اصفهان شرق

۷۰ درصد سرقت‌های کشور در ۱۴ استان انجام می شود

کدخبر: 154789
1396/09/29 در ساعت 18:26

به گزارش اصفهان شرق، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری عصر چهارشنبه در طرح تحرک نیروی انتظامی استان اصفهان ضمن قدردانی از فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور ارتقای سیستم تجهیزات نیروی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: این امر در راستای ارتقای امنیت استان اصفهان بوده و امیدوارم طرح تحرک و راه‌اندازی گشت‌های ویژه مقابله و پیشگیری موجب رضایت بیشتر شهروندان شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی خودش را خدمتگذار بی منت برای مردم می‌داند، افزود: نیروی انتظامی امروز در بیش از هشت هزار و ۷۵۰ کیلومتر مرز و در همه شهرها و روستاها حضور دارد و نظم و امنیت را به مردم کشور هدیه می کند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه ماموران نیروی انتظامی خود را مسئول امنیت جامعه می‌دانند، اضافه کرد: اصحاب رسانه پل ارتباطی مردم و نیروی انتظامی هستند و می توانند برای ارتقای امنیت تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خلافکاران باید بدانند با قدرت نیروی انتظامی محیطی امن نخواهند داشت، افزود: ما همه توان خود را برای ارتقای  امنیت جامعه به کار می بندیم.

سردار اشتری با بیان اینکه موضوع ارتقای امنیت و احساس امنیت بسیار مهم است، گفت: نیروی انتظامی وظیفه خود را حفظ و ارتقای امنیت می‌داند و در خصوص جرایمی مانند سرقت که دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز هست اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه را انجام داده است.

استرداد اموال مسروقه در دستور کار نیروی انتظامی است

وی با بیان اینکه استرداد اموال مسروقه در دستور کار نیروی انتظامی است، اضافه کرد:  ۷۰ درصد سرقت‌ها در ۱۴ استان انجام می شود و در این استان ها قرارگاه مقابله با سرقت راه‌اندازی شده است.

فرمانده نیروی انتطامی کشور با بیان اینکه بعد از راه‌اندازی قرار گاه مقابله با سرقت در اولین گام رشد سرقت در سال ۹۴ متوقف شد و در سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد کاهش سرقت داشتیم، ابراز داشت: در سال جاری حدود پنج درصد کاهش سرقت را داشتیم و توانستیم در حوزه برخورد با جرایم خشن، سرقت به عنف و سرقت مسلحانه به میزان ۴۰ درصد کاهش داشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش چهار درصدی سرقت‌های خرد در کشور افزود: در این زمینه اعتیاد یکی از علل سرقت‌های خرد است به طوریکه بیش از ۵۰ درصد سارقین معتاد هستند.

سردار اشتری در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعات مد نظر رهبر معظم انقلاب بحث تحول در کلانتری‌ و پاسگاه‌ها است، گفت: برای این امر قرارگاه ویژه تشکیل شده است و پس از ارتقای سخت افزاری تکریم ارباب رجوع مورد توجه بوده است.

راه اندازی مراکز مشاوره در ۷۰۰ کلانتری کشور

وی با تاکید بر اینکه خوشایندسازی در کلانتری و پاسگاه‌ها یکی از ماموریت‌های ماست، افزود: طرح مبنا نیز در راستای مدیریت و کیفیت در کلانتری و پاسگاه ها اجرایی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز مشاوره در ۷۰۰ کلانتری کشور از اقدامات نیروی انتظامی بوده است، گفت: با راه‌اندازی این مراکز از ۴۰۰ هزار پرونده ارجاع داده شده در مراکز مشاوره ۷۰ درصد به مصالحه ختم شد.

وی تصریح کرد: در مجموع سعی کردیم از هر حیث کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی را ارتقا دهیم و در این زمینه نیازمند همکاری مردم و خیرین هستیم و امیدواریم در چند ماه پایانی امسال و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به رصد کامل فعالیت فرقه‌های انحرافی در کشور تصریح کرد: در نیروی انتظامی بر روی فعالیت گروه‌های منحرف و شیطان پرست و عرفان‌های کاذب در سطح کشور کار می کنیم و بر این امر اشراف داریم که با هماهنگی قوه قضائیه همکاری خوبی را با نیروی انتظامی داشته و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتطامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ما به برخورد مناسب نیروهایمان با مردم تاکید داریم، اضافه کرد: ما تعصبی نداریم و برخورد لازم را با متخلفان خواهیم داشت.

انتهای پیام/مهر