سرویس: سیاسی 15:09 - دوشنبه 04 دی 1396

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان:

سران فتنه متوجه اهانت به ائمه شدند ولی برنگشتند/ تجلی قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: تشویش اذهان عمومی و ایجاد شکاف در بین مردم، امیدوار کردن دشمن به جریانات داخلی و نفوذی‌ها، خسارت‌های مالی و جانی، باج‌خواهی در پرونده هسته‌ای، حرمت‌شکنی به مقدسات شیعه و افزایش فشارها و تحریم‌ها از جمله خسارات فتنه 88 بود.

به گزارش اصفهان شرق، جعفر عسگری ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری مراسم 9 دی استان اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و با اشاره به حدیثی از امام علی اظهار داشت: در فتنه 88 عده‌ای که ادعای برادری و همراهی با نظام داشتند به دلایل مختلف از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفته و آن فتنه بزرگ را به قصد براندازی نظام ایجاد کردند.

وی با اشاره به این‌که مردم شهید پرور اصفهان در روز 8 دی یک بار دیگر به صورت خودجوش به صحنه آمدند واین فتنه را خنثی کردند، افزود: فتنه 88 که طی یک برنامه 10 ساله با هماهنگی دشمن خارجی به وجود آمده بود خسارات زیادی به کشور تحمیل کرد، البته حماسه 9 دی هم دستاوردهای بزرگی برای کشور داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه به بیان دستاوردهای حماسه 9 دی برای کشور پرداخت و گفت: افزایش جایگاه مردمی که اقتدار و استحکام نظام را به دنبال دارد در 9 دی به نمایش گذاشته شد، تقویت باورها با وجود تبلیغات گسترده یکی دیگر از دستاوردهای این حماسه است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم 9 دی اصفهان همچنین تبیین کرد: ما در جنگ نرم تجربه کافی نداشتیم، در مقابل دشمن با هجمه‌های تبلیغی و هنری قبل از فتنه و با استفاده از فضای مجازی به دنبال انقلاب مخملی بود و جنگ  نرمی را در کشور برنامه‌ریزی کرده بود که تا حدی با کمک ایادی خارجی در رسیدن به هدف خود موفق شد، اما مردم وقتی خطر را احساس کرده و متوجه شدند به صحنه آمدند و حماسه 9 دی را آفریدند.

وی ادامه داد: انسجام و اتحاد بین احزاب و گروه‌هایی که دوستدار انقلاب بودند، حضور همه مردم در حماسه 9 دی، عمق‌بخشی به بصیرت‌افزایی و غربالگری انقلابیون واقعی از دیگر دستاوردهای این حماسه بود؛ در حال حاضر هم بزرگداشت 9 دی در این شرایط خاص معیاری برای مشخص کردن افراد انقلابی است.

عسگری منفعل شدن جریان فتنه را از دیگر دستاوردهای این حماسه عظیم مردمی دانست و عنوان کرد: به دنبال این حماسه مردمی فتنه‌گران منزوی شدند، اما از مردم ایران عذرخواهی نکرده و استغفار هم نکردند؛ سران فتنه متوجه اهانت به ائمه شدند ولی برنگشتند، می‌گفتند ولایت را قبول داریم اما به جنگ با ولایت آمدند و اتهام تقلب به نظام مقدسی زدند که آبرو و وجهه آن در جهان به برکت خون شهدا بی‌نظیر بود، با واژه و تهمت تقلب این چهره را خدشه‌دار کردند این را هم متوجه شدند ولی باز هم برنگشتند.

