سرویس: اخبار شهرستان 15:15 - جمعه 01 دی 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

باران و وزش باد نسخه شفابخش مسئولان برای حل مشکلات!/ حق قانونی کشاورزان شرق اصفهان باید داده شود

امام جمعه شهر ورزنه گفت: باران و وزش باد نسخه شفابخش مسئولان برای حل مشکلات در صورتی که مشکلات مردم به این ها خلاصه نمی شود و باید به رفع مشکلات مردم اقدام کرد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر ورزنه در خطبه های این هفته، ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: گناه سبب خشم خدا و اطاعت و بندگی او سبب خشنودی خدا می شود و هر گناهی که انسان ها انجام می دهند به همان میزان از خداوند متعال فاصله خواهند گرفت.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی به آثار گناه در جامعه اشاره و افزود: امام رضا(ع) می فرماید: « امربه معروف و نهی از منکر کنید و یا منتظر شوید که در عدم امربه معروف ونهی از منکر کردن اشرار بر شما حاکم شوند که ترک این دو فریضه خود گناهی بزرگ است و خوبان شما دعا می کنند ولی مستجاب نمی شود.

وی به روایتی از امام رضا(ع) اشاره و بیان کرد: وقتی والیان و مسئولان دروغ می گویند سبب می شود که باران رحمت خدا قفل شود و نبارد و اگر سلطان ستمگری کند دولتش متزلزل می شود و وقتی زکات پرداخت نشود حیوانات از بین می روند.

وی به روایت دیگری از امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: اگر مردم گناه جدیدی را انجام دهند که در گذشته انجام نمی دادند خدا هم برای آنها بلای جدیدی خواهد فرستاد وهمیشه خداوند متعال حاضر وناظر بر اعمال بندگانش است.

امام جمعه ورزنه درخطبه دوم ضمن تسلیت رحلت عالم بزرگوار آیت الله حائری شیرازی گفت: آیت الله حائری شیرازی عالم وارسته و استاد اخلاق بودند و متاسفانه تا زمانی که این بزرگان زنده هستند ما آنها را نشناخته و قدر ندانسته که ای کاش صدا وسیما چنین افرادی را تا وقتی زنده هستند به مردم معرفی می کرد.

خطیب جمعه ورزنه ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری(ع) تصریح کرد: امام حسن عسگری(ع) با وجود همه فشار ها و نظارتی که بر ایشان بود فعالیت های ممتازی را برای ترویج اسلام داشتند و در عصر خود نمایندگانی را در بلاد مختلف جهت ترویج دین اسلام فرستاده بودند.

وی با اظهار تاسف از برخی مسئولان در پرداختن به حواشی به جای مشکلات زندگی مردم، تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما برخی مسئولان به جای پرداختن به مبارزه با فساد، رسیدگی به محرومین، رسیدگی به کشاورزان و پیگیری مطالبات، مشغول حواشی شده اند و باید به کسانی که در مجلس شورای اسلامی نشسته اند گفت که ای کاش شهید مدرس را الگوی خود قرار می دادید.

حجت الاسلام شامحمدی به سخنان  اخیر رئیس جمهور اشاره و افزود: رئیس جمهور گفت که مصمم هستیم که فضای مجازی بسته نشود ولی باید آقای روحانی بداند که مردم در این فضای مجازی به دنبال این هستند که بدانند کجا اختلاس شده و کجا حقی ناحق وپایمال شده است و یا کدام مسئول برای عیادت مریض با کفش وارد خانه می شود، قطعا مردم اینها را رصد می کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان درد کشاورزان را مورد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: مسئولان برای خشکی زاینده رود نسخه دعا برای بارش باران و برای رفع آلودگی دعای وزش باد را می پیچند و برای کشاورزان منطقه بن رود و شهر ورزنه گردشگری را سفارش می کنند؛ مگر گردشگری می تواند برای بیش از 30 هزار جمعیت منطقه شغل ایجاد کند؛ باید کشاورزی احیا و حق مردم به صورت قانونی داده شود.

امام جمعه ورزنه در پایان با اشاره به سخنان حضرت امام(ره) به مسئولین هشدار داد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند(باید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب وجدان، این مردمی که شماها را روی کار آورده‌اند، این مردم زاغه نشین که شماها را روی مسند نشانده‌اند ملاحظه آنها را بکنید، و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود) پس مواظب باشید و از سیاسی کاری وحزبی عمل کردن ولجبازی پرهیزکنید وبرای مرتفع شدن مشکلات مردم تلاش کنید.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.