سرویس: اقتصادی 10:45 - دوشنبه 27 آذر 1396

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان مطرح کرد

کنترل بازار شب یلدا توسط بازرسان اصناف، اتحادیه و سازمان صنعت/ ذخیره انار در میادین مناسب است

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار اصفهان گفت: قیمت محصولات در بازار میوه ثابت نگه‌ داشته شده و کنترل قیمت همچنان ادامه دارد، کمبودی در بخش عرضه میوه مشاهده نشده است.

به گزارش اصفهان شرق، ناصر اطرج در رابطه با بازار میوه شب یلدا اظهار داشت: قیمت محصولات در بازار میوه ثابت نگه‌داشته شده و کنترل قیمت همچنان ادامه دارد و به‌ جز چند قلم محصول که عرضه آن انحصاری بوده و با تغییرات جزئی قیمت همراه شده است، قیمت دیگر اقلام ثابت مانده است.

وی افزود: در دیگر بخش‌های بازار میوه و تره‌بار که مربوط به محصولات داخلی می‌شود هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نظر گرفته نشده و نظارت کامل بر نحوه عرضه محصولات توسط فعالان این صنف صورت می‌گیرد.

*انار 3000 تومان تا 5500 تومان

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار در اصفهان با اشاره به قیمت انار و هندوانه به‌ عنوان دو میوه پرطرفدار شب یلدا تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو انار در میادین میوه و تره‌بار اصفهان از 3 هزار تومان تا 5 هزار و 500 تومان است و هر کیلو هندوانه درجه‌یک نیز کیلویی هزار تومان تا هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

اطرج در رابطه با کاهش تولید انار در سال جاری بیان کرد: به دلیل مشکلات بخش تولید، عرضه انار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و این افت عرضه در کنار کاهش کیفیت این محصول بوده است که همین امر منجر به افزایش قیمت انار در سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته شده است.

*تثبیت قیمت میوه و تره‌بار در 20 روز گذشته

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه قیمت این محصول نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است، اما با نظارت‌هایی که صورت گرفته است از 20 روز گذشته هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این بخش صورت نگرفته و قیمت‌ها ثابت نگه‌داشته شده است.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار در اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر موجودی انار در بازار میوه و تره‌بار مناسب است و کمبودی از بابت عرضه این محصول مشاهده نمی‌شود.

*نظارت کامل بازرسین بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی

اطرج همچنین به نظارت ویژه بازرسین در ایام منتهی به شب یلدا اشاره کرد و اذعان داشت: از اول هفته جاری گروه نظارتی بازرسین اتاق اصناف و بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت تمام واحدهای صنفی نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان میوه و تره‌بار در اصفهان در پایان در رابطه با نحوه رسیدگی بازرسین به فعالیت واحدهای صنفی این اتحادیه اظهار کرد: از ابتدای هفته هر روز از ساعت 5 صبح تا 12 ظهر، 3 نیرو از بازرسی اصناف و 2 نیرو از بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در کنار بازرسین اتحادیه بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی نظارت می‌کنند.

به گزارش فارس، بنابر اعلام اتحادیه میوه و تره بار اصفهان، قیمت‌های ذکر شده مربوط به بازار عمده فروشی است و سود ثابت و مشخص 15 تا 25 درصد برای عرضه خرده فروشی اقلام میوه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.