وی آشکار شدن خطر نفوذی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال آن بودند و شناخت نفوذی‌ها را از برکات خارجی حماسه 9 دی دانست و تصریح کرد: دشمنی ها در اثر گذشت زمان غبار گرفته بود ولی در فتنه 88 دشمنان دشمنی خود را مجدداً آشکار کردند و ماهیت و دشمنی خود را چه بسا حادتر از قبل با حمایت‌هایی که از فتنه‌گران کردند، نشان دادند و انقلاب یک بار دیگر دشمن بیرونی خود را شناخت، همچنین در همین زمان بیداری اسلامی در خارج شکل گرفت و این درسی بود برای کشورهای اسلامی دیگر که مواظب دشمنی آمریکا و استکبار باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان حفظ استقلال سیاسی را دیگر دستاورد این حماسه دانست و بیان کرد: این حماسه بار دیگر استقلال سیاسی ما را به رخ دنیا کشید که مردم اجازه نفوذ به دشمن نمی‌دهند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم 9 دی اصفهان با بیان این‌که  آمریکا و کشورهای مستکبر در فتنه 88 کمک‌های مالی برای فتنه‌گران داشتند و سلطنت‌طلب‌ها و همه کسانی که با انقلاب دشمنی داشتند به حمایت از این‌ها پرداختند، آیا این برای سران فتنه کافی نبود که از راهی که رفته‌اند، برگردند؟

وی با اشاره به این‌که در فتنه 88 انسجام دشمنان داخلی و خارجی خود را نشان داد و نقش رسانه‌ها در این زمینه آشکار شد، تأکید کرد: لازم است نقش رسانه‌ها در فتنه 88 بررسی شود، باید دید که رسانه‌های جریان مقابل با چه حجمی سطوح مختلف جامعه را مخاطب قرار می‌دادند.

عسگری در ادامه به بیان خسارت‌های فتنه 88 برای کشور پرداخت و گفت: تشویش اذهان عمومی و ایجاد شکاف در بین مردم، امیدوار کردن دشمن به جریانات داخلی و نفوذی‌ها، خسارت‌های مالی و درگیر کردن بخش اعظمی از کشور در این موضوع و تعطیل شدن فعالیت‌های کشور در آن برهه، خسارت‌های جانی، باج‌خواهی در پرونده هسته‌ای، حرمت‌شکنی به مقدسات شیعه و عاشورای اباعبدالله‌الحسین(ع)، افزایش جرایم امنیتی و افزایش فشارها و تحریم‌ها از جمله این خسارت‌ها بود؛ باید به کسانی که درخواست رفع حصر از سران فتنه را دارند این خسارت‌ها را یادآوری کرد.

وی شعار محوری ستاد بزرگداشت مراسم نه دی در دهه بصیرت را «تجلی قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی» عنوان کرد و بیان داشت: در ستاد 9 دی برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای شده است که برگزاری مراسم یوم‌الله 9 دی در میدان انقلاب اسلامی برنامه شاخص این هفته است، البته برنامه‌های تبیینی و در بین اقشار مختلف هم برنامه‌ریزی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: تعدادی باز هم به بیرون از مرزها و برداشتن حصارها چشم دوخته‌ و مطالباتی را این روزها دارند که بعضی افراد فریب‌خورده هم که شاید هنوز را ه را پیدا نکرده‌اند از این خواسته تبعیت می‌کنند؛ یکی از اشکالات اساسی به مسؤولانی وارد است که این مسأله را تبیین و بازگو نکردند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم 9 دی اصفهان خاطرنشان کرد: انتظاری که از رسانه‌ها می‌رود تبیین این رخداد، اطلاع‌رسانی مراسمات 9 دی و انعکاس مطلوب این مراسمات است.

وی در پایان با بیان این‌که انقلابیون باید زمان‌شناس باشند و بدانند که حضورشان در زمان فعلی ضروری است، گفت: حماسه 9 دی و حضور در برنامه 9 دی و محکوم کردن این فتنه خود معیاری برای تشخیص انقلابی و غیرانقلابی است، از مسؤولان خوب مطالبه کنید و مطالبات مردمی را نیز به خوبی منعکس کنید؛ یکی از خواسته‌های افرادی که در تجمعات شرکت می‌کنند برخورد قهرآمیز با سران فتنه است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.