سرویس: اجتماعی 14:00 - دوشنبه 27 آذر 1396

در جلسه کمیته بانوان شهرستان مطرح شد:

تاکید فرماندار اصفهان بر اهمیت پیشگیری از کودک آزاری/ فضای آموزشی به منظور آگاهی بخشی خانواده ها فراهم شود

فرماندار اصفهان گفت: به علت بروز برخی معضلات اجتماعی امروزه کودک آزاری در کشور ما نیز مشهود است و باید دستگاه های ذیربط زمینه پیشگیری از این مهم را به وجود آورند.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته بانوان شهرستان که با موضوع کودک آزاری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید بدون شعار زدگی به انجام وظیفه بپردازیم، افزود: کودک آزاری به دلیل وجود معضلات اجتماعی در جامعه در حال رشد است و در این رابطه لزوم برنامه های پیشگیرانه احساس می شود.

احمد رضوانی با تاکید بر اینکه دستگاه های ذیربط باید در این خصوص فرهنگ سازی لازم را انجام دهند، گفت: هر دستگاه بر حسب نوع فعالیت باید به منظور پیشگیری از برخی معضلات اجتماعی در سطح جوامع حرکت کند و در این زمینه برنامه های موثر و فرهنگ سازی لازم اجرایی شود.

وی با تشکر از کمیته بانوان شهرستان اصفهان به دلیل برگزاری جلسات مختلف و گرفتن بازخورد لازم بر اساس موضوع مطرح شده در جلسات ابراز خرسندی کرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان با بیان اینکه همه افراد در هر جایگاهی باید در برابر معضلات اجتماعی علی الخصوص کودک آزاری احساس تکلیف کنند، اظهار کرد: خط ارتباطی مردم با اورژانس اجتماعی با شماره 123 برقرار است و هر فرد با مشاهده خشونت خانگی و کودک آزاری می تواند گزارش مربوطه را از این طریق به اداره بهزیستی ارجاع دهد.

مرضیه فرشاد افزود: خط قرمز ما اثبات موضوع گزارشی است که به اورژانس اجتماعی توسط مردم ارسال می شود که در این رابطه و پس از اطمینان از گزارش، دستگاه های ذیربط اعم از نیروی انتظامی، مراجع قضایی، سیستم مددکاری بیمارستان و فرمانداری در جریان موضوع کودک آزاری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه کودکان در معرض کودک آزاری از نظر روحی شکننده هستند، تاکید کرد: کودکان پس از مداوا، تحت مراقبت در مرکز زنان، خانه سلامت، خانه امن و یا مرکز شبه خانواده قرار خواهند گرفت ولی باید به این نکته توجه کرد که این کودکان دارای روحیه آزار دیده هستند و باید مراقبت ویژه از آنها به عمل آورد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به آماری از میزان کودک آزاری در جهان به سهل انگاری خانواده ها در نگهداری فرزندانشان پرداخت و گفت: گاهی آنقدر خانواده ها درگیر تجملات شده اند که فراموش می کنند فرزندان معصومشان گاهی نباید تنها در خانه و یا محیط پیرامون بمانند و در این زمینه باید آگاهی لازم با ایجاد فضای آموزشی برای خانواده ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی نسبت به جایگاهی که دارد تکلیفی بر دوشش است و باید نسبت به انجام آن تلاش کند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.