سرویس: اخبار شهرستان 11:07 - سه شنبه 28 آذر 1396

به بهانه سال روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد؛

کرسی آزاد اندیشی با موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه، آری یا خیر» در هرند/ تصاویر

کرسی آزاد اندیشی با موضوع «وحدت حوزه و دانشگاه، آری یا خیر» در حضور اندیشمندان حوزه علمیه امام هادی (ع) شهر هرند و مدرسان دانشگاه علمی کاربردی هرند برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه کرسی آزاد اندیشی با حضور اندیشمندان حوزه علمیه امام هادی (ع) شهر هرند و مدرسان دانشگاه علمی کاربردی هرند نشستی با موضوع ” وحدت حوزه و دانشگاه ، آری یا خیر” برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام عسگری و حجت الاسلام حمزوی به نمایندگی از حوزه و دکتر غلامرضا مالکی و حسین محمودی به نمایندگی از دانشگاه مورد سوال حضار قرار گرفتند. و به سوالات زیر پاسخ دادند:
_توانمندی های حوزه های علمی را در راستای وحدت حوزه و دانشگاه چه می دانید؟
_مشکلات و چالشهای وحدت حوزه و دانشگاه از دیدگاه حوزویان چیست؟
توانمندی های دانشگاه در راستای وحدت حوزه دانشگاه چیست؟
_مشکلات و چالشهای وحدت حوزه و دانشگاه از دیدگاه دانشگاهیان چیست؟
نمایندگان حوزه با بیان لزوم وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کردند: وحدت عامل و محرک اتفاقات خوشایندی در سطح جامعه است. سپس با بیان تفاوت نگاه حوزه و برخی دانشگاهیان به انسان پرداخته و اصلاح این نگاه را برای عملیاتی شدن وحدت حوزه و دانشگاه لازم دانستند.
در ادامه نمایندگان حوزه با بیان توانمندی‌ها و حضور حوزه علمیه در فضای مجازی، در رد دیدگاه تک بعدی بودن حوزه مباحثی را بیان داشتند. همچنین دلیل عدم معرفی برجستگان حوزوی را بیشتر به شرایط خاص حوزه مرتبط دانسته و معذوریت‌های اخلاقی را یکی از دلایل عدم تمایل به مطرح شدن بزرگان حوزه دانستند. ایشان با نقد بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی، بسیاری از این پژوهش‌ها را کم کاربرد و بی ربط با نیازها و مشکلات و نیازهای جامعه بیان کردند.
نمایندگان دانشگاهیان با تاکید بر لزوم همگرایی بین حوزه و دانشگاه به ارائه توانمندی‌ های دانشگاه پرداخته و بر ضرورت شناخت و جهت دهی فعالیت‌ها در راستای آرمان مشترک حوزه و دانشگاه تاکید داشتند.
نمایندگان دانشگاهیان به بیان برخی مشکلات حوزه از دید دانشگاهیان پرداختند و ضرورت حضور فعالتر حوزه ، معرفی بهتر و بیشتر برجستگان علمی ، اخلاقی حوزه ،چند بعد نگر بودن و … را مطرح ساختند
دانشگاهیان تفاوت نگاه حوزویان و دانشگاهیان به برخی مباحث مطرح در علوم انسانی را مانعی برای وحدت حوزه و دانشگاه دانسته و تقریب دیدگاه ها و بومی سازی علوم انسانی و اسلامی را راه برون رفت از این تقابل اندیشه‌ای مطرح کردند

انتهای پیام/حسینی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.