سرویس: اجتماعی 11:36 - شنبه 02 دی 1396

نقش چاقی در بروز زوال عقل

نتایج به دست آمده از یک بررسی نشان داد اضافه‌وزن، ریسک زوال عقل را تا سه برابر افزایش می‌دهد و برای از بین بردن نقش چاقی در بروز زوال عقل لازم است افراد از ابتدا وزن سالم و متعادل را رعایت کنند.

به گزارش اصفهان شرق، بر اساس نتایج به دست آمده از بررسی‌های محققان کالج لندن، اضافه‌وزن ریسک زوال عقل را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، اضافه وزن موجب کاهش جریان خون به مغز می‌شود، به همین دلیل اکسیژن کمی به مغز رسیده و عملکرد ذهنی دچار اختلال می‌شود.

پژوهش بر روی بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر نشان داد، افرادی که در دهه 50 سالگی دچار اضافه‌وزن یا چاقی‌اند، حداقل سه برابر بیش از دیگران مستعد ابتلا به زوال عقل در دهه 70 سالگی هستند.

میکا کیوی ماکی، سرپرست این تیم تحقیق می‌گوید: «در سال 2015، شمار افراد مبتلا به زوال عقل در سراسر دنیا به حدود 45 میلیون نفر رسید که در مقایسه با سال 1990 دو برابر شده بود؛ از سال 2015 نیز با توجه به تغییر کلی شیوه زندگی افراد، روند ابتلا به بیماری زوال عقل بیش از هر زمان دیگری روند صعودی پیدا کرده است».

تام فری، از انجمن ملی چاقی می‌گوید: «این مطالعه بزرگ بر اهمیت حفظ وزن سالم برای کمک به حفظ یک مغز سالم تأکید دارد؛ برای از بین بردن نقش چاقی در بروز زوال عقل لازم است، افراد از ابتدا وزن سالم و متعادل را رعایت کنند تا بدین وسیله از خود در برابر انواع آسیب‌هایی که در نتیجه چاقی رخ می‌دهد، محافظت کنند».

نتایج این مطالعه ثابت می‌کند، حفظ وزن سالم می‌تواند از شروع این اختلال پیشگیری کرده یا حداقل آن را به تأخیر اندازد.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.