سرویس: اقتصادی 14:12 - چهارشنبه 29 آذر 1396

آب از خط قرمز عبور کرد؛

کاهش ذخیره سد زاینده‌رود به ۱۴۵ میلیون مترمکعب

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه ذخیره سد زاینده‌رود بحرانی و از خط قرمز عبور کرده است، گفت: در حال حاضر ذخیره سد زاینده‌رود ۱۴۵ میلیون مترمکعب است.

به گزارش اصفهان شرق، علی بصیرپور  با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سد زاینده‌رود، اظهار کرد: مطابق آخرین آمار ذخیره سد زاینده‌رود ۱۴۵ میلیون مترمکعب است که نسبت به میانگین بلندمدت بیش از ۸۰ درصد و نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود و اصفهان نامطلوب و در ۴۷ سال گذشته در کمترین حد بوده است، افزود: میزان بارش‌های اصفهان صفر و در ایستگاه کوهرنگ نزدیک به ۷۰ میلی‌متر ثبت شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: میزان بارش‌های ایستگاه کوهرنگ در سال گذشته ۳۸۰ میلی‌متر و مشابه میانگین بلندمدت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ذخیره سد زاینده‌رود بحرانی و از خط قرمز عبور کرده است، گفت: با توجه به میزان بارش‌ها، ورودی سد زاینده‌رود حدود ۸ متر است.

بصیرپور با بیان اینکه در حال حاضر برای تامین آب شرب اصفهانی‌ها مشکلی نداریم، افزود: برای تحویل آب به کشاورزان نیز شورای هماهنگی آبریز زاینده رود باید تصمیم‌های لازم را اتخاذ کند.

 سد زاینده رود در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان بر روی رودخانه زاینده رود در سال ۱۳۴۹ با ظرفیت نگهداری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.