اصفهان شرق

سهم استان اصفهان از وام اشتغال در روستاها ۳ درصد است

کدخبر: 154296
1396/09/25 در ساعت 16:09

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید‌ناصر موسوی‌لارگانی پیرامون جلسه با معاون روستایی ریاست‌جمهوری اظهار داشت: همه روسای مجمع نمایندگان استان‌ها در این جلسه حضور داشتند که پیرامون توسعه اشتغال در روستاها و آئین نامه‌ 1.5میلیارد دلاری که مصوبه مجلس بود، صحبت‌هایی مطرح و تقسیم بندی‌هایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در تقسیم‌بندی‌ها سهم اصفهان از 1.5 میلیارد دلار، 3.04 درصد در نظر گرفته شده بود، افزود: من به این مقدار اعتراض کردم و عنوان کردم سهم اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها و نیز از لحاظ جمعیت و وسعت اصفهان کم است.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تصریح کرد: البته در آن جلسه عنوان کردند که این مقدار سهم براساس جمعیت روستایی است، همچنین در این راستا رئیس بنیاد مستضعفان مبلغی برای اشتغال روستاهای تمامی استان‌ها در اختیار بانک سینا قرار داده بودند که این مبلغ جذب نشده بود.

وی با بیان اینکه تنها استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی جذب بیشتری نسبت به دیگر استان‌ها داشتند، ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد نمایندگان مجلس با مسئولان استانی پیرامون جذب سریع‌تر این مبلغ برای اشتغال در روستاها صحبت کنند.

موسوی لارگانی گفت: در مصوبه مجلس استفاده از این تسهیلات برای شهرهای زیر 10 هزار نفر هم آمده است، البته شهرها برای سرمایه در گردش و برای سرمایه‌گذارانی که در ناحیه‌های صنعتی شهرها سرمایه‌گذاری کردند در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در روستاها این تسهیلات برای اشتغال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: حداقل این وام 100 میلیون تومان و حداکثر آن 2 میلیارد تومان است، البته این تسهیلات برای طرح ارائه داده شده توسط سرمایه‌گذار است در غیر این صورت به فرد تسهیلات واگذار نمی‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان بیان کرد: 10 درصد از وامی که در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد برای صنعت قالیبافی است که فردی می‌تواند کارگاه قالیبافی ایجاد کند و حدود 20 نفر قالیباف را مشغول به کار کند.

وی با بیان اینکه فرش ایران در گذشته از جایگاه خوبی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل بی‌مهری‌هایی که به صنعت فرش شده کشورهای دیگر گوی سبقت را از ما گرفتند، در این راستا ارائه تسهیلات به قالیبافان می‌تواند زمینه‌ای برای رونق صنعت قالیبافی باشد.

انتهای پیام/تسنیم