سرویس: اجتماعی 01:18 - جمعه 01 دی 1396

شب یلدا همراه با مادر شهید حسن آبادی؛

تجمل گرایی سیلی سختی به صورت دورهمی های شب چلّه زده است/ گوشی موبایل در تقابل با قصه مادربزرگ ها

مادر شهید رضا طیبی گفت: تعریف ما از شب یلدا کنار هم بودن و به پایان رساندن شبی بدون گناه بود ولی امروز با تجمل گرایی و فضای مجازی دیگر رنگ و بویی از سنت ها نمانده است.

به گزارش اصفهان شرق، مردم شهر حسن آباد با دیدار از بزرگتر فامیل، شب یلدا را جشن می گیرند تا سنت دورهمی های شب یلدایی حفظ شود.

ولی متاسفانه زرق و برق تجملات رنگ کبودی به صورت شب آخر پاییز پاشیده است و همه ما باید با الگو گرفتن از رفتار اجداد خود در شب یلدا بتوانیم سنت ها را احیا کنیم.

خبر نگار اصفهان شرق نیز بمناسبت شب یلدا با خانواده شهید رضا طیبی و معلول جسمی ربابه طیبی دیدار و گفتگو کرد.

مادر شهید طیبی افزود: شب یلدای قدیم بوی همدلی و همراهی می داد زیرا همه بدون کدورت در کنار هم جمع شده و سعی می کردند بذر کینه را از دل ها دور کنند.

وی با اشاره به اینکه بزرگان امروز در دل خود هزاران تجربه از سال های دور را به نگه داشته اند، اظهار کرد: گوشی موبایل جای قصه مادربزرگ ها راگرفته است، به گونه ای که در قدیم بزرگان فامیل داستان های به ارث برده از نیاکان خود را روایت می کردند ولی امروز هزاران محتوای غیر استاندار در گوشی موبایل در بین جوانان جاباز کرده است.

مادر شهید که پذیرای ما در این شب بود، تاکید کرد: وظیفه خبرنگاران این است که سنت های قدیم رابازگو کنند و مردم را به اداب و رسوم اسلامی دعوت کرده تا بتوان تفریح و دورهمی بدون گناه را سپری کنیم.

وی با اشاره به کم شدن دیدو بازدید ها گفت: امروزه با ایجاد زندگی ماشینی و تجمل گرایی آرامشی که در قدیم در بین خانواده بود از بین رفت و در دید و بازدید های امروزی افراد با در دست داشتن گوشی موبایل این آرامش را از خود دور کرده اند.

طیبی از خانواده ها خواست برای ایجاد روحیه نشاط و شادابی دیدو بازدید ها را زیاد کنند و از تجمل گرایی بپرهیزند چرا که آسایش بدون ارامش زندگی را فلج می کند و افسردگی به بار می آورد.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.