤول فرهنگی سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با اشاره به آشوب 8 ماهه در کشور، یادآوری کرد: کافی نبودن بصیرت باعث جولان فتنه‌گران وارد آمدن ضربه‌های اقتصادی و سیاسی به ایران شد کما این‌که پس از حماسه 9 دی، فضای جامعه به نحوی نبود که بتوان فتنه‌گران را محاکمه کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که در کشورهای دیگر زمانی که بخواهند فتنه‌گران را مجازات کنند مردم نیز از اقدام حکومت دفاع می‌کنند، خاطرنشان کرد: راه افزایش بصیرت، این است که بنا به کلام حضرت امیر(ع) حق و باطل و طرفداران و حامیان حق و باطل را نیز بشناسیم.

*نگاه مردم در انتخابات به هنرمندان و ورزشکاران است

وی با بیان این که برای تشخیص حق و باطل باید ملاک‌ها را در نظر گرفت، تأکید کرد: امام(ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد و کسی که به معصوم وصل نباشد احتمال انحراف در او نیز وجود دارد.

صغیرا ادامه داد: عدالت در سایه ولایت و امامت محقق می‌شود و جریان‌هایی که در این چند ساله تشکیل شده است یا انحراف از ولایت داشته یا در تقابل با ولایت هستند و ضرر آن‌ها برای نظام و مردم خواهد بود.

وی با بیان این‌که کشور در سطح نخبگان در حال کار است، یادآوری کرد: در انتخابات توجه مردم معطوف به نخبگان است که این نخبگان شامل هنرمندان و ورزشکاران می‌شود.

*مشکلات اقتصادی، زمینه‌ساز التهابات

مسؤول فرهنگی سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با بیان این‌که در فتنه 88 در بدنه جامعه زمینه‌چینی نشده بود، مطرح کرد: امروز با فشارهای اقتصادی در حال زمینه‌چینی یک فتنه جدید در مردم هستند، واردات بی‌رویه از غرب در حال انجام است، اگر روزی واردات غرب قطع شود آن وقت با این حجم از وابستگی به علت افزایش واردات چه بر سر ایران می‌آید.

کارشناس مسائل سیاسی با انتقاد از تعطیلی کارخانه‌ها و حذف یارانه نقدی مردم، بیان کرد: همه این موارد زمینه‌سازی یک التهاب است و دشمن وارد میدان می‌شود و بذر ناامیدی را در دل مردم می‌کارند.

*قوه قضائیه بر کار قضات نظارت کند

وی با بیان این‌که جمهوریت نظام با برخی رفتارهای برخی مسؤولان در حال ضربه خوردن است، یادآوری کرد: قوه قضائیه باید در دادگاه‌ها دوربین کار گذارد و بر کار قاضی نظارت کند چرا که قاضی معصوم نیست و احتمال اشتباه دارد.

صغیرا تأکید کرد: در مجلس نماینده به جای این‌که دغدغه افزایش حقوق مردم را داشته باشد دغدغه افزایش حقوق خود را دارد و نماینده‌ای که میلیاردها تومان هزینه کرده تا وارد مجلس شود و تمام امکانات را در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند، اعلام می‌کند که حقوقش 5 میلیون تومان است در حالی که دریافت‌های کنار حقوق نمایندگان نشان می‌دهد، این میزان بسیار بیشتر است.

*نارضایتی مردم برابر با دست کشیدن از ارزش‌هاست

وی افزود: همه این موارد باعث بروز نارضایتی‌هایی در بین مردم شده است و زمانی که نارضایتی در بین مردم ایجاد شد، مردم نیز از ارزش‌ها دست برمی‌دارند و قداست ارزش‌ها برای عده کمی باقی می‌ماند.

مسؤول فرهنگی سازمان بسیج رسانه استان اصفهان با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بخش اصلی کالای قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و نیاز است که نسل جدیدی وارد عرصه شوند که دچار افراط و تفریط نباشند و این مهم از طریق کرسی‌های آزاداندیشی محقق شود اما امروز مشاهده می‌شود که دهان‌ها بسته شده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که بیکاری و از بین رفتن تولید باعث ایجاد فساد در کشور می‌شود، افزود: در چنین جامعه‌ای نمی‌توان انتظار انقلابی‌گری داشت، بلایی که بر سر عراق آمد و داعش توانست در مدت کوتاهی چند استان عراق را اشغال کند.

وی با بیان این‌که در ایران کاندیداهای انتخابات، رقبای خود را دشمنان خود می‌پندارند، تصریح کرد: اکثر جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب خود را دو بال برای پرواز نظام نمی‌دانند و کاندیداها را دشمن خود می‌دانند بنابراین زمین زدن طرف مقابل مهم می‌شود.

*جریان‌های سیاسی نگاه دشمنی به هم دارند

صغیرا با بیان این‌که همه دولت‌ها پس از روی کار آمدن از دولت قبلی انتقاد می‌کنند، اشاره کرد: منتخبان به جای اثبات خود، نفر قبلی را نفی می‌کنند و جریان‌های سیاسی در کشور به صورت عملی اثبات کرده‌اند که کاملاً ولایت‌پذیر نیستند و زیر علم ولایت آن طور که باید نایستادند.

وی در پایان گفت: برخی مسؤولان بر سر رقیبان داخلی خود فریاد می‌زنند و با آمریکا دست دوستی می‌دهند که کاملاً بر خلاف کلام امام خمینی(ره) است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.