اصفهان شرق

سایه اندازی بهارستان بر شهر اصفهان در آینده نزدیک/ سیاسی بودن شهردار به شهر ضرر می زند

کدخبر: 154488
1396/09/26 در ساعت 22:17

به گزارش اصفهان شرق، مهندس یحیی عیدی بیرانوند عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه هم افزایی تجارب، عامل مهمی در پیشرفت شهری است، اظهار کرد: رسانه ها با هم افزایی تجارب می توانند در پیشرفت امور شهر، فرهنگ و تمدن نقش بسزایی داشته باشند و این مهم در بازگو کردن واقعیت ها و پیش بینی بحران محقق می شود.

شهردار شهر بهارستان با بیان این مطلب که با حضور به موقع در صحنه ها می توان از مشکلات جلوگیری کرد، افزود: با تعامل و همکاری می توان به شهر کمک کرده و زمینه ساز رشد و ترقی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شهردار نباید سیاسی باشد، گفت: یکی از اولویت های شهرداری در حوزه فرهنگ پیش بینی شده است و شهردار باید برای توسعه شهری در حیطه عمرانی و خدماتی گام بردارد و از سیاسی کاری بپرهیزد زیرا رفتن شهردار به سمت مسائل سیاسی به شهر و شهرداری ضرر وارد می کند.

عیدی بیرانوند با دعوت مردم و مسئولان به همدلی اذعان کرد: فرصت های بسیاری برای دعوا و جود دارد ولی چیزی که باید بیش از همه به آن پرداخت، همدلی و مهربانی در امور است به نحوی که نقاط مثبت را دیده و این مسائل را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: بهارستان شهر جوان و دارای زیرساخت مناسب می باشد و در این رابطه پیش بینی می شود که بهارستان در آینده نزدیک بر کلان شهر اصفهان سایه بیندازد.

شهردار بهارستان با اشاره به اینکه پتانسیل های شهری عامل توسعه شهرهای کوچک خواهد شد، اظهار کرد: رابطه شهرداری با مردم بسیار تنگاتنگ خواهد بود و به این واسطه می توان انجمن های زیادی را پایه ریزی و در این رابطه پیشرو باشیم.

وی با مهم خواندن جذب سرمایه گذار برای شهر بهارستان در روند توسعه شهری گفت: جذب سرمایه گذار کار دشواری است و مدیری که در روند ورود سرمایه گذار به شهر کاهلی کند، خائن است و در صورت لزوم مسئولان مربوطه باید برای پیشبرد اشتغال و سرمایه گذاری برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنند.

عیدی بیرانوند شهرداری و عمران را دو بال سازنده شهر عنوان کرد و افزود: معتقدیم که مشارکت و تعامل شهرداری با عمران بهارستان می تواند در زمینه پیشرفت کمک کند و این دو بال سازنده برای بهارستان هستند.

وی با اشاره به در نظر گرفتن بستر لازم برای افزایش سرانه فضای سبز و توسعه ورزش جوانان، بیان کرد: در شهر بهارستان باید ساخت و سازهایی متناسب با شهروندان در نظر گرفت زیرا این شهر زنده و پویا بوده و اگر کسی نگاه خوابگاهی به این شهر داشته باشد، اشتباه بزرگی است.

شهردار شهر بهارستان ادامه داد: در روند مدیریت شهری با نشاط، با برگزاری همایش ها و ایجاد فرصت شغلی در صددیم تا محیط بانشاط را برای شهر به وجود آوریم.

وی از ایجاد دو شهرداری ناحیه در بهارستان خبر داد و گفت: با تصویب شورا درصدد راه اندازی دو شهرداری ناحیه به منظور دسترسی سریعتر مردم به شهردار برای مرتفع کردن مشکلات شهری هستیم و در حوزه مدیریت شهری باید به دنبال کاهش هزینه ها بود که ایجاد دو شهرداری ناحیه منافاتی با کاهش هزینه ها ندارد.

ساماندهی ورودی شهر بهارستان، افزایش سیستم حمل و نقل شهری، ساخت المان مختلف متاسب با اقوام و فرهنگ ها و شب های زنده در شهر و همچنین جذب سرمایه گذار از جمله اولویت های دیگری بود که شهردار در این نشست خبری به آن اشاره کرد.

عیدی بیرانوند با مهم خواندن مترو در توسعه شهری بهارستان، خاطرنشان کرد: با تکمیل و راه اندازی مترو اصفهان_بهارستان، با سرریز جمعیت به بهارستان مواجه خواهیم شد زیرا رفت و آمد به آسانی انجام می شود.

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز شهری گفت: 270 هکتار کمربند سبز در بهارستان داریم که پیش بینی می شود به 500 هکتار افزایش یابد.

در پایان این جلسه مجتبی محبی رئیس شورای شهر بهارستان به بیان صحبت در رابطه با زیرساخت های شهری پرداخت.

انتهای پیام/ اصفهان شرق