سرویس: اجتماعی 11:55 - شنبه 02 دی 1396

اولویت اردوهای جهادی مناطق محروم است

۷۰۰۰ داوطلب تا پایان امسال به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند

اردوهای جهادی هر سال با هدف کمک به مناطق محروم و آسیب دیده و با حضور عده بسیاری از جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود، جوانان اصفهانی نیز با عضویت داوطلبانه در این اردوها اشتیاق خود را در یاری رساندن به محرومان اعلام می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، اردوهای جهادی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده‌اند فعالیت خودجوشی است که توسط دانشجویان و جوانان علاقمند در مناطق محروم کشور برگزار می‌شود. این گروه‌ها با سفر به مناطق محروم بنا بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود خدمات مختلفی را به اهالی آن مناطق ارائه می‌دهند.

هدف اصلی از برگزاری این اردوها، سازندگی است و جوانان با شرکت در این اردوها به خودسازی درونی پرداخته و در کنار آن توانایی خود برای سازندگی کشور را نیز به نمایش می‌گذارند.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان پیرامون اردوهای جهادی به خبرنگار تسنیم گفت: تا پایان امسال تعداد افراد شرکت کننده در اردوهای جهادی به 7 هزار نفر خواهد رسید که دو سوم این جمعیت را آقایان و یک سوم مابقی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

سرهنگ احسان‌الله رضاپور با بیان اینکه این افراد در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند، اظهار داشت: این اردوها به صورت یک روزه، 3 روزه و یک هفته‌ای برگزار می‌شود.

اولویت اردوهای جهادی مناطق محروم است

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: اولویت برگزاری این اردوها مناطق محروم در استان اصفهان و همچنین سایر استان‌های دیگر است. در حال حاضر 500 نقطه درون استانی و برون استانی زیر پوشش این اردوها قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت کنندگان این اردو اصفهانی هستند، در درجه اول به مناطق محروم اصفهان خدمت می‌کنند و در صورت نیاز مناطق خارج از استان را زیر پوشش قرار خواهند داد و با جان و دل برای مردم کار می‌کنند.

هدف اصلی اردوهای جهادی فعالیت عمرانی است

سرهنگ رضاپور با اشاره به تنوع فعالیت بسیجیان شرکت کننده در اردوهای جهادی گفت: این گروه‌ها در قالب ساخت مسکن محرومان، کشاورزی و جمع‌آوری محصولات کشاورزان مستمند، اجرای برنامه‌های مذهبی، لایروبی قنوات و … به مردم آن مناطق کمک می‌کنند.

وی افزود: فعالیت عمرانی این گروه‌ها، بیشتر در اولویت است اما داوطلبان کمک به مردم نیازمند، در تمام زمینه‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

شرکت کنندگان اردوهای جهادی به صورت داوطلبانه خدمت‌رسانی می‌کنند

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار داشت: بچه‌های مساجد، محلات و دانشجویان، افراد شرکت کننده را در اردوهای جهادی تشکیل می‌دهند. آنها به صورت کاملأ داوطلبانه در این اردوها شرکت می‌کنند تا در مناطق محروم و دور افتاده که خدمات کمتری ارائه می‌شود در زمینه‌های زیرساختی فرهنگی، عمرانی، آبادانی، بحث اشتغال و کارآفرینی کار کنند. فعالیت داوطلبان اردوهای جهادی برای بالا بردن سطح رشد روستاهای دور افتاده انجام می‌گیرد.

حضور نیروهای جهادی در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه

وی گفت: نیروهای جهادی به جز فعالیت در مناطق محروم و دور افتاده، در صورت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله و… به یاری حادثه‌دیدگان می‌روند. این نیروها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان غرب کشور به کرمانشاه رفتند و در آواربرداری به مردم کمک کردند.

سپاه، تامین کننده بودجه اردوهای جهادی

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: سپاه، در تامین بودجه پروژه‌های عمرانی و فرهنگی نقش به سزایی دارد و همچنین خیران و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب کمک‌های مردمی در این پروژه‌ها کمک می‌کنند.

اردوهای هجرت دانش‌آموزی

سرهنگ رضاپور با اشاره به اردوهای هجرت ویژه دانش‌آموزان بیان کرد: اردوهای هجرت دانش‌آموزی با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس و به منظور شاداب‌سازی و بازسازی مدارس صورت می‌گیرد.

وی افزود: نقاشی در و دیوار، نوسازی و زیرسازی و تعمیر میز و نیمکت از جمله اقداماتی است که این دانش‌آموزان انجام می‌دهند.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به هدف مشترک اردوهای جهادی و هجرت اظهار داشت: هدف هر دو یاری رساندن به محرومان است و تعداد بسیاری از جوانان، نوجوانان، و دانشجویان در این طرح‌ها شرکت کرده و در کنار یکدیگر به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.