سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 11:19 - دوشنبه 04 دی 1396

در دیدار مسئولان ورزنه با خانواده شهید حججی مطرح شد؛

شهید محسن حججی کانون توجه همه جهان/ مسئولان باید برای خدمت به جامعه عملگرا باشند

امام جمعه ورزنه گفت: شهید محسن حججی از آن دست افرادی بود که بر روی قله های سعادت صعود کرده و سپس دیگران رابه سمت خود دعوت می کنند که این امر سبب گردید درک این مسئله برای مردم آسان شود.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز به همت دفتر امام جمعه شهر ورزنه، جمعی از مسئولان بخش بن رود و شهر ورزنه با خانواده معظم شهید مدافع حرم محسن حججی دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه ورزنه با ادای احترام و سلام به همه شهدای اسلام به ویژه شهیدحججی اظهار کرد: شهدا امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند و به فرموده رهبر انقلاب که شهید را حجت خدا دانستند باید گفت، شهید امروز کانون توجه همه جهان شده و این باعث افتخار ایران زمین است.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی افزود: پدر و مادر این شهید عزیز نه تنها فرزند خود را به خوبی تربیت کردند بلکه سبب تربیت فرزندان ما شدند چرا که فرزندان با الگوگیری از شهید راه صحیح زندگی را می پیمایند.

وی با اشاره به اینکه شهید حججی با عمل خود توانست مسیر را به خوبی به همگان نشان دهد، تصریح کرد: شهید حججی از آن دست افرادی بود که بر روی قله های سعادت صعود کرده و سپس دیگران رابه سمت خود دعوت می کنند که این امرسبب گردید درک این مسئله برای مردم آسان شود.

پدر شهید با بیان اینکه صلابت اسیران ایرانی نتیجه خط شهادتی است که امام خمینی(ره) به ما نشان دادند، حججی بیان کرد: وقتی سربازان آمریکایی به دست نیروهای سپاه ایران اسیر شدند با توجه به اینکه از لطف نیرو های ایرانی برخوردار بودند ولی به دلیل ترسی که داشتند گریه کردند ولی یک سرباز ایرانی وقتی اسیر دشمن می شود با اینکه می داند به قربانگاه می رود؛ چنان صلابتی از خود نشان می دهد و برای دشمنان خود ارزشی قائل نمی شود که دنیا متحیر می ماند.

محمد رضا حججی با اشاره به اینکه نباید جوانان را به واسطه سرزنش های خود، متواری کنیم، تصریح کرد: جوان اگر خطایی بکند این بخاطر جوانی او است و نباید زیاد او را سرزنش کرد ولی اگر خطایی از یک بزرگتر خصوصا کسی که مسئولیتی و اسم رسمی دارد صورت بگیرد این خطرناک است.

وی به ویژه گی های شهدا اشاره و افزود: آقا محسن مثل همه شهدا عزیز و عزتمند بود و برای ما امنیت و آرامش آوردند ولی بعضی از شهدا شاخص هستند که این حکمت در کار خداوند متعال و عملی است در کار خود شهید، محسن مرد عمل بود و هرکجا که من می روم و جوان ها من را می بینند می گویند محسن به ما درس«ما می توانیم و می شود کار کرد» را آموخت.

پدر شهید حججی به جو منفی پراکنی برخی افراد در خصوص جوانان ایران زمین اشاره و بیان کرد: بعضی ها جو منفی راه می اندازند که دیگر جوان ها از دست رفته اند که این تفکر اشتباه است و اگر انسان مرد عمل و معتقد باشد هیچگاه دچار انحراف نخواهد شد بلکه برای فرزندانش نیز الگوی خوبی در راه سعادت و پیشرفت است.

وی گفت: پدر و مادر اولین افرادی هستند که دست به تربیت فرزند می زنند و رفقا و دوستان در مرحله بعدی همراهی با فرزندان هستند و محسن حججی نیز در این دانشگاه تربیت یافت و کار جهادی، فرهنگی و اعتقادی را با تمام وجود کرد.

پدر شهید به زنگ خطر بودن شهادت امثال محسن حججی برای مسئولان اشاره و افزود: شهادت محسن یک زنگ خطر است برای ما که نگوییم نمی شود و از میدان عمل خود را کنار بکشیم که اگر این کار را انجام دادیم خیانت است و امیدواریم همه مردم و مسئولان برای خدمت به جامعه به تمام معنا عملگرا و تلاشگر باشند.

مادر شهید حججی در بخش دیگر این دیدار با بیان اینکه نماز اول وقت محسن هیچ گاه ترک نشد، خاطرنشان کرد: از ویژه گی های شهید محسن حججی اقامه نماز در اول وقت و روزه های مستحبی بود به نحوی که در سال چندین مرتبه روزه گرفته و حضور در صف نماز جماعتش ترک نمی شد.

وی در ادامه تصریح کرد: احترام به پدر و مادر و بوسیدن دست آنها از خصلت های آقا محسن بود و مرتبه آخر هم که برای خداحافظی آمدند گفت می خواهم پای شما را ببوسم که اینکار را انجام داد و قطعا این احترام به پدر و مادر باید الگوی همه جوانان باشد.

در این دیدار چادر سفید که نماد شهر ورزنه و پوشش اصلی زنان ورزنه ای است به مادر و همسر شهید حججی اهدا شد.

اهدای چفیه شهید حججی برای شفای مادر شهید محمد امامی از ورزنه که در بستر بیماری  بودند نیز یکی از حواشی جالب این دیدار بود.

همچنین در این سفر حجت الاسلام والمسلمین شامحمدی امام جمعه ورزنه و هیات همراه با حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد و سرهنگ ساعی فرماندهی سپاه ناحیه نجف آباد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدارحجت الاسلام شریفی امام جمعه کفران، مهندس صادقی بخشدار، حجت الاسلام هاشمی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بن رود، پاسدار رضا صادقی فرماندهی حوزه بسیج امام جعفر صادق(ع)، پاسدار حسن مرادی فرماندهی حوزه بسیج دانش آموزی شهید رجایی بن رود،باقر امامی مسئول دفترحجت الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، حسین اظهری رئیس شورای اسلامی شهرورزنه، حسین حیدری رئیس شورای اسلامی بخش بن رود، محمد حیدری رئیس اداره آموزش وپرورش بن رود، هاشمی رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران منطقه، حاج علی صفری رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شهر ورزنه، ناصر قطبی عضو شورای اسلامی شهر ورزنه ، پاسدار حسن کنعانی مسئول دفتر بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه امام علی(ع) و حسن کاظم زاده مسئول دفتر امام جمعه شهر ورزنه حضور داشتند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.