اصفهان شرق

اختلاس و حقوق های نجومی درد همه مردم جامعه است/ دولت باید بیکاری جوانان را مد نظر قرار دهد

کدخبر: 154849
1396/10/01 در ساعت 15:30

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر اژیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ویژگی های انسان های متقی افزود: بهترین روش برای از بین بردن کینه و نفرت، حذف رذیله اخلاقی حسادت در بین مردم است و رفع کدورت نشانه انسان های متقی و پرهیزکار قلمداد می شود.

حجت الاسلام امیر حجتی فر با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) در مورد حسادت، اظهار کرد: حضرت علی(ع) فرمودند: «الحسود سریع الوثبه وبطیئ العطفه بحارالانوار جلد ۷۳صفحه۲۵۶. حسود زود خشمگین می شود و دیرکینه از دلش می رود» و بنا بر این حدیث باید گفت که رذایل اخلاقی در انسان اثرات بدی را در بر داشته و زندگی را به سردی می برد.

وی با اشاره به اینکه حسادت در زندگی شخصی عدم مدیریت بر اعصاب و کم شدن ظرفیت افراد را سبب می سازد، تاکید کرد: افراد حسود خیلی زود از دست دیگران ناراحت می شوند و بسیار کم طاقت می شوند و بر اثر ناراحتی های مختلف کینه دیگران را خیلی زود به دل می گیرد.

امام جمعه شهر اژیه در فراز دیگر خطبه ها با اشاره به مناسب های مهم تقویم گفت: هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) اثرات بسیار مطلوبی را برای جامعه به بار آورد.

وی با توصیه به مسئولان شهر اژیه در توزیع نذورات صحیح بین مردم، بیان کرد: مدیریت صحیح نذر را باید به کار گرفت و در این رابطه بهتر است این نذر به صورت پخت نان درآمده و بین فقرا توزیع شود.

حجت الاسلام حجتی فر ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله حائری شیرازی و شهادت شهید علی خوش لفظ به بیان نکات مهم در خصوص دردهای این شهید به رهبر معظم انقلاب گفت: درد از اختلاس و حقوق های نجومی در جامعه، درد انسان های ایثار گری همچون جانباز شهید خوش لفظ بود و این درد همه جامعه به شمار می رود که باید از بین برود.

وی با بیان اینکه ژن خوب در وجود شهدا دیده می شود، اذعان کرد: مطالعه زندگینامه شهیدا پی بردن به این مطلب که شهدا انسان های منحصر به فردی هستند و باید گفت که ژن خوب و آی کیوی بالا در وجود شهدا کاملا به چشم می خورد.

امام جمعه شهر اژیه با بیان اینکه باید در بودجه، بیکاری جوانان و امرار معاش مردم به جد دنبال شود، گفت: رسیدگی به بیکاری جوانان، امرار معاش و مباحث مهم تولید و مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در بودجه مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت باید مدیریت صحیح در تخصیص یارانه به اشخاص نیازمند و پرهیز از رفتارهای اشراف گونه داشته باشد.

حجت الاسلام حجتی فر با بیان هدف قرار دادن کاخ های سلطنتی ریاض و فرودگاه های عربستان توسط انصارالله یمن و نیروهای مردمی ارتش یمن، به متهم کردن ایران در این رابطه توسط عربستان اشاره و گفت: ایران همیشه با این معضلات صادقانه برخورد کرده و تهمت زدن به ایران نشانه ضعف و ذلت رژیم ال سعود است.

انتهای پیام/ اصفهان شرق