سرویس: اجتماعی 15:00 - سه شنبه 28 آذر 1396

در دیدار اعضاء انجمن اسلامی مخابرات اصفهان مطرح شد

آیت‌الله طباطبایی‌‌نژاد: فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی و تلفن همراه گسترش یابد

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه جلوگیری از گناه و دسترسی به محتواهای نادرست فضای مجازی باید به همراه تولید محتوای خوب باشد، گفت: فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی و تلفن همراه گسترش یابد.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌‌نژاد در دیدار اعضاء انجمن اسلامی شرکت مخابرات استان اصفهان با اشاره به لزوم تولید محتوای خوب در فضای مجازی اظهار داشت: علاوه بر اینکه لازم است محتوا خوب و مفید برای فضای مجازی تولید شود، باید جلوی گناه گرفته شود و دسترسی به محتواهای نادرست فضای مجازی کاهش یابد، چراکه امام علی(ع) می‌فرمایند «اِجتِنابُ السّیئات اَولَی مِن اِکتِسَاب الحَسَنات؛ دوری از گناه بالاتر از انجام دادن کار نیک و کسب ثواب است».

وی با بیان اینکه فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی و تلفن همراه باید گسترش یابد، افزود: برخی از افراد را می‌بینیم که دائماً از شبکه‌های مختلف و متعدد اجتماعی و سایر امکانات تلفن همراه استفاده می‌کنند و این یک آسیب است و باید به همراه هر تکنولوژی و یا امکاناتی که در کشور وارد می‌شود، فرهنگ استفاده از آن نیز تبیین و گسترش یابد.

امام جمعه اصفهان با اشاره به برخی از مشکلات موجود در آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه به ویژه در جاده‌های بین شهری، گفت: هیچ کجا از جاده‌ها نباید برای آنتن‌دهی تلفن همراه کور باشد چراکه ممکن است افراد به دلیل مشکلاتی همچون تصادف به تلفن همراه نیاز ضروری داشته باشند.

وی گفت: کنترل کردن مردم در رفتارهای مختلف با افزایش قیمت‌ها، اقدام غلطی است، این روش که چیزی گران شود تا استفاده از آن کاهش یابد همواره یک روش غلطی است که نه تنها نتیجه نداده بلکه نتوانسته مانع از کاهش مصرف شود، نمونه آن را می‌توان در مصرف بنزین و افزایش قیمت آن در سال‌های متمادی مشاهده کرد.

هفدهمین همایش اتحادیه انجمن اسلامی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزبانی استان اصفهان در تاریخ 6 و 7 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.