سرویس: اقتصادی 09:30 - سه شنبه 05 دی 1396

مدیر عامل شرکت مرغ تخم گذار اصفهان خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی نرخ تخم مرغ/ قیمت ها تا شنبه کاهش می‌یابد

مدیر عامل شرکت مرغ تخم گذار اصفهان گفت: قیمت تخم مرغ طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته تاکنون ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، علی غلامی اظهار داشت: افزایش قیمت نهاده ها مثل ذرت و بروز بیماری آنفلوآنزای مرغی دو عامل تاثیرگذار در افزایش قیمت تخم مرغ است.

وی با بیان اینکه مرغ داران به دلیل بیماری آنفلوآنزای پرندگان از اقدام به پرورش مرغ، ترس دارند، افزود: در حال حاضر سالن‌های مرغداری ها خالی است و مرغداران به خاطر ترس از بیماری اقدامی انجام نمی دهند.

مدیر عامل شرکت مرغ تخم گذار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد جوجه های تخم گذار کم شده است و بازار عرضه و تقاضا بهم ریخته که قیمت تخم مرغ بالا رفته است.

وی با اظهار اینکه طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته قیمت تخم مرغ ۱۵ درصد گران شد و از دو تا سه روز گذشته قیمت بار دیگر افزایش ۱۳ درصدی داشت: گفت: قیمت تخم مرغ در حال حاضر بالاتر از گوشت و مرغ است.

غلامی گفت: بدنبال قرنطینه صددرصدی کانون‌های آلوده به آنفلوآنزای پرندگان، قیمت تخم مرغ از دیروز رو به کاهش رفت و احتمال دارد که تا روز شنبه قیمت کاهش یابد.

وی بیان داشت: قیمت پایه تخم مرغ هفت هزار و ۲۰۰ تومان است و تا روز شنبه احتمال اینکه قیمت تخم مرغ به شش هزار و ۹۵۰ تومان برسد، وجود دارد.

مدیر عامل شرکت مرغ تخم گذار اصفهان گفت: در حال حاضر کمبودی از نظر تعداد تخم مرغ در سطح بازار نداریم اما ترس از اینکه با کمبود مواجه شویم باعث شده که قیمت تخم مرغ افزایش پیدا کند.

وی گفت: قیمت تخم مرغ تا شنبه احتمال دارد بین ۳ تا ۴ درصد کاهش یابد.

غلامی اظهار داشت: نگرانی از لحاظ کاهش میزان تخم مرغ در بازار نیست زیرا تخم مرغ از استان های کرمان، یزد و خراسان وارد اصفهان می شود.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.