اصفهان شرق

در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته پیاده نظام لشکر دشمن نشویم

کدخبر: 154888
1396/10/01 در ساعت 15:33

به گزارش اصفهان شرق، حضرت حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی امام جمعه محترم شهر عشایری نصرآباد جرقویه اصفهان در خطبه های نماز جمعه اولین روز آخرین فصل سال اقتصاد مقاومتی ؛ تولید و اشتعال با توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی و یاد مرگ و توجه ویژه به حضرت بقیت الله الاعظم ارواحناه فداه؛ گفت: فرازهایی از زیارت آل یاسین مربوط به معاد و روز قیامت است و باید توجه داشته باشیم از مال دنیا تنها یک کفن با خود به گور می بریم و فرزندان و بستگان و دیگران تنها تا دفن ما را همراهی می کنند. بنابر این باید همواره به یاد مرگ بوده و توشه ای برای آخرت خود تهیه کنیم.

وی در این باره افزود: در خانه خوبان پدر و مادر باید معارف الهی از جمله معاد و یاد مرگ و قیامت و تهیه توشه آخرت را به فرزندانشان بیاموزند و آنها را به گونه بار بیاورند که عاشق بودن و عاشق ماندن و عاشق پروراندن برای اهل بیت علیهم السلام به عنوان اجر رسالت پیامبر اکرم در وجودشان نهادینه شود.

نامبرده با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام ، حضرت عیسی ابن مریم و حضرت عبدالعظیم حسنی؛ به تبیین ابعاد فعالیت های سیاسی و اجتماعی پدر بزرگوار امام عصر اروواحنا پرداخت، و تصریح کرد: کوشش های علمی ، ایجاد شبکه های ارتباطی و کار تشکیلاتی ، فعالیت های سیاسی سری علیرغم کنترل شدید حکومت جور ، حمایت مالی از شیعیان ، تقویت رجال سیاسی و علمی شیعه ، بهره گیری از غیب برای جلب منکران و دلگرمی شیعیان و آماده سازی جامعه برای پذیرش غیبت فرزندش از اهم اقدامات این امام همام بود.

حجت الاسلام دشتی که پس از زلزله کرمانشاه کمک مردم نصرآباد را به دست زلزله زدگان رسانده بود ، با بیان این که 5 دی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نام گذاری شده است ؛ تاکید کرد: ساخت و ساز اصولی و توجه به نظرات کارشنان و ناظران باعث کاهش تلفات جانی و مالی می شود. زلزله خبر نمی کند و همان طور که شاهد هستیم در نقاط مختلف کشور رخ می دهد.ضمن این که بروز حوادث از جمله زلزله باید ما را بیشتر به یاد خدا و معاد بیندازد و با استغفار و اعمال شایسته خود را آماده کنیم و بدانیم گفتار و کردار ما بر عالم تکوین اثر می گذارد و تلاوت آیه در ادامه با اشاره به روز مبارزه با زلزله و بلایای طبیعی بر 41 سوره فاطر به فرموده امام ششم برای ایمنی در برابر زلزله موثر است.

کمال دشتی با تبریک روز ثبت احوال با اشاره به این که به گفته مسوولان کارت های ملی قبلی فقط تا آخر سال جاری اعتبار دارد ؛ به همه کسانی که هنوز برای تعویض کارت ملی خود اقدام نکرده اند توصیه کرد تا فرصت هست در این زمینه اقدام کنند.

7 دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) موضوع دیگری بود که خطیب مذکور پیرامون آن گفت: منظور از نهضت سواد آموزی این است که علاوه بر خواندن و نوشتن اطلاعات و سوادمان به روز باشد و نسبت به بسیاری از مسایل آگاهی بیشتری کسب کنیم و از جمله در فضای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشیم و از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

وی در این زمینه به مدیران و فعالان فضای مجازی تاکید کرد : مواظب باشیم در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته پیاده نظام لشکر دشمن نشویم.

امام جمعه نصرآباد در ادامه با تاکید بر ضرورت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی؛ گفت: همه مردم و مسوولان باید با اتکا به ظرفیت های داخلی و اتحاد و همدلی اقتصاد بیمار کشور را درمان نموده و وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای مقاوم شود که در برابر تهدیدها و تحریم ها با مشکل مواجه نشود.

خطیب مذکور با توجه به تلاش های امریکا در سازمان ملل علیه ایران و طرح این ادعا که موشک شلیک شده از طرف یمن به عربستان از ایران بوده است ؛گفت: ما آن قدر قدرتمند و شجاع هستیم که اگر کاری را انجام دادیم مسوولیت آن را بر عهده بگیریم.