اصفهان شرق

مشکلات معیشتی کشاورزان شرق اصفهان در اولویت باشد/ عزت و قدرت فقط در سایه اسلام و قرآن است

کدخبر: 154210
1396/09/24 در ساعت 14:12

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد امام جمعه اژیه در خطبه های نماز جمعه امروز، اظهار کرد: بهترین و مهم ترین راه برای شناخت مؤمنان پیدایش روحیه محبت و مودت بین آن ها و انسان های با تقوا است.

حجت الاسلام حجتی فرد ادامه داد: حدیثی از امام حسین(ع) در مورد صفات شیعیان آورده شده که فرمودند: «ان شیعتنا من سلمت قلوبهم من کل غش وغل و دغل؛ بی گمان شیعیان ما دل هایشان از هر خیانت، کینه و فریب کاری پاک است. بحارالانوار ج۶۸ ص۱۵۶»

وی با اشاره به مذمت کینه توزی در بین مؤمنان، افزود: یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از کینه توزی خودداری کردن از سرزنش افراد است؛ چرا که سرزنش مداوم باعث ایجاد کینه و تنفر می شود.

امام جمعه اژیه با اشاره به مشکلات مردم شرق اصفهان، گفت: مشکلات مردم عزیز در مبحث مهم امرار معاش و حل مشکل کشاورزان منطقه شرق اصفهان پیرامون بازگشایی و فرستادن آب و کشت پاییزه این مردم انقلابی و همیشه درصحنه، همیشه باید در اولویت باشد.

حجت الاسلام حجتی فرد با گرامی داشت مقام سومین شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب همراه با بیان ظلم و ستم آمریکای جنایتکار و منافقان کوردل، تصریح کرد: آمریکا و صهیونیست هیچ گاه با امت بزرگ اسلام وارد دوستی و محبت نخواهند شد و همیشه به کینه توزی بر ضد امت بزرگ و واحد اسلام ادامه می دهند.

 وی خاطر نشان کرد: نقشه جدید برای از بین بردن اتحاد مسلمانان، ایجاد قومیت گرایی و انواع ناسیونالیست گرایی های نابجا و تفرقه افکنانه برخی از عمال و مرتجعین منطقه است.

خطیب جمعه اژیه افزود: این درحالی است که اسلام ناب محمدی اختصاص به یک قوم و نژاد خاصی ندارد و این گونه نیست که عده ای به خیال این که چون پیامبر اسلام عرب زبان بوده و قرآن نیز به زبان عربی نازل شده است، پس می توانند خود را نژاد برتر دانسته و در خیال خام تشکیل امپراطوری های عربی در منطقه شده و برای به دست آوردن این تخیلات واهی از هیچ جنایتی فروگذار نباشند.

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به بدترین نقشه های مستکبران برای از بین بردن اسلام، اظهار کرد: ایجاد فتنه های مذهبی و به وجود آمدن فرقه ضاله ای به نام وهابیت و سلفی گری توسط آل سعود به رهبری انگلیس و آمریکای ملعون و ایجاد مسلمان کشی توسط گروه های تکفیری نظیر داعش از این موارد است.

وی با بیان این که آن ها در این نقشه پیروز نشدند و با تشکیل ناسیونالیست عربی قصد مبارزه با اسلام و نابودی مسلمانان را دارند، گفت: حرکت های مذبوحانه و جاهلانه محمدبن سلمان و عده ای دیگر در کشور عربستان پس از شکست داعش توسط مجاهدان مدافع حرم، موفق نبودن در یمن و از بین رفتن ایادی و یاران آن ها و رسیدن موشک های انصارالله تا قسمت های مهم عربستان همه بر این امر دلالت دارد.

امام جمعه اژیه با تأکید بر این که آن ها می خواهند رویای واهی تشکیل امپراطوری عربی را از طریق کمک گرفتن هر چه بیشتر از آمریکا و صهیونیست به اثبات برسانند، تصریح کرد: بسیار جای تأسف دارد که امثال بن سلمان از گذشته درس عبرت نمی گیرند و احوال دیکتاتورهای گذشته عربی برای آن ها باعث پندآموزی نمی شود.

 حجت الاسلام حجتی فرد ادامه داد: آن ها از سویی دیگر حاضرند تن به خواری و مذلت بسیار بیشتر مانند ظلم و جور هر چه بیشتر به مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین را پذیرفته و برای نابودی اسلام با هدف انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس و نابودی مسجدالقصی با آمریکا و رژیم اشغالگر همراهی کنند.

وی افزود: انسان های دیکتاور هیچ گاه نخواهند فهمید که اگر عزتی هم داشته باشند، تماما از برکت اسلام و قرآن است و برای بدست آوردن عزت و قدرت جز عمل کردن به قرآن و ایجاد برادری و برابری در تمامی امت بزرگ اسلامی راه دیگری پیدا نمی کنند.

خطیب جمعه اژیه با اشاره به این که عزت و قدرت فقط در سایه اسلام و قرآن است؛ خاطر نشان کرد: قرآن مسلمانان را به اتحاد دعوت کرده، نه درگیری و اختلاف که تنها در سایه اتحاد و عمل به قرآن می توان دشمنان اسلام را نابود کرد.

انتهای پیام/