سرویس: اخبار شهرستان 13:13 - شنبه 25 آذر 1396

کارآفرین خشک کردن سبزیجات و گیاهان شاهتور:

ساماندهی سبزی خشکن ها، بهترین راه درآمد در شرق اصفهان است

محمد رضا منتظری، کارآفرین خشک کردن سبزیجات و گیاهان دهستان شاهتور در شرق اصفهان، گفت: اگر فعالیت سبزی خشکن ها سازماندهی شود، با وجود خشکسالی، بهترین راه درآمد در شرق اصفهان و شاهتور به حساب می آید.

به گزارش اصفهان شرق، اجرا و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب بیش از همه به ارگان‌ های دولتی وارد است که آن گونه که مشخص است کم توجهی مسئولان به آن وجود دارد و کمتر گامی در این زمینه‌ از سوی آنان برداشت‌ شده است.

تولیدکنندگان و کارآفرینان نمونه‌ ای هستند که با وجود این مشکلات کمر همت بسته و در اجرا و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پیشگام و پیشروتر از دیگر نهادها و حتی دولت بوده‌ اند.

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی یکی از بهترین راهکارهای اشتغال‌ زایی در مناطق روستایی است که جلوگیری از مهاجرت بی‌ رویه از روستا به شهر، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش ارزش‌ افزوده محصولات و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی را به همراه دارد.

دهستان شاهتور از توابع بخش جلگه یکی از دهستان های بزرگ و فعال در زمینه کار اقتصادی است.

محمد رضا منتظری، کارآفرین خشک کردن سبزیجات و گیاهان دهستان شاهتور در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق، گفت: ۲۵خشک کن سبزی در شاهتور وجود دارد که فقط یکی از این خشک کن ها به صورت مکانیزه است و بقیه این خشکن ها به صورت جعبه ای و سبدی هستند.

منتظری ادامه داد: با وجود این که خشکسالی در شرق اصفهان و دهستان شاهتور به اوج رسیده چندین سال است که مردم دهستان شاهتور به این کار مشغول هستند ولی متأسفانه هیچ کمکی از دولت و مسئولان انجام نگرفته و خود آن ها با کمک و شراکت چند نفره دست به این کار زده اند.

 وی افزود: حمایت بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد صنایع فرآوری و بسته بندی می تواند تولید، درآمدزایی و توسعه این بخش را افزایش دهد.

این کارآفرین شرق اصفهانی با اشاره به این که کار خشک کردن سبزیجات و سیفی جات کار خوب و پر درآمدی است، تصریح کرد: دولت و مسئولان باید حمایت و یاری بیشتری از مردم داشته باشند.

منتظری گفت: اگر وامی پیشنهاد داده اند یا با سود بالا بوده یا مشکلات زیادی جلوی راه می گذارند که دسترسی به این وام خیلی مشکل و امکان پذیر نمی شود.

وی افزود: بارها برای این کار به مسئولان مراجعه کردم که جواب درستی از سوی آن ها نشنیده ایم و اگر این کار سازمان دهی شود با وجود خشکسالی بهترین راه درآمد در شرق اصفهان و شاهتور به حساب می آید.

کارآفرین خشک کردن سبزیجات و گیاهان دهستان شاهتور، با بیان این که خشک کن های صنعتی را  می توان از بهترین خشک کن های ساخت داخل دانست که توانایی رقابت به محصولات خارجی را دارند، تصریح کرد: ظرفیت تولید این دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات با توجه به سطح مفید سینی های بزرگ آن در حدود 400 تا 600 کیلو محصول تازه در هر بار استفاده از دستگاه است.

 وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که مسئولان مربوطه نیم نگاهی به این کار خوب و ارزنده داشته باشند تا کمک حالی برای مردم دهستان شاهتور شود، چون با این تعداد خشکن صدها نفر شاید هم بیشتر به کار مشغول می شوند.

انتهای پیام/قدرتی

یک نظر در مورد “ساماندهی سبزی خشکن ها، بهترین راه درآمد در شرق اصفهان است”

  1. محمد مهدی گفت:

    آقای منتظری اگر ابی برای کشاورزی در شرق اصفهان وجود نداشته باشد سبزیجات از مریخ می آورید و می خشکانید. بهتر بود که در این مصاحبه یادی از کشاورزان مظلوم شرق اصفهان می کردید و از مسئولین درخواست می کردید که تلاش بیشتری برای گسترش کشاورزی در شرق اصفهان بویژه حقابه کشاورزان نمایند تا شغل شما هم رونق بیشتری یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.