سرویس: اجتماعی 08:00 - دوشنبه 27 آذر 1396

مدیرعامل مخابرات استان اصفهان:

خدمات اینترنت رایگان در اماکن عمومی شهر اصفهان ارائه می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان پیرامون ارائه خدمات اینترنت رایگان در سطح شهر، گفت: به‌دنبال ارائه خدمات اینترنت رایگان در اماکن عمومی سطح شهر اصفهان هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی حیدری‌زاده با بیان اینکه 2 هزار و 29 سایت در استان و 839 سایت در شهر اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: تعداد سایت‌های ارائه‌دهنده سرویس نسل سوم موبایل در استان اصفهان 863 و در شهر اصفهان 447 مورد است.

وی گفت: همچنین تعداد مراکز ارائه ‌دهنده سرویس نسل چهارم موبایل در استان اصفهان 912 سایت و در شهر اصفهان 485 سایت است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان پیرامون آمار مشترکان تلفن همراه تصریح کرد: 5 میلیون و 207 هزار و 745 خط تلفن همراه در استان و 3 میلیون و 743 هزار و 60 خط در شهر اصفهان وجود دارد؛ به عبارتی دیگر می‌توان گفت ضریب نفوذ تلفن همراه در استان اصفهان 98.5 درصد و در شهر اصفهان 175 درصد است.

وی پیرامون آمار مشترکان تلفن ثابت خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 468 هزار 585 خط تلفن ثابت مشغول به کار در استان اصفهان و یک میلیون و 91 هزار و 65 خط تلفن ثابت مشغول به کار در شهر اصفهان وجود دارد، تعداد خطوط مشغول به کار ADSL نیز در استان اصفهان 586 هزار و 859 پورت و در شهر اصفهان 256 هزار و 64 پورت است.

حیدری‌زاده با بیان اینکه تمام روستاهای استان دارای پوشش تلفن همراه است، تصریح کرد: به تازگی تعدادی از خانه‌های هوشمند به عنوان شاخص مهم در بررسی‌ها قرار گرفته است که ما در 4 سال گذشته رتبه نخست را در کشور کسب کرده‌ایم.

وی پیرامون ارائه خدمات اینترنت رایگان در سطح شهر، گفت: از چند ماه گذشته در حال عقد قرارداد برای ارائه وای فای به صورت عمومی در مکان‌های عمومی شهر اصفهان هستیم، در این شبکه‌ها، سایت‌های داخلی خاصی را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم و سایت‌های بین المللی نیز با نام کاربری و پسورد ADSL  خانگی ارائه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان پیرامون به تفکیک اینترنت داخلی و خارجی گفت: این طرح، هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و هم این که مردم را به استفاده از سایت‌های داخلی ترغیب می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث اینترنت بالونی برای نخستین بار توسط وزارتخانه در مرز مهران در اربعین اجرا شد، تصریح کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این است که در هر استان یک بالون مخابراتی وجود داشته باشد.

حیدری‌زاده پیرامون به‌روز بودن تجهیزات مخابرات در کشور با بیان اینکه توسعه تلفن از طریق فیبر نوری یکی از بسترهایی است که ما در این زمینه ارائه می‌کنیم، گفت: پس از خصوصی‌سازی مخابرات ایران، بیشترین سرمایه‌گذاری ما در شهرهای خارج از مرکز استان بوده است.

وی پیرامون لزوم توسعه سایت‌های موبایل در 265 نقطه استان گفت: از این تعداد 165 نقطه در شهر اصفهان قرار دارد، در 7 فاز با تعاملات انجام شده، این توسعه انجام می‌شود که تاکنون 145 نقطه مانده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان پیرامون هزینه اینترنت پرسرعت در کشور، گفت: تا پیش از 10 آذر ماه، اپراتورها اینترنت را به صورت حجمی ارائه می‌کردند که از این تاریخ سرویس‌های غیرحجمی ارائه شده که مشترک سرعت محبوب خود را دریافت می‌کند و یک مصرف منصفانه‌ای در این بخش تهیه شده است، با این بحث ایران چهارمین کشور از نظر اینترنت ارزان خواهد بود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.