سرویس: اقتصادی 13:07 - دوشنبه 27 آذر 1396

وزیر نیرو:

وظیفه‌مان ارایه آمار شفاف در حوضه آبریز زاینده‌رود است

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وظیفه ما ارایه آمار و اطلاعات شفاف در حوضه آبریز است، گفت: حل پایدار مشکل حوضه آبریز زاینده‌رود از اهداف اولیه وزارت نیرو است و این امر بدون کمک و همراهی تمام ذی‌نفعان این حوضه آبریز محقق نمی‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، رضا اردکانیان در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود در حضور استانداران اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و نمایندگان کشاورزان، وزارت صنایع و سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار کرد: در سال‌های ترسالی باید به عواملی چون افزایش بهره‌وری و راندمان آب در بخش‌های مختلف نهایت توجه را می‌کردیم تا امروز به وضعیت کنونی کم‌آبی دچار نمی‌شدیم.

وی افزود: به همین خاطر وضعیت کنونی پیش آمده برآیند خطای همه ما در جایگاه‌های مختلف است و به همین خاطر نباید شخص خاصی را مقصر این وضعیت جلوه داد. در این شرایط نیز منطقی نیست که در زمان خشکسالی نیز تنها یک بخش را در مضیقه قرار دهیم و سایر بخش‌ها را به حال خود رها کنیم.

وزیر نیرو تأکید کرد: وزارت نیرو بر آن است تا در حوضه آبریز زاینده‌رود که از جمله حوضه‌های آبریز قدیمی کشور است بتواند با همکاری و هماهنگی تمام ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان در استان‌ها حوضه آبریز، الگویی را برای چیرگی بر چالش کم آبی و بحران آب طراحی کند.

وی ادامه داد: حل مسأله به صورت پایدار در حوضه آبریز زاینده‌رود از اهداف اولیه وزارت نیرو است و این امر قطعاً بدون کمک و همراهی تمام ذی‌نفعان این حوضه آبریز محقق نمی‌شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: تاکنون وضعیت طبیعی و موقعیت نسبتاً مناسب اقتصاد کشور به ما اجازه داده تا کمتر با مشکلات بنیادی کشور از جمله بخش آب درگیر شویم اما امروز دیگر نه از آن وضعیت طبیعی و ترسالی‌های متعدد در کشور خبری هست و نه آن درآمدهای بی‌حد و حصر نفتی و …، بنابراین امروز باید همدلانه‌ و کوشاتر در پی حل مسائل این بخش و سایر بخش‌های اساسی کشور باشیم.

وی اضافه کرد: وظیفه وزارت نیرو ارایه آمار و اطلاعات شفاف در حوضه آبریز است تا بتوان از طریق این اطلاعات به اجماعی در خصوص تدوین یک مدل اجرایی مناسب در مقیاس استانی و حوضه آبریز به طور کلی رسید.

وزیر نیرو گفت: توجه به مسأله پساب و بازچرخانی آب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی می‌تواند در حل بحران آب در این حوضه آبریز بسیار کمک کننده و تقلیل‌دهنده مشکلات در این حوضه باشد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.