سرویس: اجتماعی 08:00 - جمعه 01 دی 1396

سردار اشتری:

سالانه بیش از ۳۰ میلیون خدمت از سوی نیروی انتظامی به مردم ارائه می‌شود/ ۴۰ درصد خدمات ناجا مرتبط با ثبت احوال است

فرمانده ناجا گفت: سالانه بیش از ۳۰ میلیون خدمت از سوی نیروی انتظامی به جامعه ارائه می‌شود که بیش از ۴۰ درصد آن با ثبت احوال مرتبط است.

به گزارش اصفهان شرق، سرتیپ پاسدار حسین اشتری در همایش بزرگداشت روز ملی ثبت احوال در سالن همایش های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار کرد: کار ثبت یک کار مهم، اساسی و ریشه ای است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت های گسترده ای که در اداره‌های ثبت احوال انجام می‌گیرد، گفت: ثبت احوال از سالیان دور تاکنون فرآیندهای مختلفی را پشت سر گذاشته است و از دهه 60 به بعد روند پیشرفت در این سازمان مشخص است.

وی با بیان اینکه باید روندی داشته باشیم که ثبت احوال کشور در منطقه و جهان نمونه باشد، افزود: همه مردم از بدو تولد و در طول زندگی به نوعی با ثبت احوال سر و کار دارند.

سردار اشتری گفت: هر چقدر بانک های اطلاعاتی ثبت احوال کامل تر و قوی تر باشد تاثیرگذاری آن در جامعه بیشتر است.

فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: در سال چهار میلیون گذرنامه در کشور صادر می شود، سالانه بیش از پنج میلیون سند شامل گواهینامه و کارت پایان خدمت در کشور صادر می شود که زیرساخت آن ارتباط بهتر با ثبت احوال است.

وی با بیان اینکه هویت هر فرد به هویت سجلی آن بر می گردد، گفت: سالانه بیش از 30 میلیون خدمت از سوی نیروی انتظامی به جامعه ارائه می‌شود که بیش از 40 درصد آن با ثبت احوال مرتبط است.

سردار اشتری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی، گفت: آنجایی که بانک اطلاعاتی در این زمینه ها کامل تر باشد تصمیم گیری برای انجام هر کاری بهتر خواهد بود.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: مبانی برنامه ریزی در هر جامعه ای آمار هست و هر زمانی که آمار درست در اختیار برنامه ریزان باشد ثمرات بهتری خواهیم داشت.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.