سرویس: اخبار شهرستان 14:18 - یکشنبه 03 دی 1396

شهردار شهر هرند مطرح کرد:

گردشگری یک صنعت بدون دودکش و پاک/ درآمد پایدار، نیاز شهرداری‌ها

شهردار هرند، گفت: صنعت گردشگری یک اقتصاد پاک است و به جای جستجوی درآمدهای ناپایدار برای شهرداری‌ها، به دنبال اقتصاد و صنعت بدون دودکش و پایدار باشیم.

به گزارش با اصفهان شرق، گردهمائی شهرداران استان اصفهان شب گذشته در تالار شهروند برگزار شد.

شهردار شهر هرند، حمید شهبازی در حاشیه این مراسم با اشاره به قدمت صد ساله شهرداری‌ها، اظهار کرد: شرایط سخت دامن گیر شهرداری‌هاست و این در حالی است که گردش مالی صنعت گردشگری در دنیا بیش از 800 میلیارد دلار است اما کشور ما کمتر از یک درصد این درآمد را به خود اختصاص می دهد.

شهبازی، ادامه داد: گردشگری که به ایران می آید حدود هزار و 650 دلار هزینه می کند و با وجود سیاست‌های مثبت دولت هنوز درآمد ایران بیش از هشت میلیارد دلار نشده است.

وی با اشاره به آمار 265 هزار نفری بیکاران در اصفهان، افزود: اگر سالانه یک و نیم میلیون گردشگر وارد استان اصفهان شود بخش عمده بیکاری مرتفع؛ و می توانیم از مزایای حوزه گردشگری استفاده کنیم.

شهردار نمونه استانی در حوزه میراث فرهنگی، گفت: با توجه به اهمیتی که صنعت گردشگری در توسعه و شکوفائی و رونق اقتصادی دارد، اما هنوز در این حوزه سیاست گذاری مناسبی نشده است.

شهبازی با بیان صنعت گردشگری یک اقتصاد پاک است، اذعان کرد: اکنون باید بپذیریم به جای جستجوی درآمدهای ناپایدار برای شهرداری‌ها، به دنبال اقتصاد و صنعت بدون دودکش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که شهرداری‌ها عوارض را وضع می کردند تا پس از آن که تجمیع عوارض و مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت در حق شهرداری‌ها ظلم شد، چرا که از ابتدا قرار نبود سهم دولت شش درصد و سهم شهرداری‌ها سه درصد باشد.

شهردار شهر هرند، با تقاضای مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک درآمد پایدار شهرداری‌ها از استاندار، ادامه داد: استحضار دارید شهرداری‌های شرق اصفهان کمترین سرانه شهروندی را دارا هستند و بعد از خشکسالی‌های یک دهه گذشته که زندگی و معیشت مردم را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: متأسفانه شهرداری‌های شرق اصفهان و سایر نقاط استان در ارائه خدمات به مردم دچار مشکلات زیادی شده‌اند و این ارگان‌های مردمی امروزه در پرداخت حقوق کارمندان خود نیز دچار مشکل است.

شهردار هرند، گفت: امروز شهرداری‌ها خط مقدم خدمت رسانی و جذب اعتماد عمومی مردم هستند، سرمایه‌های اجتماعی و شهروندان که هویت یک شهر هستند در دست ماست که نمی توان نسبت به آنها بی تفاوت باشیم و برای آن‌ها برنامه‌ای نداشته باشیم.

شهبازی، با اشاره به مشکلات مهاجرت و حاشیه نشینی در کلان شهرها، تصریح کرد: اگر چاره‌ای اندیشیده نشود شهرهای کوچک و روستاها خالی از سکنه می‌شوند و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ گسترش می یابد و مشکلات زیاد اجتماعی برای کلان شهرها بوجود می اید

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.